Problemen sedert Android tvbox v7


Sedert de installatie van de Android tv box weer dikke miserie met proximus.

Gisteren de ganse avond geen tv, nu miserie met wifi, geen internetradio, …

 

We zitten met fiber en blijkbaar hebben we dan nood aan een internet box (ipv bbox) en wifi booster 2 (ipv wifi booster 1)…

 

Morgen hopelijk opgelost anders overschakelen naar telenet...


32 reacties

Reputatie 2
Badge

Werkt er geen enkel internet radio zender ?

@FrankyDubois heb je al alles eens heropgestart in de volgorde aangegeven → hier 

Als dit ook niet helpt en indien je decoder niet rechtstreeks verbonden is met utp kabel aan de bbox dan eventueel als je de mogelijkheid hebt van de decoder rechtstreeks te verbinden met een lange voorlopige utp kabel aan de bbox, om zo te kunnen uitsluiten als eventueel de draadloze oplossingen tussen decoder en bbox de reden van het probleem met je decoder kunnen zijn.

Heropstart is uitgevoerd, zelfs een reset van bbox en booster. Niets hielp…

Ook niet met utp kabel tussen bbox en booster !!

 

Een dag later was het terug, maar nu ook verstoorde wifi en dit allemaal sinds de tv decoder v7…

Reden volgens helpdesk zou zijn dat bij fiber de internetbox en de booster v2 moeten worden gebruikt en dat de v7 decoder hier idd extra kan verstoren

 

Hopelijk vandaag opgelost anders heeft Proximus nog een klant minder

Hopelijk stopt Proximus ook de verdere uitrol van de v7...

 

Groeten,

Franky

……… Reden volgens helpdesk zou zijn dat bij fiber de internetbox en de booster v2 moeten worden gebruikt en dat de v7 decoder hier idd extra kan verstoren  …..

Daarom dat het verbinden van de decoder rechtstreeks met bbox al wat uitsluitsel kan geven ivm je decoder problemen, maar we zullen zien wat de PX moderatoren ook voorstellen, evt overwegen om eens een technieker te sturen mss …...

……… Reden volgens helpdesk zou zijn dat bij fiber de internetbox en de booster v2 moeten worden gebruikt en dat de v7 decoder hier idd extra kan verstoren  …..

Daarom dat het verbinden van de decoder rechtstreeks met bbox al wat uitsluitsel kan geven ivm je decoder problemen, maar we zullen zien wat de PX moderatoren ook voorstellen, evt overwegen om eens een technieker te sturen mss …...

Technieker komt vandaag om de bbox en boosters ter vervangen ...

@FrankyDubois Hou ons op de hoogte als je wilt, of alles dan hiermee opgelost is.

Technieker heeft niets vervangen

Enkel de booster beneden weer opnieuw gekoppeld, wat ik bijna alle dagen moet doen om het probleem op te lossen en de setting op “Station” gezet ipv “Auto”

 

Ik vrees er voor dat het hiermee zal opgelost zijn. 

Reputatie 2
Badge

Vreemd dat die niks heeft vervangen? Denkt ook dat dit het probleem niet zal oplossen. Had toch verwacht dat je de internet box en WiFi booster V2 ging krijgen 

Badge +4

Desnoods kan je altijd vragen voor een V5c decoder ipv die android tv box ...

Vandaag weer Wifi weg… Booster opbieuw gesynchroniseerd en weer zeer zwak signaal. Aan de bbox is er mar een snelheid van 46 MB/s met fiber !!

 

Een succes 

Proximus is op weg naar de uitgang, vrees ik

ter info: 46MB/s x 8 b/B = 368Mb/s

zie ook enkele tips ivm Speedtest van Proximus: test je internetsnelheid | Proximus

staat je booster niet te ver van de bbox, is “link quality” altijd groen op de booster.
Controle lampjes op je toestellen

Grapjas… het is 46Mb/s...

Ofwel volgende week een goede oplossing, of anders BUITEN 

 

Grapjas… het is 46Mb/s...

zelfs na reset fibermodem en reset bbox en niks dat anders contact maakt met de bbox terwijl je de http://speedtest.net uitvoert met een laptop/pc rechtstreeks verbonden via utp aan de bbox?

Enfin ik probeer maar eventueel je iets verder te helpen, vooraleer je me buitensmijt ;-) 

Ofwel volgende week een goede oplossing, of anders BUITEN 

 

 

maandag komt nieuwe levering: internet-box, 2x wifi booster v2, 2x tv decoder v7

 

Hopelijk lost dit het op… 

@FrankyDubois Ik ben zeer benieuwd, laat ons het zeker weten hoe het uitdraait.

Reputatie 7
Badge +5

@FrankyDubois Kan je ons zeker laten weten of het beter is?

Net internetbox en wifi 2 geinstalleerd en alles lijkt goed te werken …

 

Ik mag wel de wifinaam niet veranderen want dan loopt het ook mis. Dat is nog een openstaand probleempje 

 

Wifi snelheid van 100 Mbps naar boven de 500 Mbps

Groeten,

Franky

weer hetzelfde liedje: wifi valt weer weg …

oplossing is volledige reset van de internet box en dit een aantal keer per dag….

 

Lijkt me niet logisch, maar is wellicht proximus

 

Boosters tonen groen en er is verbinding van laptop naar de booster, maar niet meer van de booster naar het internet …

Ook reeds geprobeerd via devolo powerline adapters, maar ook hierbij valt het wifisignaal weg !!

Slimme Wifi van Proximus is blijkbaar niet compatibel met Android 10, en dat is net wat op de V6 tv decoder staat ...

maar nu heb je toch v7 decoders of niet? en ik dacht dat op de v7 Android 9 er op stond of is dit ondertussen al Android 10 , maar daar rond is een schil gebouwd specifiek voor Proximus en zou eigenlijk dit hierdoor moeten vermeden worden ?

Heb v7 decoders en probleem is toen begonnen

Nu Smart wifi uitgeschakeld en lijkt stabiel. Heb nu 530 Mbps… Met smart wifi is dat 30 Mbps (of minder) en valt deze uit en vereiste telkens een reboot van de bbox / internet box

 

Hopelijk is het eindelijk eens opgelost

Dit probleem zou beter bekend zijn bij de helpdesk

Reputatie 7
Badge +5

@FrankyDubois Voorlopig is je probleem dus opgelost?

Heb v7 decoders en probleem is toen begonnen

Nu Smart wifi uitgeschakeld en lijkt stabiel. Heb nu 530 Mbps… Met smart wifi is dat 30 Mbps (of minder) en valt deze uit en vereiste telkens een reboot van de bbox / internet box

 

Hopelijk is het eindelijk eens opgelost

Dit probleem zou beter bekend zijn bij de helpdesk

@FrankyDubois Het is inderdaad gekend dat er sommige toestellen zijn die niet goed overweg kunnen met smart wifi (on SSID) maar ik had er nog niet van gehoord dat de v7 decoder daar iets mee zou te maken hebben, wel zijn er kan er bv soms problemen optreden als er een switch achter je router staat en met IPTv  kun je dan last ondervinden op je netwerk als die switch geen IGMP snooping ondersteunt of niet actief staat.

Buiten de v7 decoder was er niets veranderd toen de problemen begonnen, maw de rootcause kende ik al lang… maar Proximus volgde niet

 

Smart WIFI werkte perfect op al onze apparaten voor de V7 was geïnstalleerd

Reageer