Vraag

Proximus Webmail

  • 2 December 2021
  • 35 reacties
  • 496 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij het gebruik van Webmail krijg ik constant problemen.

Niet bereikbaar, niet verzonden kan de mail niet vinden.

Graag nieuwe applicaties testen voor het lanceren aub.

Dit is totaal onbetrouwbaar !


35 reacties

Reputatie 2
Badge

Het wordt alsmaar beter ! Na minuten wachten wordt ik eruitgegooid krijg ik boodschappen dat mijn mail van server wordt verhuist. Om de paar seconden kan ik niet meer invoeren omdat het tijdelijk opslaan niet lukt….

Kortom een succes verhaal .;;

 

Hoe ervaren jullie dit prachtstuk programmatie ?

 

Reputatie 2
Badge

Problemen blijven maar duren!!! Wanneer wordt dit eindelijk opgelost???

Reputatie 2
Badge

Dat migreren duurt al een tijdje. Het knoeien ook 😏

Reputatie 4
Badge +2

Ook hier al maanden problemen met Proximus webmail: inloggen niet mogelijk, time outs, foutmeldingen enz.., kortom heel “onbetrouwbaar”. Het geduld van de gebruiker wordt wel al heel lang op de proef gesteld. Elke keer opnieuw afwachten “Doet ie ‘t of doet ie ’t niet”. Voor elk opgelost(?) probleem duiken er 2 nieuwe op. Ondertussen al een ganse waslijst. Is er dan werkelijk niemand bij Proximus die deze problemen kan oplossen?

Is ook in handen van Cisco zoals ik al gelezen heb op het Frans forum...

Reputatie 2
Badge

Blijkbaar kan je ook niet meer knippen en plakken in webmail. Een gekopieerde tekst plakken in een mail kan dus niet meer.

Wat een knoeiboel 8 Aub Geef me de vorige versie terug totdat deze in orde is dan kan ik eindelijk werken  

Louter ter info: heb eens je tekst hier in een nieuwe mail geplakt en dit lukt bij mij, daaraan zie je weer dat iedereen verschillende problemen ondervindt en heel eigenaardig eigenlijk dat het bij de ene dan wel werkt en bij de andere dan weer niet ????

 

Reputatie 4
Badge +2

@wimmer Hier lukt kopiëren/plakken en knippen/plakken nog wel. Een afbeelding invoegen in de tekst via de knop ‘afbeelding invoegen’ lukt ook niet meer. Maar er zijn nog zoveel meer dingen die mank lopen. 

Reputatie 2
Badge

Bij mij lukt soms ook . Ik vermoed dat het te maken heeft met het frequent saven van mails in opmaak.

Soms ( meestal) duurt het erg lang voor de tekst terug zwart ipv grijs wordt en dus beschikbaar is .

Neemt niet weg dat het VEEL trager is allemaal. Contact persoon opzoeken wachten onderwerp invullen wachten, tekst schrijven wachten verzenden wachten en hopen dat de mail vertrekt. Geen professionele tool in ieder geval.

zelfs afbeeldingen  invoegen lukt nog, allee ik heb weer geluk dan :wink:

 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  na jouw antwoordje heb ik nog wat verder gezocht en gevonden dat er nu twee knoppen zijn om een afbeelding in te voegen. Ik heb steeds de eerste knop geprobeerd om een lokale afbeelding in te voegen.
1.”afbeelding invoegen” waarbij je de URL kan intoetsen of  plakken.
2.“lokale afbeelding invoegen” waarbij je de afbeelding lokaal kan zoeken.
Eens ingevoegd kan je de afbeelding echter niet meer aanpassen(? verkleinen/vergroten).

Zoals Wimmer opmerkt is het frequent saven van mails tijdens opmaak heel erg storend, vertragend en verwarrend. Ook wanneer dit samenvalt met verzenden. Je kan deze optie aanpassen op max. 5min, maar kan deze niet uitschakelen.

 

Reputatie 4
Badge +2

@wimmer ik heb inderdaad ook voor dat kopiëren/plakken van tekst uit een internet website naar Webmail niet lukt.
In een Word document lukte dit dan wel. Van hieruit naar Webmail lukte evenmin.
Na het wijzigen van het lettertype in het Word document lukte het kopiëren dan weer wel.
Deze morgen opnieuw dezelfde tekst via de website gekopiëerd/geplakt in Webmail en deze keer lukte het wel. Begrijpe wie begrijpen kan!

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Vanmorgen kan ik gewoon geen enkele mail versturen. Had het te maken met een bijlage?

Reputatie 4
Badge +2

@wimmer  het ging niet om een bijlage,  gewoon een stukje tekst dat ik op een internet website gekopieerd had, en in Webmail wilde plakken.

Maar deze morgen zijn er hier eveneens rare dingen gebeurd: in concepten zag ik mijn concepten niet meer maar 18 keer dezelfde e-mail(oud en reeds verwijderd, die ik niet kon openen)! Uiteindelijk heb ik afgemeld en opnieuw gestart en alles was terug normaal.

 

Reputatie 4
Badge +2

Nog een Webmail opmerking betreffende het selectie vakje: dit weekend werkte het selectie vakje zoals het hoort te werken(topic van weken) geleden Nu werkt het terug niet correct.

Er is meestal wel een ‘work around’ mogelijkheid om de Proximus webmail problemen te omzeilen.
Een aangeboden dienst moet correct werken en niet afhangen van de creativiteit van de gebruiker.

Reputatie 2
Badge

we zijn ondertussen maanden verder.

Zo begint een Proximus dag met webmail : “Er is een onverwachte fout opgetreden”

En neen hoor dit is lang niet het enige probleem.

Moet ik echt betalen voor dit knoeiwerk ????

Reputatie 2
Badge

Er is ook bij elke actie een zwart bolletje met puntjes op de rand die blijven draaien , blijven draaien ,   blijven draaien ,  blijven draaien ,  blijven draaien ,  blijven draaien …

Geweldig toch en zo rustgevend die nieuwe webmail van Proximus. Bestaan er prijzen voor dit soort knoeiwerk ? Ik weet ZEKER dat jullie winnen !

Reputatie 2
Badge

dit blijft maar terugkomen

Reputatie 2
Badge

dag goed begonnen:

“Uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe Webmail. Het is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen. Gelieve later opnieuw te proberen.”

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt (IM11790929)

Reputatie 1

Ik denk dat het stilaan tijd wordt klacht in te dienen bij het BIPT/ Ombudsman voor Telecommunicatie en FOD Economie want dit wordt gewoonweg beschamend. De tarieven verhogen kunnen ze probleemloos, correcte service bieden daarentegen niet.

Bovendien misbruikt Proximus schaamteloos de switch naar glasvezel om je factuur geniepig zonder je medeweten te verhogen. Hoor van steeds meer mensen die de switch (verplicht bijna) opgelegd krijgen, dat Proximus ongevraagd je direct een ‘Fiber Booster’ aansmeert van 15 euro in maand. Terwijl ze beloven dat de switch je geen extra geld kost.

 

Bovendien is die ‘Fiber Boost’ complete onzin. Want hun reclame beloofd hogere snelheden. Welnu die zijn enkel van toepassing op game servers, streamingdiensten, televisieservers die jou TOELATEN om aan hoge snelheden te downloaden. In de praktijk echt merk je als gewone internetgebruiken NIETS van glasvezel snelheden, omdat de meeste server je niet toelaten tegen hogere snelheden te downloaden en soms zelfs wachtrijen hanteren.

En toch geeft Proximus je automatisch een ‘Boost’ naar de hoogste glasvezelsnelheid. Toeval of niet, merk intussen dat al een aantal (oudere) familieleden die de switch maakten hun factuur daarop steeds met die 15 euro/maand zagen stijgen. Dit is geen toeval meer … 

Ikzelf kreeg ook een extra betalende dienst aangesmeerd. Eentje die onder mijn oud abonnement gratis was, maar nu betalend. Zonder mij te verwittigen gaven ze me dus die betalende dienst bovenop. Eerlijk gezegd, waar is Proximus mee bezig, als je deze ‘onderhandse’ tactieken zelf moet ontdekken en hier via forum dan rechtgezet moet krijgen (want hun klantendienst is vaak onbereikbaar).

Maar 5 euro meer betalen voor hun ‘service’ ….Dan zijn ze er rap bij.

 

 

Reputatie 2
Badge

ik kan nog steeds geen schermafdruk vanuit het knippropramma meesturen in Webmail !

is dat met het snipping tool in windows dat je bedoelt en als bijlage meestuurt, ik heb het eens geprobeerd op twee manieren 

eens met snipping tool >  opslaan als jpg bestand en dan in het bericht versturen als bijlage

dan met snipping tool > kopieren > plakken in een bericht 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad het standaard knipprogramma kopieren en plakken

maar je kunt het wel in het bericht plakken maar niet versturen dan.

en als je het eerst opslaat als jpg en dan in je bericht als bijlage meestuurt werkt dit ook niet.

dus niet links kopieren kiezen 

Reageer