Beantwoord

Proximus wi-fi hotspot

  • 2 February 2023
  • 10 reacties
  • 407 Bekeken

Hallo, als Proximus-klant wil ik graag gebruik maken van de Proximus wi-fi hotspot, dat kan volgens de info op de website met een Flex-abo, dat ik heb. Anderzijds lees ik dat dit niet zou kunnen als je smartphone werkt met pay&go kaart. Graag had ik hier extra toelichting, waarvoor dank.

icon

Beste antwoord door Martin 3 February 2023, 16:29

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe zou u op uw smartphone op het internet via webbrowser moeten kunnen gaan op basis van uw iProximus public wifi login en paswoord gekoppeld aan uw internetabonnement indien u uit de voorhanden WiFi netwerken een Proximus public wifi kiest

Voor een Pay&Go zal het normalerwijze niet kunnen via de Proximus app (geen abo)

 

waarom via webbrowser? je kiest op je smartphone (met pay&go) gewoon het wifi SSID = “Proximus Public wifi” in je lijst van binnenkomende wifi signalen en logt er in met je Proximus public wifi login =(xxxx@proximuswifi.be)  en bijhorend paswoord.

PS: @M_016 , ik heb je bericht blijkbaar verkeerd gelezen, mijn excuses!

Dankuwel M_016 & Martin.

@Martin: goed om weten dat het toch met Pay&Go zou kunnen.

Maar ik ben een smartphone-beginner. Ik heb dus twee waarschijnlijk stomme vragen: Verschijnt het wifi SSID = “Proximus Public wifi” enkel in de lijst van binnenkomende wifi signalen als je in de buurt komt van een hotspot? Want momenteel staat het er op mijn Samsung niet tussen. En waar/hoe kan ik me registreren bij Proximus public wifi?

Alvast bedankt voor verdere toelichting, mvg

(Momenteel niet) unhappy5x

@unhappy5x als je bvb in de buurt van een proximus bbox komt (waarvan public wifi op ON staat) zal je in de lijst met binnenkomend wifi signalen, het SSID  Proximus Public wifi zien staan, waar je dan kunt op inloggen zoals ik hier uitgelegd hebt met je public wifi wachtwoord en public wifi ID. 

Normaal moet je via http://Myproximus.be  ook kunnen zien dat Proximus public wifi aan je account gekoppeld is, dit onder Producten → Myproximus Producten | Proximus

Wat uitleg → Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus  daar vind je ook o.a volgende uitleg

Android 10

Volg de stappen hieronder om je Android 10 toestel te verbinden via Public Wi-Fi.

  1. Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download en installeer de MyProximus-appNieuw venster.
  2. Tik op Producten en kies je gsm of internetverbinding. 
  3. Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de betalende optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
  4. Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
  5. In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi
  6. Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
  7. Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi.

Je hoeft dit slechts éénmalig te doen. Wanneer je in de buurt bent van een Public Wi-Fi hotspot dan zal je toestel automatisch verbinding maken met dit netwerk met de juiste instellingen.

Dit is heel duidelijk. Ik test het uit. Mijn hartelijke dank, en een fijne avond nog.

Reputatie 7
Badge +4

Cfr Martin

indien u in de buurt bent van een Proximus Bbox3(v+) waarvan de hotspot/public WiFi opstaat (bv. op straat zal meestal enkel WiFi 2.4 zichtbaar zijn); internetboxen ondersteunen voorlopig blijkbaar nog geen dergelijke public wifi

voor Pay&Go dient u een public WiFi te kiezen uit de lijst van WiFi netwerken die gedetecteerd worden  en dient u toegang te zoeken via de login en paswoord voor het product public WiFi door u gedefinieerd via uw account MyProximus gekoppeld aan uw Flex abo (en meer specifiek uw vast breedband internet abo) 

 

@M_016 

Bedankt voor de extra info, het zal wat experimenteren worden, vrees ik, maar hopelijk lukt het. Indien niet, dan horen jullie nog van mij … :-)

Dit is heel duidelijk. Ik test het uit. Mijn hartelijke dank, en een fijne avond nog.

laat het weten of het het gelukt is, voor u ook nog een fijne avond.

Edit: het antwoord op mijn bericht was er al voor ik ze kon posten :-)

@M_016 je schrijft: indien u in de buurt bent van een Proximus Bbox3(v+) waarvan de hotspot/public WiFi opstaat (bv. op straat zal meestal enkel WiFi 2.4 zichtbaar zijn)

Wat bedoel je daarmee? ,  bij mij staat Public wifi hotspot ook op en beide zijn zichtbaar 2.4 en wifi-5.0 (en als smartwifi opstaat alleen Proximus-Home-xxx)
of bedoel je in geval je te ver van de bbox staat omdat 5.0 niet zo ver draagt als 2.4.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

in geval je te ver van de bbox staat omdat 5.0 niet zo ver draagt als 2.4.

Inderdaad

Reageer