Vraag

Proximus Server instellen

  • 25 May 2020
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 1

Weet er iemand hoe ik mijn internet zodanig kan instellen dat ik altijd verbonden ben met de Proximus Server te Schaarbeek? 

Ik heb op deze server de beste downloadsnelheden en uploadsnelheden.

Vriendelijke groeten,


3 reacties

je bedoelt waarschijnlijk dat je de speedtest gedaan hebt via de server van schaarbeek.

maar je kunt als je normaal surft zomaar niet kiezen over welke servers je kan surfen.

de snelste DNS server (download dns benchmark) kan je wel instellen bv op je laptop ipv van deze te gebruiken die in de bbox vast ingesteld staat,  op de bbox zelf kun je deze niet zelf veranderen

Reputatie 6
Badge +3

Met die speedtests kan je gewoon nakijken of je de snelheden haalt die mogelijk zijn op jouw lijn. Dit doe je best bedraad om geen vals resultaat te krijgen. De resultaten kunnen afwijken wanneer er problemen zijn met de test server zelf, of je iets in de achtergrond aan het downloaden bent, aantal decoders die ingeschakeld zijn gaan het resultaat vertragen. Door het aanpassen van de DNS server gaan webpagina’s sneller laden maar dat gaat niets veranderen aan jouw lijnsnelheid.Dit is gewoon een andere uitleg voor wat Martin hiervoor reeds correct had uitgelegd.

daarom doe ik altijd de speedtest door de utp kabels op de bbox los te leggen behalve die van je laptop natuurlijk waar je de speedtest mee doet en druk ik ook op de wifi knop vooraan de bbox om wifi uit te zetten, zodat je daar al zeker van bent dat dit al niks aan je snelheid kan beïnvloeden

Reageer