Beantwoord

Proximus Webmail

  • 10 September 2021
  • 16 reacties
  • 845 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Proximus webmail zit in een nieuw kleedje!

Probleem Webmail:

Gisteren, 09/09/2021 om 12u04 verzend ik een e-mail naar mijn buurman.
Om 19u belt de buurman dat hij geen e-mail heeft ontvangen(zit evenmin in SPAM), Bij mij zit deze wel degelijk bij “verzonden”.
Via doorsturen verzend ik deze opnieuw om 19u13. De buurman wacht tevergeefs.
Opnieuw doorgestuurd om 19u15: deze e-mail ontvangt de buurman om 19u16.

Deze morgen ziet mijn buurman dat hij de e-mail, verzonden om 19u13, ontving om 00u21.
Nog steeds geen spoor van de e-mail van 12u04.

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Argenteus 22 September 2021, 12:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Ter info: Werd hier nog door anderen gemeld ook dat de mail vertraagd aankomt, dus zal het wel een algemeen probleem zijn.

Edit:blijkbaar toch niet algemeen, heb via http://webmail.proximus.be eens een mail gestuurd naar mijn tweede proximus mailbox en komt onmiddellijk toe!

Reputatie 4
Badge +2

@Martin: ik gebruik enkel Proximus Webmail. De buurman werkt met Windows Mail. Ik heb zijn Mailbox echter ook gecheckt via Proximus Webmail.

  de e-mail van 19u15 is onmiddellijk toegekomen

  de e-mail van 19u13 is pas toegekomen om 00u21

  de e-mail van 12u04 is nog steeds niet toegekomen



  

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus er zijn inderdaad blijkbaar problemen met “sommige” skynet mailboxen (te wijten aan de migratie)

= zelf heb ik vertragingen gedetecteerd van +/- 1h alhoewel het vandaag voor zover ik kan zien hier in webmail & windows 10 mail qua vertraging “goed gaat”

 

Proximus medewerkers op dit forum zullen uw bericht wel oppikken voor opvolging

@Argenteus Aangezien er verschillenden dit reeds gemeld hebben zal er inderdaad  wel iets aan de hand zijn en zal het waarschijnlijk na een tijd ook wel in orde komen aangezien Proximus ervan op de hoogte is.

Misschien hebben de Proximus forummedewerkersdan ook wel wat meer info hieromtrent...

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

@M_016 

Wat ik eveneens vaststel is dat de ontvanger bij “van”  mijn e-mailadres ziet en niet mijn naam(afzender), zoals vroeger. Ik kan dit blijkbaar niet wijzigen.

 

als je nieuwe mail opmaakt zie je dan in het invoerveld iets staan in de zin van….
Van : voornaam achternaam <voornaam.achternaam@proximus.be>  

of als je naast dit veld op de dubbele blauwe pijl naar beneden :arrow_double_down: klikt kan je dan deze niet kiezen

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  bij nieuwe mail staat in het invoerveld “Van” mijn e-mailadres (voornaam.achternaam@skynet.be). Door op het pijltje te klikken kan ik enkel een ander ‘alias e-mailadres’ kiezen. Ik heb in mijn profiel mijn naam al toegevoegd maar het heeft geen effect op het veld “Van”.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

ik veronderstel dat @Argenteus bedoelt dat de ontvanger vroeger zijn naam (bv. jan janssens) zag en nu een alias (bv. jan.janssens@proximu.be, j.janssens@proximus.be) of zelfs “het e-mail adres zelf” (bv. fa123...@proximus.be)

De auteur kan inderdaad met de duur u aangehaalde v-pijl tussen de diverse door hem gedefiniëerde aliassen, maar zelf heb ik nooit gezien dat bij vertrek zou kunnen gekozen worden enkel de naam te laten verschijnen

Ik ga ervan uit dat dit in de applicatie van aankomst eventueel wel zou moeten kunnen, maar zie niet direct een instelling in webmail hiervoor

@Argenteus stond je naam (voornaam en achternaam) voordien niet in je profiel, dan zou dit eventueel de reden kunnen zijn en mss komt dit na een tijd vanzelf dan in orde omdat je het nu ingevoerd hebt, of anders kan een prox forummedewerker dit verder natrekken/nakijken.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

@M_016 

Ik vermoed dat mijn naam wel degelijk in mijn profiel stond vermits iedereen mijn  e-mails ontving met als afzender mijn  “voornaam naam”

Als ik nu Webmail open zie ik rechts bovenaan “Welkom ‘voornaam naam’ met daar onder het bijhorend alias e-mailadres. hiernaast het pijltje voor het meerkeuze lijstje.(fb123… en overige aliassen)

Bij het opstellen van een nieuwe mail komt in het vak ‘Van’ komt enkel een e-mailadres.

Ik weet wel niet of er vroeger een keuze mogelijkheid was om van afzender( of alias) te wijzigen?

Als ik via instellingen/aliassen een wijziging wil aanbrengen(bv. naam toevoegen) krijg ik volgende fout

Natuurlijk vind ik het wel belangrijker dat alle mails correct worden bezorgd zonder vertraging!.

Reputatie 7
Badge +4

Er zal niets anders opzitten dan een reactie van Proximus m.b.t. webmail af te wachten

Aliassen konden en kunnen nog altijd gekozen worden bij verzending vanuit webmail (of andere toepassingen)

Zelf heb ik nooit weet gehad van de mogelijkheid van gebruik van “naam voornaam” of omgekeerd (zonder @skynet/proximus.be) als alias in de vroegere versies van webmail

@Argenteus dat die voornaam en achternaam in je verzonden mails voorkomt dat stel je zelf niet in (of maw kun je zelf niet instellen) maar gebeurt door proximus dus zal het iets voor maandag zijn als de Proximus medewerkers hier terug langskomen om dit in orde te brengen.

Ook in mail clients wordt dit bv toegevoegd als je mail verstuurd ook automatisch en komt je mail adres tussen haakjes te staan.

Reputatie 4
Badge +2

@M_016  Vroeger kwam inderdaad in het vak van de afzender:
voornaam achternaam <xxxxxxxxxx@proximus.be>  .
De ontvanger zag in zijn inbox  “voornaam achternaam”  en pas na het openen ook  e-mailadres.

Nu ziet hij enkel het e-mailadres, bv. in geval geen aliassen:  “fa123…….@proximus.be”

De eindconclusie is dus, dat alleen Proximus dit zal kunnen invoeren/rechtzetten, maandag als ze hier terug de draad opnemen.

Reputatie 4
Badge +2

Ik stel vast dat er wijzigingen zijn aangebracht in Proximus Webmail en het probleem ‘ naam verzender” ondertussen is opgelost!

De bewuste e-mail van 12u04 is echter nooit afgeleverd!

Dit Topic mag worden afgesloten.