Skip to main content

proximus fiber

• June 16, 2026
  • 3 reacties
  • 24 Bekeken

Het is slechtste internetverbinding. Ik woon in appartement en verbinding is dikwijls gebroken als ik ga naar andere slaapkamer. Zo soort internet hadden we nog nooit...gaan iets anders zoeken

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Katkay  dat ligt niet aan de fiber maar aan je wifi kanalen in de woonst dat gestoord worden in de buurt met andere wifi gebruikers dat op dezelfde wifi kanalen gebruik maken van hun internet verbinding, dat is eigen aan wifi dat in plaatsen waar veel wifi is er veel dezelfde wifi kanalen gebruikt worden en je dan problemen hebt.

probeer uit te zoeken op welke kanalen je zit en probeer die in de modem instellingen aan te passen naar een kanaal dat niet wordt gebruikt in de buurt.

Martin
  • June 16, 2026

@Katkay Soms als de wifi van internet box niet in orde is kan het helpen van de internet box eens te herstarten door deze 15 sec volledig stroomloos te zetten. 

Als dit niet helpt dan kan je best je internet box ook eens resetten → { Reset je Bbox/Internet box}

Moet het slecht blijven dan kunnen de PX moderatoren ook je lijn even natrekken of er eventueel problemen op vast te stellen zijn:

• In geval het nog niet zou gebeurd zijn, vul dan zoveel mogelijk klantgegevens aan in je → ForumProfiel, zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen en u zo niet eerst om bijkomende gegevens moeten vragen.
  • In het privéveld "Ticket" kun je nog relevante informatie vermelden die kan belangrijk zijn i.v.m. je vraag.
    Uw privacy blijft bewaard, want de Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
  • Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
  • → Meld het hier zodra dit gebeurd is.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 16, 2026

@Katkay 

Ik zal je aansluiting uitmeten.

Zou je het klantnummer nog even kunnen vermelden op je profiel?

Geert