Skip to main content
Beantwoord

proximus internet box +

• January 10, 2026
  • 24 reacties
  • 217 Bekeken

Beste Proximus ,

Ik heb de Proximus internet+ box zie dat ik 2.4 GHz , 5ghz , 6,GHz heb ik heb een vraag heb een deurbel die enkel werkt op 2.4 GHz gebruikt de limited naam en wifi paswoord staat op 2.4 GHz volgens mijn smartphone naar als ik mijn deurbel wil verbinden geeft die mij de naam limited aan en geef wifi WW in en ga de verder voor instellen  naar lukt niet heb al 3 deurbellen met camera gekocht geen maakt connectie is er een mogelijkheid dat ik mijn 5 GHz even kan uitzetten en dan terug inschakelen aub via mijn instelling wifi heb gezien naar vindt nergens de mogelijkheid of ik kijk erover graag hulp ervoor .

Met vriendelijke groeten 

Bart B 

Beste antwoord door Bartbaba

Beste ​@Martin , ​@M_016 ​@HadewychT 

Probleem is eindelijk opgelost na 2 uur uitpluizen deze nacht 😄😄

Lcs smartdeurbel 2.4 GHz 

Voor leden die nog steeds  het zelfde probleem hebben maakt niet uit of je de nieuwe modem hebt van Proximus / Telenet 

Uitleg 

Download smart Connet app ( Google store , Apple store .

1. Verbindt eerst je smartphone met hotspot gebruik je even van iemand anders .

2. Klik op device toevoegen 

3.selecteer doorbel geef de hotspot op als verbinding scan QR / indien bluetooth aan staat moet je geen QR scannen automatisch 

4. Verbonden met lsc smart Bell 

5. Klik rechts op profiel Ga naar rechts boven tandwieltje , klik op device update laten doen en wachten tot voltooid is .

6. Verwijder je device uit de app lsc smart Connet 

7. Schakel hotspot uit !!!!

8. Verbind je smartphone met je eigen wifi 2.4 / 5

9. Open de lsc smart Connet opnieuw 

10. Selecteer je smartdeurbel 

11. Eigen wifi + WW gebruiken 

12. QR scannen klaar / zonder QR kan ook zet je bluetooth aan zoek meteen je device en geef je wifi en WW in en klaar 

PS lsc smart doorbell moest blijkbaar een update uitvoeren voor je hem kon verbinden met je eigen wifi bij mij is hij verbonden op gewoon hoofd ssid 5 GHz en werkt meteen kan ook op 2.4 gebruikt worden .

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

24 reacties

• Apprentice
  • January 10, 2026

Dit is haast onleesbaar; het gebruik van leestekens lijkt een eerste stap. 

Martin
  • January 10, 2026

@Bartbaba 

Die  wifi 5.0 kan je niet zelf uitzetten (ook One SSID kan je niet meer uitzetten). Of iemand van PX dit kan van op afstand, daar heb ik geen weet van. Maandag komen de PX moderatoren terug langs en dan horen we wel wat zij voor u kunnen doen.

Heb je ook al de Internet box+ al eens heropgestart door zijn spanning 20 sec weg te nemen.

PS: In geval het nog niet zou gebeurd zijn, vul dan zoveel mogelijk klantgegevens aan in je → ForumProfiel
zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen als ze maandag terug langskomen.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je eventueel belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Rising star
  • January 12, 2026

Wie kan mij zeggen wat het probleem is aub 

3 deurbellen gekocht niks verbind 

Verbindt op limited wifi moboeldata staat uit 

Geef alles juist wifi limited + WW en wil nog niet verbinden 

Hopelijk een oplossing ervoor 

• Auteur
  • Rising star
  • January 12, 2026

Vandaag contact gehad met de technische afdeling heb vanalles geprobeerd blijkbaar bij de nieuwe modem proximus box + kan je niks uitzetten meer , en je kan 2.4 GHz gebruiken zeiden ze naar geen enkel apparaat wat ik heb verbindt 

Lsc smart doorbell werkt niet ik dacht deze is stuk naar een andere gekocht nog niks krijg ze niet verbonden dan terug naar een andere winkel eentje halen en krijg nog steeds niks verbonden .

Resultaat kunnen wij niks aan doen zeiden ze 😡😡 naar voor installatie te doen zijn ze snel 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • January 12, 2026

Fyi

Inderdaad blijkbaar is er inderdaad (nog steeds) geen oplossing (voor de interwerking met LSC een beurbel) tenzij teruggaan naar Bbox3(v+)

Impossible de connecter la sonnette connectée LSC Connect au réseau proximus (même le limited) | Proximus Forum

Martin
  • January 12, 2026

@Bartbaba Voor wat het waard is wat ik al gelezen heb:  

Er zijn er die het in orde gekregen hebben door een reset van de deurbel.
Maar ik kon niet afleiden of ze daarom ook de raadgeving van LSC om de oude registratie eerst in de app te verwijderen, gevolgd hebben, (ik vermoed van niet omdat zij het anders wel zouden vermeld hebben:  zie hieronder onder”OP LSC site staat ook het volgende” 
NB: Je kan eventueel eerst proberen zonder oude registratie te verwijderen en als het nog niet werk dan door de oude registratie wel te verwijderen na reset!

Als je het eenmaal weet is het eenvoudig…
Achterkant verwijderen.
Naast de USB aansluiting zit een heel klein gaatje.
Dun massief draadje insteken en je voelt dat je een knopje indrukt.
Vasthouden tot er een bevestigingstoon klinkt.
De toets aan de voorzijde is nu rood en gaat na verloop van tijd knipperen.
Je kunt nu de deurbel toevoegen aan de app op je telefoon.
De Qcode word nu wèl zeer snel ingelezen.

OP LSC site staat ook het volgende:

De locatie van de resetknop op een LSC deurbel kan verschillen afhankelijk van het specifieke model⁠. In het algemeen bevindt de resetknop zich meestal aan de achterkant of onderkant van de deurbel⁠. Als je de resetknop wilt vinden, moet je wellicht de deurbel van de muur of de montageplaat verwijderen⁠. Als je de deurbel van de muur haalt, zoek dan naar een kleine knop of gaatje op de achterkant of onderkant van het apparaat⁠. Als er een knop is, druk er dan op om de reset uit te voeren⁠. Als er een gaatje is, dan kun je de resetknop indrukken met een speld of een paperclip⁠. Let op: Om een camera of deurbel opnieuw te kunnen koppelen in de app moet eerst de oude registratie in de app zijn verwijderd⁠.

• Auteur
  • Rising star
  • January 12, 2026

@Martin 

Ik heb contact gehad met iemand van technische aan de telefoon ik heb deze internet modem Proximus Internet Box+ met WiFi 7 zei hebben deze aangepast 2.4 GHz ingeschakeld voor net zo een toestelen die 2.4 te verbinden , 1 uur later nog steeds het zelfde , toen was er een vriend op bezoek en legde het probleem uit hij zei de interface van de modem kan het nog niet te goeie ontvangen , hij heeft toen zijn hotspot aangezet heb verbonden via mijn smartphone en opnieuw geprobeerd en het lukken meteen zonder probleem , naar ik heb dan mijn mobiele data opgezet hij zijn hotspot uit en geprobeerd te verbinden met beperkte 2.4 limited naar wilde niet verbinden  hebben dan terug gewerkt via hotspot en ging succes vol terug . 

Nu ben ik aan denken ik heb Proximus Internet Box+ met WiFi 7 2.5 Giga snelheid , kan ik eigenlijk terug gaan naar de bbox3 v+ eigenlijk als dat mijn probeer zo oplossen ik heb fiber is dan mijn snelheid stuk lager of blijft gewoon zelfde .

Indien gewoon zelfde bel ik wel in voor een ruilmodem te doen van Proximus Internet Box+ met WiFi 7 naar bbox3 v+ 

• Auteur
  • Rising star
  • January 12, 2026

Fyi

Inderdaad blijkbaar is er inderdaad (nog steeds) geen oplossing (voor de interwerking met LSC een beurbel) tenzij teruggaan naar Bbox3(v+)

Impossible de connecter la sonnette connectée LSC Connect au réseau proximus (même le limited) | Proximus Forum

M_016

Heb nu de  modem Proximus Internet Box+ met WiFi 7 .

Naar als ik terug ga naar Bbox3 v+ wat veranderd er dan want ik heb fiber en geen doosje DSL 

Met vriendelijke groeten 

Berebrouckx 

Martin
  • January 12, 2026

De bbox3v+ heeft 1Gig poorten de IB+ heeft een 10Gig poort.

Proximus-fiber 2.5 Gbps-abonnementen leveren maximaal 2.5 Gbps download en typisch 500 Mbps upload; de Internet Box+ haalt dit via de 10G WAN/LAN-poort, maar de Bbox3's 1G-poorten beperken alleen als je >1G lokale transfers doet.​
Voor internettoegang (browsen, streamen) merk je geen verschil, want zelfs met meerdere 1G-apparaten deel je de 2.5G-lijn zonder bottleneck.
Voor jouw 2.5Gig is WiFi 7 overkill, maar toekomstbestendig voor hogere fibersnelheden.

je kan je bbox3 via zijn wan poort aansluiten op de fibermodem. 

Als je op DSL zat vroeger moest je het modem gedeelte van de bbox3 gebruiken (DSLomzetten naar ethernet signaal) via het DSL doosje .
Maar nu doet de fibermodem in de plaats de omzetting naar ethernet signaal en gebruik je enkel het router gedeelte van de bbox 3 (IB+ heeft trouwens geen ingebouwde modem) door hem op de fibermodem aan te sluiten.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • January 12, 2026

Voor zover mij bekend met Bbox3v+ enkel max. 1 Gbps LAN (poorten) en max. WiFi ac (Wifi 5)

= Oudere technologie

Misschien zijn er alternatieve oplossingen mogelijk waarbij u bv. gebruik maakt van een eigen privé router (vervanging van de Proximus internetbox+) maar ik vrees dat ook dan enkel proefondervindelijk zal kunnen vastgesteld worden of uw LSC deurbel al dan niet op/door deze router XYZ kan gedetecteerd worden

• Auteur
  • Rising star
  • January 12, 2026

De bbox3v+ heeft 1Gig poorten de IB+ heeft een 10Gig poort.

Proximus-fiber 2.5 Gbps-abonnementen leveren maximaal 2.5 Gbps download en typisch 500 Mbps upload; de Internet Box+ haalt dit via de 10G WAN/LAN-poort, maar de Bbox3's 1G-poorten beperken alleen als je >1G lokale transfers doet.​
Voor internettoegang (browsen, streamen) merk je geen verschil, want zelfs met meerdere 1G-apparaten deel je de 2.5G-lijn zonder bottleneck.
Voor jouw 2.5Gig is WiFi 7 overkill, maar toekomstbestendig voor hogere fibersnelheden.

je kan je bbox3 via zijn wan poort aansluiten op de fibermodem. 

Als je op DSL zat vroeger moest je het modem gedeelte van de bbox3 gebruiken (DSLomzetten naar ethernet signaal) via het DSL doosje .
Maar nu doet de fibermodem in de plaats de omzetting naar ethernet signaal en gebruik je enkel het router gedeelte van de bbox 3 (IB+ heeft trouwens geen ingebouwde modem) door hem op de fibermodem aan te sluiten.

Dus als ik de bbox3 v+ zou nemen kan ik die lan kabel wat uit de kelder komt inpluggen op de rode poort van de bbox3 v+ naar dan kan het zijn dat ik mss nog met het zelfde probleem zit of nietmeer ? 

Want met fiberaansluiting zit in de kelder heb een klein wit fiberdoos waar de lan op aangesloten is en zo nat boven komt naar de modem 

Martin
  • January 13, 2026

@Bartbaba Eigenlijk komt het er inderdaad op neer dat je de netwerkkabel met utp stekker die van de kelder komt en die nu op je IB+ steekt in de rode WAN poort zal moeten steken van de bbox3V+ en de andere kabels die eventueel op de gele poorten steken van je IB+ ook op de gele poorten van je bbox3v zal moeten steken.

Maar aangezien ik geen ervaring heb met die deurbel en dit ook niet kan testen op een bbox3v+, kan ik alleen afgaan op de verklaring van de PX‑medewerker op het Franstalige forum, die heeft aangegeven dat het zou werken met een bbox3

• Auteur
  • Rising star
  • January 13, 2026

@Bartbaba Eigenlijk komt het er inderdaad op neer dat je de netwerkkabel met utp stekker die van de kelder komt en die nu op je IB+ steekt in de rode WAN poort zal moeten steken van de bbox3V+ en de andere kabels die eventueel op de gele poorten steken van je IB+ ook op de gele poorten van je bbox3v zal moeten steken.

Maar aangezien ik geen ervaring heb met die deurbel en dit ook niet kan testen op een bbox3v+, kan ik alleen afgaan op de verklaring van de PX‑medewerker op het Franstalige forum, die heeft aangegeven dat het zou werken met een bbox3

Bedankt voor de info Martin ga eerst even langs in de winkel info halen erover .

Martin
  • January 13, 2026

@Bartbaba In ieder geval indien die deurbel werkte toen je nog een bbox3 had op DSL dan is er volgens mij geen enkele reden waarom het nu niet zou werken met een bbox3.

• Auteur
  • Rising star
  • January 13, 2026

@Bartbaba In ieder geval indien die deurbel werkte toen je nog een bbox3 had op DSL dan is er volgens mij geen enkele reden waarom het nu niet zou werken met een bbox3.

Heb ervoor nooit geen gehad ben pas klant heb meteen die grote gehad Proximus internet+ modem dus ik hoop indien ik zo veranderen dat het wel werkt 

Martin
  • January 13, 2026

@Bartbaba,

Houd ons in ieder geval op de hoogte wat ze in de winkel erover gezegd hebben. 

• Auteur
  • Rising star
  • January 13, 2026

@Bartbaba,

Houd ons in ieder geval op de hoogte wat ze in de winkel erover gezegd hebben. 

Zal ik zeker doen Martin 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • January 13, 2026

Mogelijks kan een Proximus moderator op dit publieke forum u verder helpen (en u een bezoek aan een Proximus shop besparen)

Concreet vermoed ik dat de betrokken LSC WiFi 2.4 deurbel zonder probleem op een Bbox3v+ kan aangesloten worden mits u er rekening mee houdt dat mogelijks OneSSID (smart WiFi) dient te worden gedeactiveerd (= 1 SSID voor 2.4 en een ander SSID voor 5.0 via de GUI Bbox3v+ met standaard LAN IP 192.168.1.1 als “user” met het user password vermeld op de Bbox (sticker))

Mogelijks kan een eigen router (Fritz?) evenwel ook een oplossing bieden zonder dat u terug dient te schakelen naar “oudere technologie 1 Gbps/WiFi ac §Wifi 5)

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 13, 2026

@Bartbaba Met het abonnement dat u heeft kan u geen b-box gebruiken. Je houdt best je huidige modem. Je kan wel via MyProximus naar je produkten gaan. Daar op internet klikken en dan geavanceerde interent instellingen van je modem. Daar kan je wifi beheren om limited wifi te activeren. Dit netwerk heb je nodig voor toestellen die niet omkunnen met de hoge wifi-snelheden. 

Martin
  • January 13, 2026

@Bartbaba Met het abonnement dat u heeft kan u geen b-box gebruiken. Je houdt best je huidige modem. Je kan wel via MyProximus naar je produkten gaan. Daar op internet klikken en dan geavanceerde interent instellingen van je modem. Daar kan je wifi beheren om limited wifi te activeren. Dit netwerk heb je nodig voor toestellen die niet omkunnen met de hoge wifi-snelheden. 

Blijkbaar lukt het ook niet met die deurbel als ​@Bartbaba “Limited wifi activeert”

De screenshots hiervan staan → hier 

• Auteur
  • Rising star
  • January 13, 2026

Blijkbaar kan ik niet terug heb contact gehad met Proximus ik kan geen downgrade doen vermits de bbox3v+ het fiber net van 2.5 niet aankan 

Wat ik vandaag heb gedaan is hotspot van de dochter aangezet geef alles in en werkt meteen de lsc smart doorbell zonder probleem netwerk hotspot werkt ook op 2.4 GHz 

Dus ik ben zeker dat het niet aan mijn deurbel ligt maar aan de interface van de modem die het signaal niet wil aannemen 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • January 13, 2026

Ik zie niet direct in waarom u geen abo downgrade van 2.5 naar 1Gbps fiber zou kunnen laten uitvoeren, Proximus contracten zijn normalerwijze van onbepaalde duur (= facturatie pro rata)

Uiteraard heeft het weinig zin een 2.5 Gbps abo te behouden indien u zou willen overschakelen naar een Bbox3v+ die max. 1 Gbps aankan

Het is mij evenwel  ook niet direct duidelijk  waarom het technisch niet mogelijk zou zijn om een Bbox3v+ op de voorhanden fibermodem aan te sluiten; toegegeven mogelijks moet Proximus bij gebruik van een Bbox de “single lan setting” wijzigen in “triple lan”, nee?  

• Auteur
  • Rising star
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Beste ​@Martin , ​@M_016 ​@HadewychT 

Probleem is eindelijk opgelost na 2 uur uitpluizen deze nacht 😄😄

Lcs smartdeurbel 2.4 GHz 

Voor leden die nog steeds  het zelfde probleem hebben maakt niet uit of je de nieuwe modem hebt van Proximus / Telenet 

Uitleg 

Download smart Connet app ( Google store , Apple store .

1. Verbindt eerst je smartphone met hotspot gebruik je even van iemand anders .

2. Klik op device toevoegen 

3.selecteer doorbel geef de hotspot op als verbinding scan QR / indien bluetooth aan staat moet je geen QR scannen automatisch 

4. Verbonden met lsc smart Bell 

5. Klik rechts op profiel Ga naar rechts boven tandwieltje , klik op device update laten doen en wachten tot voltooid is .

6. Verwijder je device uit de app lsc smart Connet 

7. Schakel hotspot uit !!!!

8. Verbind je smartphone met je eigen wifi 2.4 / 5

9. Open de lsc smart Connet opnieuw 

10. Selecteer je smartdeurbel 

11. Eigen wifi + WW gebruiken 

12. QR scannen klaar / zonder QR kan ook zet je bluetooth aan zoek meteen je device en geef je wifi en WW in en klaar 

PS lsc smart doorbell moest blijkbaar een update uitvoeren voor je hem kon verbinden met je eigen wifi bij mij is hij verbonden op gewoon hoofd ssid 5 GHz en werkt meteen kan ook op 2.4 gebruikt worden .

Martin
  • January 14, 2026

@Bartbaba bedankt voor je feedback, en blij te horen dat het je gelukt is.

Het is inderdaad zo dat men in veel gevallen er niet direct aan denkt om een update uit te voeren.