Skip to main content
Vraag

Problemen met internet sinds nieuwe Proximus-modem

  • August 26, 2025
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Hallo,
Sinds een paar weken hebben we van Proximus een nieuwe modem gekregen, omdat onze vorige blijkbaar verouderd was. We hadden gehoopt op een betere internetervaring, maar helaas hebben we sindsdien juist méér problemen dan voordien.

Wat we merken:

  • Trage of wegvallende verbinding, vooral via Wi-Fi
  • Sommige apparaten verbinden moeilijk of helemaal niet
  • Streamen en videobellen zijn vaak onderbroken

We hebben de modem al herstart en de bekabeling nagekeken, maar dat lijkt weinig verschil te maken. De modem staat op een centrale plek in huis, dus daar zou het normaal niet aan mogen liggen.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen met een recente modem van Proximus? 
 

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

Martin
  • August 26, 2025

Aangezien het herstarten niks uithaalt dan zou je best eens de internet box resetten als volgt 

→ Reset je Bbox/Internet box

Belangrijke tip (indien nog niet gebeurd): PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.