Skip to main content
Vraag

Problemen met verzenden van mails via outlook / belgacom.net en skynet.be

• January 19, 2026
  • 7 reacties
  • 59 Bekeken

Ik heb een email adres met belgacom.net en skynet.be. Ik kan mails binnenhalen maar NIET verzenden vanuit outlook op mijn iMac. (Microsoft 365) En dit sinds vandaag. Heb niets veranderd aan mijn settings. alles terug nagekeken maar ik kan geen oorzaak vinden. Accounts vragen ook te pas en te onpas naar paswoorden. Het rare is dat het op mij iPhone wel werkt en daar staan de settings juist hetzelfde voor beide accounts. Ook regelmatig de melding dat er een SSL certificate error is. 

7 reacties

Martin
  • January 20, 2026

@THEA2170 

Ter info: Op het ander forum zegt iemand het volgende:

“ Ik merk dat mijn SKYNET zonder problemen werkt met OUTLOOK NEW, maar niet met de CLASSIC (van Microsoft 365).

Op de MICROSOFT-website geven ze toe problemen te hebben met OUTLOOK CLASSIC(365) sinds een update in 2025....! Ze beloven eraan te werken....!”

• Auteur
  • Apprentice
  • January 20, 2026

Ik zit al enige tijd op de nieuwe outlook en beide email adressen werkten prima tot gisteren. Heeft Proximus aanpassingen gedaan aan hun server? 

Martin
  • January 20, 2026

@THEA2170 op de webmail staat het volgende:

Maar of je probleem daar iets kan mee te maken hebben, daar heb ik geen idee van.

De Proximus moderatoren kunnen eventueel wel weten of opvragen aan de bevoegde dienst of dit de oorzaak kan zijn van je probleem.

Martin
  • January 20, 2026

@THEA2170 ik lees nu weer van iemand anders, die  het volgende schreef:

ivm met outlook 2016 nadat er een nieuwe webmail versie gekomen is dat hij niet meer kon inloggen.Dan had hij een bericht van Proximus gekregen, waarin stond dat het wachtwoord van mijn mailbox was gewijzigd om veiligheidsredenen en na veel manoeuvres en telefooncontacten met de klantenservice, kon ik eindelijk het gebruik van mijn mailbox terugkrijgen. 

Maar nogmaals ik weet niet of dit daarom bij u de reden is?

Hopelijk kan een Proximus moderator je hierbij verder helpen.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 20, 2026

@THEA2170 Kan je gewoon inloggen op de webmail? 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 20, 2026

Heb contact gehad via de chat met proximus maar de ene medewerker zei dat ik alles opnieuw moest installeren en een andere medewerker zei dat er een probleem was bij proximus…...

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 23, 2026

@THEA2170 Er is inderdaad een probleem geweest op onze webmail op 20 en 21 januari. Dit is ondertussen opgelost.

Ondervind je nog nog problemen met je mails ? Krijg je een bepaalde foutmelding als je mails probeert te verzenden? 

Op het mailadres dat in je profiel vermeld staat, zijn alvast geen wijzigingen gebeurd bij ons.