Skip to main content
Vraag

rare e-mail mogelijk van proximus

• November 28, 2025
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Dag , ik ontving van proximus 1 mail met onderstaande inhoud .

ik heb mijn e-mail-adres en naam vervangen door xxxxxxx

Het emailadres van de afzender luidt :  admin@skynet.be

de inhoud/

Verify your email jan.scheppers@skynet.be

Valued Jan.scheppers,

Due to recent updates on our server, your email: jan.scheppers@skynet.be will stop sending and receiving emails if it is not verified within 24 hours.

To maintain your account with us

Please continue verification by clicking the button below

VERIFY

Is dit spam ?

4 reacties

• Auteur
  • November 28, 2025

Kunnen mijn naam en email adres geanonimiseerd worden ?

Alvast dank

Mutlie
  • November 28, 2025

Om bij je laatste vraag te beginnen, Je kan zelf binnen het uur na het posten, je berichten wijzigen. Daarna is het wachten op de moderatoren en dat is pas na het weekend.
Dit screenshot kan je vervangen door eentje dat met ms-paint of een ander programma is aangepast.
(overschilderen van je naam)

Ik betwijfel sterk of dit een waarachtig bericht is van Proximus. Het is volgens mij een duidelijk phishing mail gebaseerd op de vermelde tijdsdruk, en het genereren van je naam via je mailadres (zonder @skynet.be).
Proximus zou je ook vragen om via de klantenzone die begint met www.proximus.be/ en eventueel wat verdere directies je gegevens aan te passen, niet via een link/drukknop in de mail. Dit is typisch een phishing ding. Als je er je muis over beweegt moet je (op je pc toch) linksonder de werkelijke link zien.

• Auteur
  • November 28, 2025

Dank voor het antwoord .

Ik begrijp dat de mail niet kosher is en zal ernaar handelen .

Het topic mag wat mij betreft gesloten worden .

Groet 

Martin
  • November 28, 2025

@Jan_090 

FYI: de link waar je moet op klikken  zeker niet op klikken

Het domein is “trackingservice. monday. com” met een lange versleutelde token en een redirect (r=euc1) wat typisch is voor tracking‑ en doorstuurlinks die in phishingcampagnes misbruikt worden.​

Er zijn recent effectieve phishingaanvallen geweest die via echte monday.com‑trackinglinks of lookalikes lopen, vaak in combinatie met EvilProxy/Evilginx om logingegevens te stelen.