Skip to main content
Vraag

Proximus internet box in bridge kent geen publiek IP toe aan Deco BE65

• February 19, 2026
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Hallo allemaal,

Zoals de titel doet vermoeden: De Proximus internet box in bridge mode kent geen publiek IP toe aan Deco BE65. Ik heb wel internet en alles werkt, maar dit maakt bijvoorbeeld DDNS op een NAS veel complexer (volgens mij). Wat ik al heb gedaan en geprobeerd:

• De kabel is verbonden via de bridge poort.
  • Aanvankelijk had ik het LAN MAC adres in het Proximus portaal ingegeven, maar dat is gewijzigd naar MAC adres + 1 (xx:xx:xx:xx:xx:1A → xx:xx:xx:xx:xx:1B). Dit wordt ook bevestigd via de verbonden apparaten op de Proximus internet box.
  • Deco staat op DHCP & in router mode.
  • Ik heb al geprobeerd een aantal keren te rebooten en de kabel uit en ingestoken (om een IP allocatie te triggeren).
  • De helpdesk van Proximus heb ik ook gebeld maar zij helpen eigenlijk niet (deels te begrijpen).

Ik ben geen expert maar ben een hobbyist, maar nu zit ik dus vast. Zou er iemand mij kunnen helpen aub?

Alvast bedankt!

Mvg

Jonathan

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Le3333333 heb je naast je proximus modem ook eens je deco herstart ????

• Auteur
  • Rising star
  • February 19, 2026

@Le3333333 heb je naast je proximus modem ook eens je deco herstart ????

Dat heb ik inderdaad meerdere malen gedaan. Quasi iedere keer na elke “aanpassing”. 

Het enige wat ik kan bedenken is de deco verwijderen en opnieuw toevoegen, maar dat impliceert heel wat. Ik zou denken dat het gewoon zou werken indien de bridge geconfigureerd staat in Proximus, maar het lijkt alsof dat laatste (de bridge setting in de Proximus UI) eigenlijk niets doet...