Vraag

Problemen met Sonos op nieuw netwerk

  • 15 December 2022
  • 8 reacties
  • 605 Bekeken

Vandaag werd er fiber bij mij geinstalleerd en wou ik mij  2 Sono’s toestellen (Plat 1 en 3) aansluiten. Telkens als ik ze wil linken aan mijn wifi krijg ik foutmelding, ik zou blijkbaar het netwerk moeten opsplitsen in een 2,4 GHZ en een 5 GHZ verbinding, iemand hier ervaring mee? 

Alvast bedankt, mvg

Timothy


8 reacties

@TimothyMS Opsplitsen kan door “smart wifi” of ook “One SSID” genoemd,  uit te zetten als volgt:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Opmerking:

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

 

NB: ter bijkomende info:
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

@TimothyMS hier heeft iemand net het zelfde probleem als u → sonos geraakt niet verbonden met internet box | Proximus Forum

kunt u mss hier eens melden of het nu opgelost is voor u of wat je nog hebt moet doen om het op te lossen? 

Dag Martin, ik krijg steeds foutmeldingen in de myproximus app waardoor ik de wifi-instellingen niet kan wijzigen en de SSID niet kan uitzetten. 

Sinds over te stappen naar Proximus eigenlijk nog niets anders dan problemen ervaren met de app om nog maar te zwijgen van de ontoereikende helpdesk. 

En via de webversie http://myproximus.be lukt het dan waarschijnlijk ook niet.

Helaas niet. In de app krijg ik steeds volgende foutmelding, 

Ga direct naar de hoofdinhoud

Terug naar het internet product overzicht

Geavanceerde instellingen

 

102626579875

 

Wi-Fi beheren

Op deze pagina kunt u uw Wi-Fi netwerk configureren.

403

U hebt geen toestemming om deze pagina te openen.Details van de fout

Kopieer trace ID

Kopieer fout stack

Kopieer hoofdoorzaken

Technisch bericht: Forbidden

Trace ID: cbc3cfa37947d6f0

hoofdoorzaken:

[  {    "exceptionType": "InvalidCircuitIdException",    "service": "home-gateway",    "message": "The circuit ID doesn't correspond to the user making the request",    "uuid": "704cee88-cc50-4845-9d64-6c479417925f"  }]

Fout stack:

Sluiten

De overlappende laag sluiten

 

Al opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat

Reputatie 7
Badge +4

@TimothyMS In dit document vind je de uitleg over de installatie van je Sonos op ons netwerk. Kan je eens proberen of het zo lukt ?

Met de internetbox moet de configuratie van je wifi inderdaad via My Proximus gebeuren. Krijg je deze foutmelding ook als je via onze website naar My Proximus gaat ? 

Wegens aanhoudende problemen, oa met tv box, de app , draadloos netwerk en gebrekkige klantendienst ben ik terug overgestapt naar Telenet. Wat mij betreft een afgesloten hoofdstuk.

@TimothyMS Ok,  en bedankt om het hier toch te melden.

Reageer