Vraag

Proximus wifi booster


Ik probeer al de laatste paar dagen mijn wifi booster weer aan de praat te krijgen.

Als ik op beide bbox en booster de wps knop ingedrukt houd verschijnt de wps knop op de booster in het groen, terwijl de booster ook niet eens een verbinding heeft gehad soms brande het 2.4GHz knopje en soms de 5GHz maar de andere knopjes brande niet meer.

Ze blijven mij maar vervangen met een nieuwe dat na een paar maand het weer niet meer doet is het niet mogelijk om een tweede bbox bij te kopen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Santey  je hebt de booster hiervoor ook al even gereset neem ik aan ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

is het niet mogelijk om een tweede bbox bij te kopen?

Ter info: een bbox kan niet aangekocht worden, deze is gratis in bruikleen en alleen maar als die defect is kan die wel omgeruild worden.

 

Als je u wifi booster reset en terug synchroniseert doe dit best terwijl je de booster in het zelfde lokaal gezet hebt waar je bbox staat, want als die te ver staat, dwz als hij te weinig signaal ontvangt kan dit mislukken, want je booster moet, achteraf als je hem terug plaatst, in ieder geval opgesteld staan waar hij genoeg signaal binnen krijgt.

Ik heb inderdaad de booster al reset en het resultaat blijft hetzelfde.

Het wps lampje brand groen voor een paar seconden op de booster en valt hierna gewoon weer uit terwijl ik nog in de zelfde kamer als de bbox sta

He ziet er inderdaad naar uit dat in eerste instantie de synchronisatie goed gelukt is:

bij de 1ste stap: Wanneer de synchronisatie klaar is, gaat het lampje (Link Quality) branden.

bij de tweede stap: WPS-lampje op de Wi-Fi Booster wordt groen en na een tijdje gaan beide WPS-lampjes uit.

Dan is de synchronisatie inderdaad voltooit.

In een ander post heb ik ook ergens van iemand gelezen dat er ook zo’n probleem optrad.

 

Daar werd ook een software matige reset beschreven: (maar of dit iets gaat veranderen dit is een ander paar mouwen), zie hieronder:

Normaal gezien zou je ook nog een reset kunnen uitvoeren vanaf de webinterface.
Sluit de Wi-Fi booster met een netwerkkabel op jouw B-BOX 3.
Normaal gezien op een sticker vind je de gebruikersnaam en wachtwoord (MAC adres) 
om in te loggen daar zou je ook de mogelijkheid moeten hebben om van daaruit een reset uit te voeren.
Om het IP adres te bekijken surf je eerst in jouw browser naar 192.168.1.1 en voer het modem password in om in te loggen.
Verifieer welk IP adres overeenkomt met het MAC adres van de Wi-Fi booster. Dat IP adres heb je nodig om te kunnen inloggen op de webinterface van de booster. 

 

Nee het link quality lampje ging niet branden enkel het wps lampje en viel er na weer uit

ik kan het bij mij nu niet meer checken want ik heb geen wifi-booster meer (utp kabel getrokken zodat ik de booster niet meer nodig heb) Maar toen ik er nog ene had dan brande bij de eerste stap de link quality wel. 

Maar als ik het goed begrijp werd de booster al omgeruild en dan zou ik inderdaad ook denken dat het dan iets met de bbox zou te maken hebben, heb je die al een reset gegeven.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Nee ik heb de bbox nog geen reset gegeven.

zal ik later proberen als ik terug thuis ben

Reputatie 6
Badge +3

Kijk ook in welke modus jouw Wi-Fi booster is ingesteld. Door middel van de schuifschakelaar achteraan de booster. Wanneer je het als accesspoint gebruikt dan moet je de Wi-Fi booster verbinden met een netwerkkabel met jouw B-Box 3. Dan is het logisch dat het link quality lampje niet brandt. Wanneer je de bestaande draadloze verbindingen wil versterken dan moet het staan op repeater. Dan zou wel link quality moeten oplichten. Je kan het op auto zetten. De lampjes bij 2,4 en 5,0 Ghz zouden moeten oplichten en flikkeren wanneer er gegevensoverdracht is. Hier wat meer info over de controlelampjes: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-booster.html

Het probleem was opgelost na het resetten van de bbox

Blij te horen dat het geholpen heeft :thumbsup_tone4:
Het kon bijna ook niet anders meer zijn omdat je zei dat je geen Link Quality aanduiding gekregen had tijdens de synchronisatie fase.

NB: mijn pa wist mij trouwens te vertellen dat hij vroeger ook het zelfde had meegemaakt en dat een herstart van de bbox geen resultaat gaf, maar nadat hij dan uiteindelijk de bbox gereset had was het ook in orde gekomen.

Reageer