Skip to main content
Vraag

Proximus public WiFi account werkt niet meer na verhuis en plaatsing Internet box

  • November 26, 2025
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Deze week maandag 24/11/2025 verhuis naar nieuwe locatie. Had op vorige locatie BBOX3 en ook public WiFi altijd actief. Nu is er een Internet box geïnstalleerd (geen fiber).

Ik begrijp wel dat deze optie niet meer (momenteel?) beschikbaar is op Internet Box en Fiber connecties, terwijl Proximus Public WiFi toch wel een pluspunt is t.o.v. van concurrent Telenet, waar Public WiFi al enkele jaren niet meer beschikbaar is. De toegang tot Proximus Public WiFi wordt mij nu ontnomen.

Als je dan merkt dat een nieuwe klant bij Proximus op hetzelfde pakket gedurende 6 maanden 25€ korting krijgt en mijn “Trouwe klant” korting wegvalt wegens omschakeling naar ander pakket (meer dan 45 jaar Belgacom - Proximus klant) is dat toch niet te begrijpen. Nieuwe klanten krijgen van alles toegestopt. Je bent haast verplicht om jaarlijks of twee jaarlijks over te stappen naar andere providers.

 

In onze appartementen blok is er verder, op de 5 bewoners maar 1 Proximus klant. Op mijn locatie was de vorige eigenaar Telenet klant. Installatie is in een minimum van tijd mogelijk.

Wat kan Proximus mij nog bieden? 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@bosmal 

Deze dienst loopt ten einde en wordt op 01/12/2025 stopgezet.


Martin
  • November 26, 2025

ik had het inderdaad ook liever niet zien verdwijnen, gebruikte dit ook af en toe onderweg!
Hier in ons appartements blok zijn de meesten nog aangesloten op Proximus. Maar tegenwoordig hebben de meesten toch een mobiel abonnement met voldoende data en kennen zelf public wifi niet!


Forum|alt.badge.img+2

@Martin dit is ook de reden dat de concurrentie Telenet dit 2 jaar geleden heeft stopgezet, de meeste hebben een mobiel abbo met veel data op, en de abbo’s worden goedkoper voor mobiele data met bellen, zowel bij de concurrentie dat al start vanaf een 3€.