Skip to main content

Proximus maakt er een boeltje van: Zeer slecht internet/TV en geen enkele wil van Proximus om het op te lossen

• May 24, 2025
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Hoi allen, 

Sinds een 6-tal maanden wordt het internet bij ons steeds slechter. Toen het me begon op te vallen, wezen de tests initieel nog op een snelheid van ~30 Mbps, maar dat is steeds lager en lager geworden. Momenteel zijn we al blij als we ~7 Mbps hebben, maar we hebben ook al snelheden van 2Mbps gezien.

Ik ben nu al maanden aan het chatten, bellen, proximus centers bezoeken, … maar tot enige significante actie is Proximus niet bereid. Steeds kom je in één of ander call center terecht waar ze zich aan een script moeten houden en waarbij men niet wil luisteren naar wat er echt aan de hand is: “We gaan de lijn resetten, we gaan de modem resetten, het netwerk is slecht maar we werken er aan, …”. Afspraken worden niet nageleefd. Of men komt af met pseudo oplossingen zoals een 4G-modem, die ze dan nog naar het verkeerde adres sturen.

Als je vraagt of er een technieker langs kan komen krijg je steeds het antwoord dat zij die niet kunnen inplannen, maar dat de technieker mij zal terugbellen. Al 4 keer (!!!!!!!!) ging er een technieker mij opbellen, maar nooit iemand gehoord.

Klacht indien lukt ook al niet, omdat Proximus hun klachtenprocedure zodanig heeft opgezet dat je uiteindelijk bij een hulpdienst in een of ander call center uitkomt, waar men weer niet wil luisteren.

Fiber is ook geen oplossing, omdat Fiber in mijn gemeente nog niet is uitgerold en omdat er een moratorium is voor werken in mijn straat, die is namelijk onlangs heraangelegd

Ik ben dit amateuristisch geklungel kotsbeu! ER MOET EEN OPLOSSING KOMEN!

Ps,

En voor ik het vergeet. Er is is één dienst die bij proximus bijzonder goed werkt: De facturatiedienst.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

Mutlie
  • May 25, 2025

Oké, het is ons duidelijk dat er van alles misloopt, maar wij, gewone forum bezoekers, kunnen er niet veel aan doen.
De Proximusmedewerkers zullen je hier wel verder van dienst zijn  maar die zijn (helaas) hier alleen aanwezig tijdens de kantooruren.

Voor zover je het nog niet hebt gedaan: om je te kunnen helpen zijn klantengegevens nodig.
Daarom zorg ervoor dat  je → ForumProfiel  bijgewerkt is. Vul zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in - je eigenlijke/echte gegevens dus. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden zoals het klantennummer en andere identificatiegegevens . Dit is alles enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Laat het ook weten dat  dit gebeurd is.
En dan is het afwachten tot morgen. Met je gegevens kunnen de medewerkers al opzoekingen doen en lijntesten uitvoeren  vooraleer ze hier reageren. Dus even geduld?