Vraag

Problemen met Wifi?

  • 22 September 2023
  • 32 reacties
  • 394 Bekeken

@HadewychT @DaisyS 

Vandaag heb ik de tweede keer op korte tijd problemen met wifi waar anders alles vlot verloopt. Bij de meeste websites, apparaten of apps kunnen we (tijdelijk) geen verbinding maken ondanks dat alle lampjes op de b-box 3 normaal zijn.

Kunnen jullie zien of er ergens een probleem of storing is? Klantgegevens staan in het profiel.

Bedankt om na te kijken.


32 reacties

ik veronderstel dat je ook al de bbox even heropgestart hebt 10sec stroomloos en eventueel als dit niet helpt ook eens gereset hebt = 20sec het resetknopje ingedrukt houden.

@HadewychT @DaisyS 

Vandaag heb ik de tweede keer op korte tijd problemen met wifi waar anders alles vlot verloopt. Bij de meeste websites, apparaten of apps kunnen we (tijdelijk) geen verbinding maken ondanks dat alle lampjes op de b-box 3 normaal zijn.

Kunnen jullie zien of er ergens een probleem of storing is? Klantgegevens staan in het profiel.

Bedankt om na te kijken.

 

De bbox heb ik zonet heropgestart @Martin. Opmerkelijk was het rode wifi-lampje na het opstarten (wat pakweg 15 à 30 seconden duurde):

 

Daarna werd het wifi-lampje terug blauw en knipperde het zoals gebruikelijk en hadden we toegang tot internet. Alles werkt op dit moment prima, zoals het hoort.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Ik heb het net even voor je nagekeken, ik zie geen problemen op je verbinding.

@DaisyS  bedankt om dit na te kijken!

@Joel M@DaisyS@HadewychT 

Kan het zijn dat de DLM mijn snelheid terug verlaagd heeft of mijn profiel aangepast heeft?

Hieronder de snelheden die weliswaar via wifi gemeten zijn (dus niet rechtstreeks met ethernetkabel):

 

voor wifi zien er dit wel normale resultaten uit ik meet ook zoiets op wifi 5.0 op ongeveer 4m aftand van de bbox

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Er is niks aan je profiel aangepast, er komt 100 mbps binnen op je modem.

Ik heb deze week ook een storing ervaren op de B-box3.

‘s avonds 2 clients Iphone/Ipad geen wifi verbinding gedurende enkele minuten. (reboot?)

Kan er iemand logs nakijken op onze gateway?

 

@ParticulierUitVosselaar 

heb je de bbox al herstart of gereset (als herstarten niet helpt) om vast te stellen of dit iets oplost. 

heropstarten = 10sec stroomloos

resettten = 20sec het resetknopje ingedrukt houden tot enkel nog het powerlampje nog oplicht en dan loslaten.

De verbinding kwam vanzelf terug tot stand, daardoor vermoed ik een automatische reboot. Maar dit is erg hinderlijk voor de eindgebruiker indien deze geen mobiele backup, of extender binnen bereik, heeft. Dit is het geval bij de tablet waarop ik Youtube aan het kijken was. Misschien toch extra logging aanzetten op onze gateway om dit op te volgen. Is dit probleem gekend? Bij Sagemcom?

In de GUI zie ik inderdaad uptime 6 dagen.

 je DSL lampje zou ook continue moeten blijven branden.

Blijft je internetverbinding wel in orde op dat moment met een toestel dat verbonden is met utp kabel aan de bbox.

Als het na een herstart/reset van de bbox niet beter is kunnen de PX moderatoren maandag ook je lijn eens natrekken of er daar onstabiliteit vast te stellen is.

Ik vermoed een firmware crash, na te vragen bij Sagemcom/Broadcom. Indien de gateway herstart zullen alle verbindingen verloren zijn. 6 dagen geleden rond 23u is zeker de stroom niet uitgevallen of iets dergelijks.

 

En heb je al een reset geprobeerd of dit helpt?

ik veronderstel toch dat je dit probleem meer voor hebt  dan om de 6 dagen dus ik zou mij niet blind staren op die uptime, bij mij staat hij nu op 11 dagen en het kan dan er ‘s nachts iets gepusht wordt van PX uit naar de bbox.

Ik heb zelf nog de hardware versie 1.0

  • Software Version

    8c.725A

  • GUI Version

    7.5.7.1

  • Hardware Version

    1.0

Dag Martin, bedankt voor uw snelle reactie.

Dit is me nog maar 1 keer opgevallen deze week op een avond terwijl ik in de zetel zat met Iphone/Ipad. Youtube video op Ipad stopte en ik zag dat er geen Wi-Fi verbinding meer was dus keek ik op mijn Iphone en die zat ook op 4G. Lijkt me sterk dat de ISP op een avond terwijl veel end consumers actief zijn een nieuwe software/reboot zouden pushen. ‘s nachts merkt waarschijnlijk niemand daar iets van.

Wij zijn nog maar sinds september klant bij Proximus maar het is zeker niet zo dat het vaak voor lijkt te komen. Ik ben ook niet 100% zeker dat dat effectief 6 dagen geleden om 23u was maar zou best wel eens kunnen. Na automatische heropstart van de gateway werkte ook alles terug prima.

@rsca_rsca Er is niks aan je profiel aangepast, er komt 100 mbps binnen op je modem.

 

@DaisyS  @HadewychT 

Vandaag moest de modem opnieuw gestart worden omdat er geen internet meer was. Is ons ‘profiel’ echter hetzelfde gebleven?

@rsca_rsca 

Ik herinner mij niet meer of ik je al voorgesteld heb om via het sagemtool eens te kijken welke snelheid je lijn haalt 
→ Sagemtool downloaden 

Daar dan Inloggen als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox)  zo kan je direct zien welke snelheid je lijn haalt

@rsca_rsca Er is niks aan je profiel aangepast, er komt 100 mbps binnen op je modem.

 

@DaisyS  @HadewychT 

Vandaag moest de modem opnieuw gestart worden omdat er geen internet meer was. Is ons ‘profiel’ echter hetzelfde gebleven?

 

@Martin  bij het gebruik van deze tool krijg ik steeds de foutmelding “Can not connect to device”. Alles is correct ingevuld. Internet is bekabeld, niet via wifi.

@rsca_rsca 

Dan zal je een bbox3 van het merk Technicolor hebben (gele ethernet poorten zullen alle 4 aansluitend aan elkaar opgesteld staan)  en het Sagemtool werkt alleen met een bbox van het merk Sagemcom (4 gele ethernetpoorten staan per twee aansluitend aan elkaar opgesteld) .

@rsca_rsca Er is niks aan je profiel aangepast, er komt 100 mbps binnen op je modem.

 

@DaisyS  @HadewychT 

Vandaag moest de modem opnieuw gestart worden omdat er geen internet meer was. Is ons ‘profiel’ echter hetzelfde gebleven?

@Martin  bij het gebruik van deze Sagem tool krijg ik steeds de foutmelding “Can not connect to device”. Alles is correct ingevuld. Internet is bekabeld, niet via wifi.

 

Dit staat in mijn account van Proximus:

Als ik een snelheidstest bekabeld doe komt het ongeveer overeen uit. Het is niet zoals @DaisyS eerder aangaf dat er 100 Mbps binnenkomt op de modem. Kan de leeftijd van de modem hier iets mee te maken hebben? @HadewychT 

Sommigen vinden die snelheden precies heel normaal 😏
Daarnaast, dat er 100Mbps bij jou binnenkomt lijkt me straf, dan zit je letterlijk op de verdeelkast.

Er zijn er veel die het met heel wat minder dan die 72 moeten doen, hoor 😐 En krijgen dan ook te horen dat dat een heel normale downloadsnelheid is.
 


Aan het serienummer (eerste 2 cijfers) kan je zien in welk jaa r de modem was gemaakt.

@Mutlie

Ik ben héél tevreden hoor, was gewoon maar een vraag ☺️ Modem werd in gebruik genomen in oktober 2014.

@rsca_rsca op mijn bbox komt ook 100Mbps toe en de aangegeven waarde is :

en als →  speedtest krijg ik het volgende als resultaat=

 

stoefers 🤣

@Martin  @Mutlie 

Ik maak dus gebruik van een b-box 3 van het merk Technicolor. Werkt deze in samenhang met een V7c decoder? Want in een andere post is vermeld dat als m’n modem nog goed werkt er geen vervanging in deze nodig is.

Mijn vorige Technicolor en ondertussen vervangen door BBox3 Sagem (een maandje terug wegens wifi probleem) werkte alleszins - bekabeld - perfect samen met de V7 zonder de “c”. Ik zie geen reden waarom de “c” er niet mee zou samen werken. Uiteraard is bekabeld of via wifi iets anders en afhankelijk van de thuissituatie.

Even erbij vertellen dat mijn wifi (Technicolor) terug viel naar 10Mbps, terwijl dit nu normaal 35 Mbps  en (iets) meer is. Vandaar mijn vorige reactie 😎

Reageer