Hallo, als Proximus-klant wil ik graag gebruik maken van de Proximus wi-fi hotspot, dat kan volgens de info op de website met een Flex-abo, dat ik heb. Anderzijds lees ik dat dit niet zou kunnen als je smartphone werkt met pay&go kaart. Graag had ik hier extra toelichting, waarvoor dank.
Proximus wi-fi hotspot
Beste antwoord door Martin
Normaal moet je via http://Myproximus.be ook kunnen zien dat Proximus public wifi aan je account gekoppeld is, dit onder Producten → Myproximus Producten | Proximus
Wat uitleg → Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus daar vind je ook o.a volgende uitleg
Android 10
Volg de stappen hieronder om je Android 10 toestel te verbinden via Public Wi-Fi.
- Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download en installeer de MyProximus-appNieuw venster.
- Tik op Producten en kies je gsm of internetverbinding.
- Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de betalende optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
- Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
- In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi.
- Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
- Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi.
Je hoeft dit slechts éénmalig te doen. Wanneer je in de buurt bent van een Public Wi-Fi hotspot dan zal je toestel automatisch verbinding maken met dit netwerk met de juiste instellingen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.