Skip to main content

Ik ben momenteel het appartement aan het opknappen waarheen ik wil verhuizen. Oorspronkelijk had ik geen enkel probleem om via mijn laptop op proximus public wifi te gaan. Nadat de proximusklanten in het woonblok zijn overgeschakeld op fiber, kan ik nog altijd verbinding maken met proximus public wifi, maar krijg ik geen internet. Ik heb reeds tweemaal met de technische dienst gebeld. De eerste volgde het probleem en ging mij terugbellen als ik in het appartement was. Dit is helaas niet doorgegaan. Een tweede contact met een andere operator was desastreus. De man dacht dat het aan mijn wifi lag en wou een technicus sturen. Volgens mij kende de man proximus public wifi niet. In afwachting van mijn verhuis zou ik toch nog graag op de public wifi kunnen. Bij mij thuis werkt de public wifi normaal.
Is er iets dat te maken heeft met de overschakeling op fiber? Of wordt de toegang bij fiber niet meer gegeven?

in afwachting van een reactie van een proximus forummedewerker morgen:

Als je in de woonblok public wifi binnenkrijgt van een bbox4 = Internet box dan zijn daar inderdaad problemen mee. 

Het maakt inderdaad niks uit of het een koperlijn (VDSL) of een Fiberlijn is.


De Internet Box laat inderdaad nog geen Public Wifi toe. 

Als u uw lijnnummer of klantennummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen we het langs deze kant ook eens nakijken.


zelfde probleem hier sinds ik fiber heb, waneer zou dit kunnen opgelost geraken, zou er graag gebruik van maken, nu er al vele gebruikers toch al fiber hebben kunnen andere er geen gebruik meer van maken…

ps. dit met een bbox 3v+, het maakt niet uit of het een internetbox of niet is, het lig gewoon aan fiber volgens mij.


Wil dit zeggen dat je zelf nog op public wifi kan, als je ergens buiten huis bent?

Want het zou kunnen natuurlijk dat sedert de overschakeling naar fiber je public wifi niet meer actief staat.

Als je naar http://myproximus.be gaat staat daar nog alles normaal op de proximus public wifi pagina.
En op de interface van je bbox3v+ http://192.168.1.1 zie je daar Hotspot op “Aan” staat.

Maar wat ik niet goed begrijp is dat je zegt zowel met bbox3 als internetbox, maakt niet uit!
Want eens je met een Internet box aangesloten geweest zijt (single VLAN) dan kan je toch niet meer met je bbox3V+ op de fibermodem werken?


Als je in de woonblok public wifi binnenkrijgt van een bbox4 = Internet box dan zijn daar inderdaad problemen mee.

Er kunnen geen “problemen” zijn met de Public Wifi van de InternetBox, want de InternetBox zendt gewoon geen Public Wifi signaal meer uit 😉

 

De Internet Box laat inderdaad nog geen Public Wifi toe.

 

Wat bedoel je hiermee?

  • dat de Internet Box geen Public WiFi signaal uitzendt?
  • of dat gebruikers van de Internet Box geen toegang meer hebben tot Public WiFi?

PS. Ik heb het bij mij eens gecontroleerd:

Het is inderdaad zo dat ik sedert de overschakeling naar Fiber + Internet Box geen mogelijkheid meer zie om in “My Proximus” mijn PublicWiFi te activeren (logon + paswoord) 😮.

Geen idee of deze dus nog actief staat ...

 

Ik ben momenteel het appartement aan het opknappen waarheen ik wil verhuizen. Oorspronkelijk had ik geen enkel probleem om via mijn laptop op proximus public wifi te gaan. Nadat de proximusklanten in het woonblok zijn overgeschakeld op fiber, kan ik nog altijd verbinding maken met proximus public wifi, maar krijg ik geen internet. 

Bij mij thuis werkt de public wifi normaal.
Is er iets dat te maken heeft met de overschakeling op fiber? Of wordt de toegang bij fiber niet meer gegeven?

 

Ik denk gewoon dat jij wel nog altijd toegang hebt tot Proximus WiFi (als B-box3 gebruiker), maar dat de meeste buren (die nu op Fiber zitten) een Internet Box hebben, en dus geen Public WiFi meer uitzenden …

Andere mogelijkheid:

Een B-box3 die overgezet is op single VLAN (na overschakeling naar Fiber) zendt misschien wel nog een public WiFi signaal uit, maar geeft geen verbinding meer met internet ???

 

Kan een Proximus medewerker dat eens uitpluizen ??? De vragen zijn dus:

  1. De Internet Box zendt (nog) geen Public WiFi signaal uit » wordt dit in de toekomst wel voorzien??
  2. Heeft een Internet Box gebruiker helemaal géén toegang meer tot het Proximus Public WiFi netwerk?? Indien ja > “My proximus” moet nagezien worden, want die mogelijkheid is verdwenen?
  3. Zendt een B-box3 die overgezet is naar “single VLAN” nog altijd een Public WiFi signaal uit (blijkbaar wel, maar niet werkend) ??

Als je in de woonblok public wifi binnenkrijgt van een bbox4 = Internet box dan zijn daar inderdaad problemen mee.

Er kunnen geen “problemen” zijn met de Public Wifi van de InternetBox, want de InternetBox zendt gewoon geen Public Wifi signaal meer uit 😉

 

De Internet Box laat inderdaad nog geen Public Wifi toe.

 

Wat bedoel je hiermee?

  • dat de Internet Box geen Public WiFi signaal uitzendt?
  • of dat gebruikers van de Internet Box geen toegang meer hebben tot Public WiFi?
  • wat bedoel je met “nog geen” ??

PS. Ik heb het bij mij eens gecontroleerd:

Het is inderdaad zo dat ik sedert de overschakeling naar Fiber + Internet Box geen mogelijkheid meer zie om in “My Proximus” mijn PublicWiFi te activeren (logon + paswoord) 😮.

Geen idee of deze dus nog actief staat ...

 

Ik ben momenteel het appartement aan het opknappen waarheen ik wil verhuizen. Oorspronkelijk had ik geen enkel probleem om via mijn laptop op proximus public wifi te gaan. Nadat de proximusklanten in het woonblok zijn overgeschakeld op fiber, kan ik nog altijd verbinding maken met proximus public wifi, maar krijg ik geen internet. 

Bij mij thuis werkt de public wifi normaal.
Is er iets dat te maken heeft met de overschakeling op fiber? Of wordt de toegang bij fiber niet meer gegeven?

 

Ik denk gewoon dat jij wel nog altijd toegang hebt tot Proximus WiFi (als B-box3 gebruiker), maar dat de meeste buren (die nu op Fiber zitten) een Internet Box hebben, en dus geen Public WiFi meer uitzenden …

Andere mogelijkheid:

Een B-box3 die overgezet is op single VLAN (na overschakeling naar Fiber) zendt misschien wel nog een public WiFi signaal uit, maar geeft geen verbinding meer met internet ???

 

Kan een Proximus medewerker dat eens uitpluizen ??? De vragen zijn dus:

  1. De Internet Box zendt (nog) geen Public WiFi signaal uit » wordt dit in de toekomst wel voorzien??
  2. Heeft een Internet Box gebruiker helemaal géén toegang meer tot het Proximus Public WiFi netwerk?? Indien ja > “My proximus” moet nagezien worden, want die mogelijkheid is verdwenen?
  3. Zendt een B-box3 die overgezet is naar “single VLAN” nog altijd een Public WiFi signaal uit (blijkbaar wel, maar niet werkend) ??

 


@philippe_d  Je had een paar vragen.

  1. Daar is op dit moment nog geen verdere info over dus kan u daar niet op antwoorden.
  2. Public Wifi is perfect op een gsm toestel te activeren via de mobiele app van myproximus. Ook via de myproximus web versie kan je een login en wachtwoord aanmaken. 
  3. Een B-box3 kan niet op single VLAN werken dus kan het ook niets uitzenden.

Beste, Hoe kan ik Public wifi activeren als ik het niet kan selecteren? Hoe zet ik Public wifi aan op een BBOX4?

 


Dat kunt u tot nader order niet activeren op een internetbox (“Bbox4”)

Blijkbaar zal de functie op internetbox beschikbaar komen na een firmware update waarvan de rollout voorzien zou zijn in de periode Oct.Nov 23 à Jun24

Impossibilité de se connecter au Proximus Public WiFi via bbox fibre | Proximus Forum

 

Voor zover ik bovenstaande info van @Michael V begrijp kunt u wel via app op GSM gebruik maken van public wifi

Activeer Public Wi-Fi en surf via Wi-Fi | Proximus

= op dit ogenblik is public niet beschikbaar op fiberaansluitingen of installaties met  public WiFi maar ook voor deze klanten extern beschikbaar (elders/op andere locaties)

Edit

Proximus public wi-fi | Proximus Forum

Pour le moment le Proximus Wifi n’est pas disponible sur les lignes provisionnées en fibre ou via l’Internet Box. Mais une fois à l’extérieur vous devriez retrouver les publics WiFi émis par d’autres modems.

 

 


Telenet heeft besloten heeft om op 1/11/2023 hun Hotspot dienst (Telenet Wifree) volledig uit dienst te nemen. Dat zat er al een tijdje aan te komen, gezien de nieuwe Telenet modems (F@ST3896LG-TN) geen Hotspot meer uitsturen.

 

Hoe zit het nu bij Proximus? Ik stel vast dat de nieuwe modems (Internet Box) ook geen Hotspot (Proximus Public WiFi) meer uitsturen. Ik heb dan ook nog altijd de vragen die ik eerder heb gesteld

  1. De Internet Box zendt op dit ogenblik nog altijd geen “Public WiFi” signaal uit. Ik zag in een vorige post dat dit voorzien zou zijn in een toekomstige firmware rollout (Oct-Nov/23 à Juni 2024).  Wordt dat in de toekomst nog voorzien?
  2. Via “Mijn Proximus” heb ik geen toegang meer tot de functie “Beheer je Public WiFi account” zoals beschreven in https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-public-wi-fi-hotspots.html. Heeft een Internet Box gebruiker dan helemaal geen toegang meer tot het (bestaand) netwerk van Public WiFi Hotspsots?

Het antwoord van @Michael V hierboven, dat je perfect een Public WiFi kan activeren op een gsm via de mobiele app, en ook dat je via My Proximus (web versie) perfect een login kan aanmaken, geldt alleen voor Proximus mobiele klanten, en dus niet echt een antwoord op mijn vraag.

We spreken hier over 2 verschillende dingen:

  • mijn modem (Internet Box) zendt geen Proximus WiFi meer uit. OK, dat begrijp ik 😉.
  • maar als betalende Proximus (fiber) Internet klant wil ik nog altijd gebruik maken van Proximus Public WiFi (zolang Proximus deze dienst aanbiedt). Maar ik kan via My Proximus mijn Public WiFi login niet meer beheren. Dat begrijp ik niet  😣.

Heeft iemand hier een duidelijk zicht/antwoord?


heb hetzelfde probleem na verhuis en omruiling van bbox3 naar bbox4

ik versta dat deze geen public wifi uitstuurd, maar ik probeer dat te activeren op mijn gsm voor als ik ergens anders ben. prox+ app - myproximus - producten - opties - public wifi : dan krijg je een boodschap : je android versie is te oud - min versie 10 is nodig. op mijn gsm staat er wel android V14 …

helpdesk- - doorverbinden met klantendienst (20min) - niet ons probleem - doorverbinden met technische dienst (20min ) neen dat kunnen we niet oplossen, meld het via de app ….

wat een klucht….


Hier zelfde probleem  fiber in combinatie met internetbox + fiberpack.

Internetbox zend geen public signaal uit

aangezien je een fiber pack hebt kan je ook via de +app op mobiel ook niet activeren.

binnen nieuwbouw geen 4g of 5g als je niet via WiFi kan bellen bekijk je het maar.

Oplosing =vaste lijn.!!

hulpdesk is gewoon tegenwoordig  lachwekkend  op elk vlak

service steeds minder ,prijs steeds hoger

uw trouw beloond?👍 Proximus 


@Bart.p Als ik het goed begrijp wil je public Wifi gebruiken owv de slechte ontvangst voor je GSM in je huis. Hiervoor kan je ook je gewone wifi gebruiken en heb je geen public Wifi nodig. 

Op het nr dat begint met 0472 heb ik deze optie geactiveerd. Op het andere nr stond ze al actief. Meer info vind je hier

Als je nog vragen hebt, horen we het hier graag. 


Dank voor de activeren, dit nr zit echter niet in een gsm.

ik heb ondertussen a) vaste lijn

                                    b) nieuwe gsm die wifi6 en voip ondersteunt 

Het maakt niet uit waar ik dit wil gebruiken.

 ik wil maar bedoelen dat zonder meer de dienst en gebruik  worden afgeschaft ondanks ik nu meer betaal voor nieuwere apparatuur, en fiber abonnement.

public wifi werk niet via fiber(internetbox) 

waarschijnlijk gaat dit eruit daar men een betere dekking door 4G/5G aanbied.

hoe dan ook met mijn nieuw gsm toestel geraak ik niet op public wifi  waar dit wel

binnen bereik is via een b box3

vr groet bart

 


Het probleem is dat tegenwoordig bij nieuwbouw en de gebruikte materialen voor isolatie enz.. je in huis geen of bijna geen voldoende ontvangst meer hebt! 
Het is een beetje de zelfde weg als TN dat ze volgen, ze gaan ervan uit dat bijna iedereen mobiel abo heeft en in het geval dat het mobiel bereik onvoldoende is dat je kunt gebruik van vowifi net zoals je voor public WiFi ook WiFi ontvangst moet hebben.

ik gebruik ook regelmatig public WiFi als ik op verplaatsing ben, maar het valt op dat dit minder en minder nog mogelijk is, aangezien meer en meer zijn die overgeschakeld zijn op fiber en openbare WiFi gebruiken die niet beveiligd is gebruik ik niet graag al schakel ik dan wel Norton vpn in om toch iets meer veiligheid te hebben.


Reageer