Vraag

Public Wi-Fi

  • 7 October 2023
  • 52 reacties
  • 1017 Bekeken

Hallo, ik geraak sinds een tijdje niet meer op Proximus Public Wi-Fi... ik heb zowat alle tips van dit forum geprobeerd naar niets lukt. Reeds verschillende keren langsgegaan in Proximus shop en gebeld met klantendienst maar werkt niet. 

 

Het is sinds een update van mijn gsm dat ik plots niet meer kon verbinden met Public Wi-Fi... kan iemand aub helpen?

 

Op tablet en op gsm dochter werkt het wel nog normaal met inlog en paswoord van ons vast internetabonnement.

 


52 reacties

@LiesbetD 

Wat ik me nu wel afvraag is, of je PX public wifi nog veel kunt gebruiken, want thuis heb je dit al niet nodig, aangezien je gewoon via wifi2.4 en wifi5.0 kunt wifi verbinding maken met de bbox. Dus is het eigenlijk nog enkel als je zich buitenshuis bevindt dat je daar eventueel nuttig gebruik kunt van maken. 
Maar wat ik in mijn regio buitenshuis ondervindt is dat er nog weinig Public wifi signalen te ontvangen zijn t.o.v. vroeger, dit niet noodzakelijk om dat de meesten hun Public wifi deactiveren, maar omdat er van langsom meer Internet boxen (bbox4) in dienst komen die dit niet meer uitzenden.
Misschien heb je dit ook al zelf ondervonden?

Nog niet ondervonden eigenlijk, maar ik kan begrijpen dat dit systeem uitstervend is. Wij gebruiken dit vaak op vakantie in eigen land in appartementen en verblijven waar geen wifi is maar in de omgeving wel Proximus Public Wi-Fi is. Ook thuis al nuttig geweest als onze eigen modem het laat afweten en in afwachting van herstel kunnen we de Proximus Public Wi-Fi uit de omgeving gebruiken (gelukkig hebben buren van ons ook Proximus).

Ondertussen geprobeerd met TTLS en PAP maar lukt niet en certificaat verspringt telkens terug naar 'maak een keuze '.

 

Reputatie 7
Badge +3

@LiesbetD 

 

Ondertussen geprobeerd met TTLS en PAP maar lukt niet en certificaat verspringt telkens terug naar 'maak een keuze '.

 

 

Raar dat het bij jou niet lukt op de manier die ik deed.

Voor alle zekerheid  , bij gebruikersnaam geef je toch de gegevens in zoals ze vermeld staan in MyProximus bij producten ( niet in de MyProximus App wel via een webbrowser https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/overview ).  Onder  internet staat Proximus Public Wifi daar op klikken om je gebruikersnaam te zien in de login

Dan zie je deze gegevens

Proximus Public Wi-Fi -accounts

Aantal accounts waarvan u kunt gebruik maken

Totaal:1

Reeds gebruikt:1

Resterend: 0

Beheer uw account

Login: is   wat hier bij jou staat @proximuswifi.be   (in te vullen op je toestel bij gebruikersnaam )

Wachtwoord:  ********

Beheer hier uw Proximus Public Wi-Fi accounts. Uw login eindigt altijd op @proximuswifi.be en uw wachtwoord moet uit exact 8 tekens bestaan.

Je kan dit via een webbrowser op een PC, Computer of Tablet ( zolang er geen MyProximusApp op staat op de tablet ) via onderstaande link bekijken.

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/public-wifi

@LiesbetD gewoon ter bijkomende info:

Dit van het paswoord moet altijd uit exact 8 tekens bestaan, is als je uw wachtwoord zou willen veranderen want dit van mij bestaat niet uit 8 tekens en werkt nog altijd uitstekend, dus je moet niet denken dat je verplicht bent van het te veranderen.

Klopt wat ik ingeef, werkt ook op tablet met deze gegevens.

Klopt wat ik ingeef, werkt ook op tablet met deze gegevens.

Klopt wat ik ingeef, werkt ook op tablet met deze gegevens.

@LiesbetD 
Inderdaad zoals je eigenlijk al aangegeven had :  

Heel raar,via tablet werkt het wel na netwerk vergeten en dan terug inlog en paswoord maar op gsm niet...

Mss is de software versie van het toestel waarmee PAT52 geprobeerd heeft een andere versie dan deze van u na de update, mss heeft het met deze versie iets te maken, maar dat is maar een gissing!

Ik vermoed ook iets in die richting, zeker omdat ik geen problemen had met verbinden met Proximus Public Wi-Fi tot plots na een update ik de melding kreeg 'kan niet verbinden '…

En van Proximus heb ik geen hulp gekregen, zij sturen mij enkel naar verbinden met SIM maar ik krijg geen technische ondersteuning voor verbinden zoals vroeger zonder nood aan SIM...

Proximus heeft, bij mijn weten toch (kan mij altijd vergissen en weet zeker ook niet alles), inderdaad nog nooit de manuele instellingen doorgespeeld?

Leest er iemand van Proximus mee op dit forum?

Dat is toch zeker de bedoeling en dat zal ook wel zo zijn.

Leest er iemand van Proximus mee op dit forum?

 

Wilt er aub iemand van Proximus helpen? We geraken er niet...

Reputatie 5
Badge +2

@LiesbetD Heb je al eens via de myproximus het public wifi profiel geinstalleerd op je gsm?

Reputatie 7
Badge +3

@LiesbetD Heb je al eens via de myproximus het public wifi profiel geinstalleerd op je gsm?

@Michael V  Ik wil u niet tegenspreken maar even deze info geven. ( Best dat jullie dit zelf ook eens testen intern bij Proximus zelf )

Via de MyProximus App kan je dit niet doen voor de Public Wifi gekoppeld aan je vast internet.

Er wordt gevraagd te configureren /koppelen via SIM ( dit kan allen maar als je mobiel abonnement deel uitmaakt van je Pack . Ook al staat de Proximus Public Wifi optie in je vast internet in de App dan moet je SIM ingeven om  de Public Wifi op je toestel in te stellen. Daar zit het probleem!!!!!!   Want als je geen  GSM abonnement hebt in je pack , lukt dit niet.

Misschien zou het beter zijn dat Proximus de juiste en correcte info geeft , hoe en wat je moet doen om gebruik te maken van je Proximus Public Wifi  verbonden aan je vast internet abonnement op je mobiel toestel . 

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

Wat ik wel nog vroeger gelezen heb is dat dit zou lukken door gewoon eerst even eens sim van iemand die abonnement heeft daarvoor te gebruiken in je gsm?

Ik snap trouwens dan ook totaal niet waarom wij hier bij ons op 3 verschillende smartphones met Pay&GO smart wifi kunnen gebruiken en snap ook trouwens niet waarom het bij u op een Xiaomi Redmi note 10s lukt en op deze van LisbetD met de zelfde instellingen dan niet lukt.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik wel nog vroeger gelezen heb is dat dit zou lukken door gewoon eerst even eens sim van iemand die abonnement heeft daarvoor te gebruiken in je gsm?

@Martin  Neen  , want dan ga je data gebruiken van de klant die dit mobiel abonnement bezit. Door de simkaart van iemand anders te gebruiken.

Proximus moet gewoon de informatie geven die nodig is om dit manueel in te stellen op je mobiel. toestel zodat je daar ook je Proximus Public Wifi kan gebruiken gekoppeld aan je vast internet.

En een boodschap/mededeling aan Proximus kom niet af met het antwoord dat Proximus Public Wifi gekoppeld aan het vast internet abonnement , alleen kan en mag worden gebruikt met een Laptop , PC en Tablet zonder sim.

 

Bedankt iedereen, idd de nagel op de kop!

@Michael V: alles al geprobeerd en ik word steeds naar SIM gedirigeerd…

Ik wil dus idd zoals Pat52 schrijft mijn Proximus Public Wi-Fi van mijn vast abonnement gebruiken via mijn smartphone, dus niet via SIM.

Dankjewel en fijn weekend.

Iemand van Proximus aub?

Dit is toch een forum van Proximus? Weinig tegemoetkoming naar jarenlange klanten hier... Ik ga infomeren bij andere spelers op de markt denk ik.

Reputatie 5
Badge +2

@LiesbetD Sorry dat je niet sneller een antwoord hebt gekregen. Ik zie tussen uw diensten maar 1 mogelijkheid om te verbinden met public wifi en je gebruikt deze al op je tablet las ik?

Dag Michael. Ik gebruik deze alleszins niet tegelijkertijd op tablet en op smartphone, ofwel ben ik met smartphone bezig ofwel met tablet. Op tablet geen probleem om te verbinden, ook op smartphone dochter (Samsung) geen probleem... Mijn Xiaomi tot eind vorig jaar ook geen probleem; tot plots na een systeemupdate op mijn Xiaomi geen verbinding meer met Proximus Public Wi-Fi. Ook alvast data genoeg in mijn vast abonnement. 

Voorlopig kan ik op smartphone Public Wi-Fi via SIM maar is abonnement van werk dus dit moet terug uitgezet worden....dus ik zou graag terug zoals vroeger via Public Wi-Fi de data van mijn vast internet abonnement willen gebruiken aub. 

Dankjewel.

Reputatie 5
Badge +2

@LiesbetD Zou je eens kunnen testen op je toestel als je de sim eruit haalt en heropstart of je dan verbinding kan maken? En staan de gegevens opgeslagen op de smartphone van de dochter?

Ok bedankt! Ik kan dit pas zondag uitproberen door omstandigheden (mag nu sim niet uit gsm doen omdat ik bereikbaar moet blijven). Ik laat iets weten van zodra ik kan.

Jammer maar lukt ook niet zonder SIM...

Reputatie 7
Badge +3

Jammer maar lukt ook niet zonder SIM...

@LiesbetD Wat ik reeds vermoede. Ik begrijp niet waarom een medewerker van de technische support via het forum dit voorstelde om de simkaart te verwijderen om zo te testen of je dan nog gebruik kan maken van de Proximus public Wifi. Dit functioneert niet en weten ze bij Proximus maar al te zeker.

Ik heb dit al meerdere malen aangekaart/gemeld  aan Proximus dat sinds , ze registratie via SIM voor Public Wifi hebben ingesteld klanten met een vast internet abonnement problemen hebben om de Public Wifi te gebruiken op hun mobiel toestel. ( 2 jaar geleden reeds gemeld)

Waarom geeft Proximus gewoon niet de nodige gegevens om dit manueel in te stellen op een mobiel toestel

Of gaan ze net als Telenet de Public Wifi afschaffen ,aangezien dat klanten die een  Bbox 4 ( Internetbox) hebben ook al geen gebruik meer kunnen maken van de Proximus Public Wifi. Ondanks de belofte eind 2022 dat dit in 2023 ging functioneren na de nodige updates wat nog steeds niet is gebeurd.

 

Proximus zou beter de data van het vaste internet delen/koppelen met het mobiel internet abonnement van de klant , of een aparte Data Sim gekoppeld aan het vaste internet abonnement ter beschikking stellen voor hun klanten.

 

 

 

Reageer