Vraag

Proximus Public Wi-Fi

  • 19 August 2022
  • 9 reacties
  • 191 Bekeken

Eind Juni liet ik mijn koperen verbinding van Proximus vervangen door fiber.

Modem-router en bijbehoren werden geïnstalleerd door technieker van Proximus en tot woensdag werkte alles naar behoren (dus zo’n goeie anderhalve maand). Na woensdag heb ik problemen met de Wifi en de modem van Sagem. Mijn PC ziet de modem maar kan geen internetverbinding tot stand brengen.

Dan  met Proximus Public Wifi aansluiting gemaakt en dat werkt zowel voor mijn tablet, smartphone als mijn eigen PC. Ik heb ook een andere PC van het werk met windows 10 en daarmee kan ik geen verbinding tot stand brengen met Proximus Public Wifi, ik gebruik nochtans dezelfde inloggegevens van die van mijn PC. Enig idee wat ik kan doen?


9 reacties

Deze van het werk is mss ingesteld door de IT-dienst zodat die alleen op je locaal netwerk verbinding kan maken en niet via public netwerk 

Dus zowel via wifi als via lan kan je geen verbinding maken langs de bbox.

Bbox mss al ook eens rebooten door zijn spanning 10sec te onderbreken.

Reputatie 5
Badge +2

@frco Uw login voor public wifi kan maar voor 1 toestel gebruikt worden. Dus je kunt met je pc wel connecteren maar niet surfen als ik het goed lees?

Nee, zo heb ik het niet uitgelegd. Momenteel heb ik een fiberaansluiting met Sagem modem. Sinds verleden week kan ik wel met de modem verbinden (wifi) maar ik krijg geen internet verbinding. Gelukkig kan ik nog internetten via de public wifi via mijn buur (smart wifi) maar dan enkel met mijn tablet, PC en smartphone. Met mijn laptop van het werk lukt het niet. Ik krijg een inlogscherm maar telkens ik de inloggegevens inbreng komt het inlogscherm terug. Waarschijnlijk is mijn laptop van het werk met andere policies ingesteld waardoor inloggen op public WiFi niet lukt. Nochtans op de WiFi-hotspot van het stad lukt het dan wel.

Vandaag had ik trouwens een afspraak met een technieker van Proximus voor het probleem met de fiber-aansluiting maar die is gewoon niet komen opdagen. Leuk is wat anders als je daarvoor thuisblijft.

Reputatie 7
Badge +4

Michael V stelt dat u in het kader van uw abo per keer slechts 1 toestel op Proximus public WiFi kunt aansluiten (bv. geen 2 gelijktijdig)

 

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn normaal pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum 

Hebt u eventueel reeds uw glasvezel modem en uw B/internetbox gereset?

Een probleem met je fiber modem? | Proximus

Welke LEDs branden?

 

NB: De link die M_016 opgeeft is om te herstarten maar resetten kan je ook proberen 

Reputatie 5
Badge +2

@frco Daar heb je gelijk in dat het inderdaad de policies kan zijn van je werk. 

Reputatie 5
Badge +2

@M_016 Nee per product waar public wifi op mogelijk is. Dus je internet abonnement geeft je recht op 1 toegang en ook als je een mobielabonnement hebt, geeft jouw dat ook recht op 1 toegang.

Reputatie 7
Badge +4

@Michael V 

?

waarom schrijft u hierboven dan

Uw login voor public wifi kan maar voor 1 toestel gebruikt worden

&

ja inderdaad bv vast internet + 1 mobiel abo geeft 2 toegangen (gelijktijdig mogelijk begrijp ik)

Dus je internet abonnement geeft je recht op 1 toegang en ook als je een mobiel abonnement hebt, geeft jouw dat ook recht op 1 toegang.

 

Reputatie 5
Badge +2

@M_016 Omdat ik naar de situatie van frco heb gekeken. Dus hij kan niet met meerdere toestellen tegelijkertijd online via public wifi.

Reageer