Skip to main content

De huidige tv reclame van Proximus is dat Proximus er zogenaamd alles aan doet om onder andere spam tegen te gaan.  Ik wil héél graag geloven dat Proximus dit wil tegengaan, echter zie ik persoonlijk exact het tegenovergestelde: op ons Skynet mailadres kregen we zelden zoveel spam als de laatste weken.

Op zich is dat uiteraard niet de fout van Proximus, wat me echter wel stoort is dat we minder mogelijkheden hebben om zelf in te stellen wat we als spam markeren in Proximus mail.

@Trainferry We doen ons best om zo veel mogelijk tegen te houden, maar het is inderdaad jammer genoeg niet mogelijk om alles te filteren. 

Via webmail kan je zelf mails markeren als spam door ze aan te klikken en dan bovenaan ‘meer’ en ‘markeren als spam’ te kiezen. 

Ik denk dat o.a.  gmail een zeer goede spamfilter heeft. En je kunt in Gmail ook uw skynetberichten doen toekomen. Zo gebruik je twee filters. 

Uw mailadres staat best niet op het internet. Je kunt ook bvb een wegwerpadres gebruiken. Wanneer te veel spam binnen komt gooi je het weg en gebruik je een ander. 

Schrijf je niet in op allerlei sites van bedrijven, die sturen dan uiteraard reclame.

Doe enkel mails open van gekende personen of firma's.

Onlangs kocht ik iets op internet, en dan vragen ze natuurlijk ook uw mail. Daarna krijg je dan bijna elke dag spam van die firma. Ik zeg hen dan dat ze moeten stoppen en serieuze firma's doen dat. Stoppen ze niet dan koop ik daar nooit meer. En ik laat het ook weten. Aan bvb albelli, pinterest, sovendus, .....

Zo kun je nog wel een beetje doorgaan natuurlijk. 

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden.  Ik twijfel er niet aan dat Proximus hard zijn best doet, maar ik vind het erg dat er dan reclame gemaakt wordt ervoor, terwijl ik net het tegenovergestelde ervaar. 

In Proximus mail kon ik vroeger, toen het nog Skynet was, veel meer instellingen kiezen om iets te markeren als spam.  Ik diende het dan wel manueel te doen, maar het werkte.  Het feit dat zo’n mogelijkheid ontnomen werd, dit is wat mij gigantisch stoort, terwijl het met mailadressen die gratis zijn (zoals inderdaad gmail) wel kan.

Reageer