Beantwoord

Public WiFi niet bereikbaar ondanks geactiveerde instelling...

  • 20 January 2023
  • 8 reacties
  • 275 Bekeken

Reputatie 1

Goeiedag,

Ik raak maar niet op Public WiFi ondanks het feit dat ik via My Proximus dit geactiveerd heb.

Wanneer ik naar P WiFi ga zie ik “kan verbinding niet verifiëren”.

Wanneer ik dit open staan de instellingen als in bijlage:

 

icon

Beste antwoord door philippe_d 21 January 2023, 00:30

Bekijk origineel

8 reacties

Geraak je ook niet op Proximus Public Wifi met je laptop bv?
Is het thuis dat je dit test op je eigen bbox/modem en lukt het ook niet op verplaatsing.

Als je een bbox4 (Internet box) hebt zijn er problemen om Proximus Public Wifi te gebruiken.

Reputatie 1

Dag Martin,

Thuis verbind ik via wifi van de bbox (3) maar probeerde daarnet even publicwifi en dat lukte niet. Vroeg mij login en wachtwoord (hetgeen ik invulde) maar lukt nog niet. “Op de baan” heb ik enkel publicwifi nodig via de gsm...

Dag Martin,

Thuis verbind ik via wifi van de bbox (3) maar probeerde daarnet even publicwifi en dat lukte niet. Vroeg mij login en wachtwoord (hetgeen ik invulde) ……………...

En is dit voor zowel voor gsm en laptop/pc dat dit niet lukt?

NB: iemand van PX zelf omt pas maandag terug langs om vast te stellen of public wifi goed gekoppeld is aan je profiel.

Reputatie 6
Badge +2

Goeiedag,

Ik raak maar niet op Public WiFi ondanks het feit dat ik via My Proximus dit geactiveerd heb.

Wanneer ik naar P WiFi ga zie ik “kan verbinding niet verifiëren”.

Wanneer ik dit open staan de instellingen als in bijlage:

 

Je hebt voor EAP-Methode “SIM” gekozen. Met andere woorden: je probeert je te identificeren via de SIM kaart en niet via de proximuswifi login.

Waarschijnlijk is jouw SIM kaart of telefoonnummer niet geactiveerd voor Public WiFi (dat moet je wellicht via de My Proximus App doen) ??

Ik zou het volgende eens proberen:

  • Beveiliging: 802.1 x EAP (of WPA2 Enterprise)
  • EAP-Methode: PEAP (of als het niet werkt: TTLS)
  • Phase 2 verificatie: MSCHAPV2
  • CA-certificaat: geen
  • Identy: jouw @proximuswifi login
  • Wachtwoord: jouw @proximuswifi

Success.

Reputatie 1

Gelukt met de tip van Phillipe maar ik dank ook Martin voor de moeite.

 

@Emmanuel 9070  Inderdaad een hele goede tip van Philippe_d 
Bij mij werkt het op mijn samsung Galaxy smartphone met volgende instellingen:
cfr. inloggen niet meer mogelijk op proximus public wifi | Proximus Forum

Hallo, ik geraak sinds een tijd ook niet meer op Proximus Public Wi-Fi... ik heb zowat alle tips van dit forum geprobeerd naar niets lukt. Reeds verschillende keren langsgegaan in Proximus shop en gebeld met klantendienst maar werkt niet. 

Het is sinds een update van mijn gsm dat ik plots niet meer kon verbinden met Public Wi-Fi... kan iemand aub helpen?

En je bent zeker dat het op een ander toestel wel nog werkt bv op laptop enz.

Edit: ik zie nu dat het wel nog werkt op andere toestellen uit je antwoord hier 

→ Public Wi-Fi | Proximus Forum

Reageer