Ik zit echt aan mijn limiet met Proximus en wil even checken of anderen dit ook meemaken.
Ik betaal maandelijks € 92,99 voor een Flex Fiber-abonnement, maar op mijn factuur staat geen enkele detail van wat ik exact betaal. Alles zit in één bundel: vaste lijn, internet, Fiber Boost 1 Gbps/500 Mbps, TV, TV Replay, Pickx app, cloud, enz. Je kan dus niet zien wat iets kost, noch makkelijk iets schrappen of vergelijken. Dat alleen al vind ik problematisch.
Daarnaast woon ik in een groot huis waar wifi niet overal goed geraakt. Mijn huidige decoder werkt niet via wifi, waardoor ik extra wifi-boosters heb moeten aankopen om TV te kunnen gebruiken. Ondertussen heeft Proximus een nieuwe decoder die wél via wifi werkt, wat mijn probleem in één keer zou oplossen.
Ik heb dit aangekaart bij het callcenter en daar werd mij gezegd dat ik een gratis decoderupdate zou krijgen en dat ik deze “gewoon via de website” kon bestellen. Wanneer ik dat effectief probeer, zie ik plots:
-
€ 50 eenmalige kost
-
én een extra maandelijkse kost
Dat is gewoon tegenstrijdig. Ofwel is het gratis, ofwel niet. Mondeling iets beloven en het dan online betalend maken voelt eerlijk gezegd misleidend.
Wat mij vooral stoort:
Proximus heeft alle juiste apparatuur om mijn probleem op te lossen, maar bestaande klanten moeten telkens bijbetalen, terwijl nieuwe klanten alles gratis krijgen. Elke technologische update lijkt voor trouwe klanten een extra kost te zijn.
Ik lees op hun website alleen maar marketing over “snel, stabiel en overal wifi”, maar in de praktijk moet je zelf blijven investeren om dat überhaupt te halen.
Mijn vragen aan jullie:
-
Hebben anderen dit ook meegemaakt met die “gratis” decoder die toch betalend blijkt?
-
Is dit normaal beleid bij Proximus?
-
Zijn er providers die wél moderne apparatuur standaard geven zonder dit gedoe?
Want eerlijk: ik ben het beu en begin serieus te overwegen om over te stappen.