Beantwoord

proximus tv opnames : "kijken" => wissen

  • 31 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 121 Bekeken

30/10/2019

probleem met herbekijken van bewaarde opnames op tv-toestel:

aanklikken van de keuze ”kijken” resulteert in verwijderen van de opname,

drie opeenvolgende pogingen met zelfde resultaat , d.w.z. drie films gewist zonder ze te kunnen bekijken!

¿ moeten we “wissen” kiezen om ze  te bekijken ? (= niet geprobeerd)

(TV,  decoder, internet e.d. okee : uitzendingen van de dag zijn wél te bekijken op àlle zenders)

 

icon

Beste antwoord door twiede 6 november 2019, 10:41

10:15 06/11/2019 (hopelijk) finale update,  ¿digitale fata morgana? 

  • test HDMI-kabel via laptop → tv HDMI-1 : okee
  • reconnect decoder via HDMI → tv HDMI-1 : OKEE !
  • test opnames bekijken : OKEE !
  • bonus : de gewiste opnames, aanleiding van deze thread (30/10/19), staan in de lijst !
  • ¿ digitale fata morgana ? 
  • met dank aan Martin, ThierryW, SamuelD en Charlotte D.
  • met de verzekering dat wij toerekeningsvatbaar zijn (en niet gediagnosticeerd met delusie)

Bekijk origineel

11 reacties

herstart eens je bbox en decoder 

zet eerst je decoder zonder stroom dan je bbox 5 sec zonder stroom zetten en deze weer laten opstarten en wachten tot het DSL lampje op de bbox continu blijft branden om dan pas de decoder weer onder sttroom te zetten.

Reputatie 6
Badge +4

@twiede Heb je al kunnen testen met een herstart van de bbox modem en decoder? Je mag mij de namen van de gewiste films doorgeven zodat ik ze kan terugzetten.

Pas vandaag getest. Geen succesverhaal : “geen videosignaal”. Mogelijks is het specifiek probleem (de verdwijnende opnames)  effectief opgelost, maar zonder beeld kunnen we dat helaas niet controleren.

Zopas is de procedure van Martin  nog eens herhaald, opnieuw zonder succes : “welcome” op de decoder, maar “geen videosignaal” op TV. 

Internet werkt prima, TV via chromecast of video ook, TV via decoder nihil.

 

Reputatie 7
Badge +4

@twiede “geen videosignaal” wil zeggen dat je tv geen signaal van de decoder detecteert, staat je tv wel op het goed HDMI kanaal? 

situatie 20:00 04/11/2019

HDMI1 : niets aangesloten → “geen videosignaal”

HDMI2 → chromecast : werkt perfect

HDMI3 → decoder : “geen videosignaal”

Reputatie 7
Badge +4

@twiede  kan je toch nog eens alle toestellen volledig herstarten volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ? 

Nog steeds geen beeld. De decoder blijkt, volgens zijn display, wel te reageren op de zenderkeuze via de afstandsbediening.

Veranderen van de  connectie van HDMI3 naar HDMI1 geeft geen verandering.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je even met een andere HDMI kabel proberen? 

Helaas geen andere HDMI-kabel ter beschikking, maar een trial met de scart-verbinding was ondertussen wel succesvol, evenwel met afsluiten van het welkomstscherm met wit-zwart foutmelding “time-outfout bij start [ ! ] Herstart. SW update status2147483647. Boot status11.

 

- decoder herstart → verbinding maken →software laden →welkomstscherm  → TELEVISIE !

10:15 06/11/2019 (hopelijk) finale update,  ¿digitale fata morgana? 

  • test HDMI-kabel via laptop → tv HDMI-1 : okee
  • reconnect decoder via HDMI → tv HDMI-1 : OKEE !
  • test opnames bekijken : OKEE !
  • bonus : de gewiste opnames, aanleiding van deze thread (30/10/19), staan in de lijst !
  • ¿ digitale fata morgana ? 
  • met dank aan Martin, ThierryW, SamuelD en Charlotte D.
  • met de verzekering dat wij toerekeningsvatbaar zijn (en niet gediagnosticeerd met delusie)

Reputatie 6
Badge +4

10:15 06/11/2019 (hopelijk) finale update,  ¿digitale fata morgana? 

  • test HDMI-kabel via laptop → tv HDMI-1 : okee
  • reconnect decoder via HDMI → tv HDMI-1 : OKEE !
  • test opnames bekijken : OKEE !
  • bonus : de gewiste opnames, aanleiding van deze thread (30/10/19), staan in de lijst !
  • ¿ digitale fata morgana ? 
  • met dank aan Martin, ThierryW, SamuelD en Charlotte D.
  • met de verzekering dat wij toerekeningsvatbaar zijn (en niet gediagnosticeerd met delusie)

 

Bedankt voor je update. Fijn om te lezen dat alles terug correct werkt.
Indien er nog iets is, aarzel zeker niet om ons via deze weg te contacteren.

 

 

Reageer