- Even een situatie schets :
Ikzelf en mijn zoon zijn beiden streamers op twitch/youtube /etc..
Ik heb vier kinderen in totaal, dus de andere drie zitten ook op het netwerk, net zoals toestellen : droogkast/wasmachine/verwarming/airco /etc…
Laatst ondervinden wij dat ons netwerk toch wel verzadigd is, maar in onze straat is Fiber nog niet mogelijk. Toch niet voor het eerste jaar...
Via de bot neem ik contact op met Proximus om naar een oplossing te zoeken, ikzelf in gedachte van een tweede aansluiting.
Na eerst een onbeleefde boer aan de lijn te hebben gehad, kreeg ik een vriendelijke dame in chat en stelde mijn probleem voor. Deze mevrouw wist me te vertellen dat het degelijk mogelijk was een tweede aansluiting op mijn adres te verkrijgen. Er moest zelfs geen extra kabel worden getrokken… Wouw leuk!!
Meteen werd een afspraak opgezet om een technieker te laten langs komen, ik kreeg meteen ook een nieuw extra aanlsuitingsnummer. HERHAALDELIJK gevraagd : bent u zeker dat dit kan : jaja, zonder probleem (twee keer nagevraagd door persoon aan technische dienst).
Achter een weekje begin het mij toch wel te knagen...forum beetje nagelezen… dus ik bel gisteren opnieuw naar Proximus : 3 december komt er iemand langs maar kan deze aansluiting wel?
Antwoord : NEEN. De persoon aan de telefoon heeft dit tweemaal gecheckt tegenover de verantwoordlijke mobiele dienst , en die van vaste dienst, het antwoord bleef neen.
Er kan zelfs geen extra kabel worden getrokken of afgesplitst worden voor hetzelfde adres??
Gevolg : installatie geannuleerd.
Nu vraag ik me af wie daar eigenlijk nog van iets weet, de eene zegt het zus, de andere zo…
En ondertussen is mijn probleem niet opgelost.
Ik wil graag van bij het begin een deftig antwoord en geen gokjes door half opgeleid personeel. En ik zoek nog altijd naar een oplossing voor mijn probleem.
En neen mijn internet is niet te traag en ik weet ook wel hoe ik een modem moet instellen en resetten…, ik vraag die zever allemaal niet. Mijn bandbreedte is nu eenmaal verzadigd, daarmee uit!
Dit zou wel mogelijk zijn indien er bv een tweede rechtsreeks koperpaar zou vrij zijn.
Bijvoorbeeld dit zou dan zo kunnen gebeuren:
- 2 aparte VDSL2 lijnen.
- hierachter 2 modems.
- achter deze modems één router die MLPPPoE ondersteunt
(dus één IP adres krijgt)
Of Proximus dit ook daadwerkelijk doet daar heb ik niet zo direct een antwoord op maar de PX moderatoren kunnen dit wel bij de bevoegde dienst navragen.
Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze maandag hier terug de draad opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst/belangrijk acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
PS: Heb je reeds een Internet box of heb je nog een bbox3 want een internet box kan beteer om met veel verbruikers, enfin ik geef het maar mee en waarschijnlijk wist je dit ook.
Cfr info Martin
&
cfr info Fr forum van 6 maand geleden
Deux lignes différentes à la même adresse | Proximus Forum
De introkabel bevat in principe 2 of meer koperparen maar het is af te raden gebruik te maken van het zgn (normalerwijze langere) retourpaar (= waarschijnlijk lagere vdsl2 snelheid)
=
Mogelijks(/best) dient dus een nieuwe aansluting (introkabel) vanaf de straat naar uw woning te worden gelegd voor een 2e aansluiting
2 aansluitingen/packs = 2 netwerken (& de 2 eraan gekoppelde WiFi kunnen elkaar eventueel ook storen)
Inderdaad zoals ik aangegeven heb kan het indien een tweede rechtstreekse lijn zou vrij en eventueel nog moeten lassers komen om dit mogelijk te maken en dan één router die MLPPPoE ondersteunt & wifi.
- 2 aparte VDSL2 lijnen.
- hierachter 2 modems.
- achter deze modems één router die MLPPPoE ondersteunt en je dus één IP adres krijgt (werd bij professionele abonnementen toegepast bij mijn weten)
Het ander systeem met 2 VDSL2 lijnen en 2 B-boxen, krijg je logins en 2 IP adressen, en heb je dan een dual WAN router nodig die load balancing doet wat een groot verschil is en wat door Proximus niet uitgevoerd wordt.
De grote vraag is echter of ze dit bij Proximus nog zullen uitvoeren, enfin best dat we een antwoord van een Proximus moderator afwachten want zij kunnen de mogelijkheid van uitvoering bij de bevoegde dienst opvragen.
Ik zou inderdaad gehoilpen zijn met een tweede aansluiting, maar volgens hen kan dit eerst wel, dan weer niet. En dat ergert me enorm.
Ik kreeg het antwoord, op één adres kan maar één aansluiting gebeuren.
Het geld maakt me niet uit, ben gerust en bewust van een abbo extra, maar de duidelijkheid is ver te zoeken. ééne zegt ja, ander zegt neen.
ALs er nu huizen bijkomen in de straat (als voorbeeld) en die willen aangesloten worden op proximus dan moeten er toch ook kabels bijgetrokken worden?
Voorbeeld tegenover mij, één groot landhuis tegen de grond, komen twee woningen te staan, die hebben nu elk een aansluiting van Proximus. DUs volgens mij is het ergens mogelijk mits een nieuwe kabel te trekken mij van een extra aansluiting te voorzien?
Wat me vooral misnoegt is de onduidelijkheid . AH het kan, dan weer niet, dan weer wel dan weer niet. WIe moet je op den duur gaan geloven?
Technisch kan het in elk geval nog indien er nog voldoende vrije koperparen beschikbaar zijn in de distributiekabel in het lokale openbaar domein
Wacht op een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum (vanaf maandag), eventueel is het mogelijk dat deze een achterliggende technische backend dienst te raadplegen
Mocht het werkelijk nodig zijn omdat Proximus u dit om redenen x of y niet meer kan aanbieden, kunt u in elk geval naast uw reeds voorhanden Proximus breedbandaansluiting ook een breedband internetaansluiting op het teledistributie netwerk vragen en bekomen
Ik weet niet goed wat je daarmee bedoelt, wat houdt dit dan juist in ?
Ik weet niet goed wat je daarmee bedoelt, wat houdt dit dan juist in ?
Telenet of Orange waarschijnlijk.
Naast het telefonienetwerk van Proximus is er ook het teledistributienetwerk van T.../W… (en uiteraard kan er op een adres X een abo op beide netwerken genomen worden)
&
Concreet neem ik evenwel aan dat een Proximus moderator - vanaf maandag - zal bevestigen dat er op een adres X 2 Proximus aansluitingen kunnen gevraagd en bekomen worden (tenzij er werkelijk in de distibutiekabel in het publieke domein een gebrek aan nog bruikbare kabelparen zou zijn)
Ik zit inderdaad met meer dan drie vraagtekens :-)
Je bedoelt dan deze van ¨PX opzeggen en een andere telecom provider nemen of bedoel je dat je die van Proximus en die andere dan van bv Telenet kan op één of andere manier kan combineren tot één snelle internetverbinding ?
die van Proximus en die andere dan van bv Telenet kan op één of andere manier kan combineren tot één snelle internetverbinding
bv. een dual wan router met (uiteraard) load balancing
Best Dual Wan Routers (Best Business Firewall VPN Routers in 2024) – MBReviews
Edit:
Tenzij vergissing mijnentwege omvat de vraag van de auteur (nog) geen creatie van 1 intern/local netwerk,
Edit:
Tenzij vergissing mijnentwege omvat de vraag van de auteur (nog) geen creatie van 1 intern/local netwerk,
Idd, Ik heb nood aan meer bandbreedte.Liefst zelfs twee gescheiden netwerken. Nergens heb ik gevraagd om één gecombineerd netwerk te bekomen.
Ik wil BETALEN voor een tweede aansluiting, maar volgens de eene bij Proximus kan het dan weer wel, volgens andere dan weer niet.
Het laatste antwoord dat ik heb gekregen van Proximus was : 1 aansluiting per adres.
Dan denk ik dat het voorstel van
Ik ging er inderdaad vanuit dat je liefst met één netwerk zou werken, maar als je twee gescheiden netwerken ook in orde is voor u, dan kan je inderdaad even goed een tweede operator kiezen zoals M_016 al aangegeven had, tenzij je liever bij één operator blijft maar dan is hetafwachten tot een PX moderator hier reageert
die de nodige informatie kan bekomen bij hun betrokken bevoegde technische dienst.
Idd, Ik heb nood aan meer bandbreedte.Liefst zelfs twee gescheiden netwerken. Nergens heb ik gevraagd om één gecombineerd netwerk te bekomen.
Ik wil BETALEN voor een tweede aansluiting, maar volgens de eene bij Proximus kan het dan weer wel, volgens andere dan weer niet.
Het laatste antwoord dat ik heb gekregen van Proximus was : 1 aansluiting per adres.
Been there , done that, vandaar dat er door een medewerker een installatiedatum werd voorzien door iemand die dacht van het kan, die achteraf weer werd ingetrokken omdat die dachten van het kan niet…
In beide gevallen werden er ‘zogezegd’ techniekers op nagevraagd…
Dee één weet daar van de ander niet, één pot nat.
We zijn hier met 3 hier die al enkele keren hebben gepost van een 2e aansluiting bij de concurrentie aan te vragen. En dan komt het antwoord “Been there, done that”.
Done what? Dit lijkt terug te verwijzen naar reacties van Proximus medewerkers aan de telefoon (cf de openingspost). Zo blijf je wel in het rond draaien.
We zijn hier met 3 hier die al enkele keren hebben gepost van een 2e aansluiting bij de concurrentie aan te vragen. En dan komt het antwoord “Been there, done that”.
Done what? Dit lijkt terug te verwijzen naar reacties van Proximus medewerkers aan de telefoon (cf de openingspost). Zo blijf je wel in het rond draaien.
Had het inderdaad op de reactie van te wachten tot een Proximus medewerker zou antwoorden.
Dat kan inderdaad soms wel enkele dagen duren vooraleer iemand van PX een bericht beantwoord, zij zijn ook niet nonstop gans de dag in real time op het forum bezig en ook maar van 8u00 tot 16u30.
Indien er nog een tweede paar vrij is moet dit wel mogelijk zijn om een tweede abonnement op hetzelfde adres te nemen.
Een collega van de klantendienst zal hiervoor met jou nog contact opnemen.
Geert
Vraag me af waar dat contact blijft dan… na zes dagen…
Ik maak het gewoon simpel, i k neem zelf contact op vandaag binnen een uurtje… nog eens navragen wat kan en niet. Krijg ik weer zo een halfslachtig antwoord of wat gezever van het kan wel /kan niet ligt Proximus binnen de korste keren buiten, punt!
@ community mgr
kan u a.u.b. “asap” laten nagaan of de auteur al dan niet een 2e (vaste) internetaansluiting = 2e abo/koperpaar op zijn adres X kan bekomen
hij wacht tenslotte reeds 11 dagen op een duidelijk concreet antwoord van Proximus dienaangaande
dank bij voorbaat
Je lijn staat op 100 Mbps, dus normaalgezien zou je toch al wat zaken tegelijkertijd moeten kunnen doen, al hangt het wel af wat juist en of je verbonden bent via Wifi of kabel.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.