Skip to main content
Vraag

Problemen met email.

• June 29, 2026
  • 6 reacties
  • 39 Bekeken

Sinds enkele dagen kan ik geen enkele mail meer ontvangen of verzenden.
Ik heb daarvoor contact opgenomen met de klantendienst maar zij kregen het ook niet opgelost.
Hun besluit was dat het dan maar enkel aan mijn instellingen kon liggen . Maar dat klopt niet , het heeft jaren feilloos gewerkt en nu plots niet meer.
Dit doet zich zowel voor bij Webmail als bij Thunderbird.
Graag een oplossing .
Dank bij voorbaat

6 reacties

Mutlie
  • June 29, 2026

Voor wat het waard is: zowel op mijn PC (laptop) als op mijn smartphone werkt Proximus webmail.
Thunderbird heb ik enkel geïnstalleerd op mijn laptop en Proximus/Skynet werkt in TB.

Aangezien ik niet over je schouder kan meekijken stel ik voor dat je toch - ondanks er niets is gewijzigd aan je instellingen - je instellingen even nakijkt. Dan ben je zeker. Mogelijks heb je verouderde  en onveilige instellingen die niet meer worden aanvaard? 
Als alles juist is  ingesteld en je mail werkt nog niet, dan zou ik je toestel waarop je de mail raadpleegt en je modem even herstarten. 

• Auteur
  • Apprentice
  • June 29, 2026

Mutlie,

Bedankt voor de reactie. Spijtig genoeg hebben de raadgevingen die u voorstelt geen resultaat.
De modem heb ik opnieuw gestart zoals hier op het forum al verschillende malen is beschreven , maar zonder resultaat.
De instellingen voor zowel de inkomende - als de uitgaande mail zijn volledig volgens de richtlijnen van Proximus . De mail werkt trouwens op geen enkel toestel ; ook niet op de iPad.

Mvg,

Pierre.

Mutlie
  • June 29, 2026

Dan zou het kunnen liggen aan een lokale server.
Dat was ook een reden  waarom ik u opnieuw liet verbinding maken in de hoop dat u op een andere (werkende) server terecht zou komen. 
Dus ofwel hangt u bij toeval aan dezelfde server of niet, maar heeft deze ook een probleem. 
Ik zie geen andere recent topic dat dit probleem meldt, dus is het eigenlijk  koffiedik kijken.

Verder merk ik op dat u niet spreekt van een foutmelding, en zo ja, welke.
Werkt uw mail  buitenshuis op uw iPad en/of smartphone ook niet?

Ik heb geen enkel idee of ik nu in de juiste richting denk maar zou het kunnen dat  uw mailbox vol is en u de volledige capaciteit gebruikt? Linksonder in de webmail (op uw pc toch) ziet u hoeveel u gebruikt. Bij mij staan er enkele MB van de 50GB. Ik sla de mails ik die ik moet/wil bewaren en ruim regelmatig op.
In de hypothese dat uw mailbox veel mails bevat met grote bijlagen zou dit op een mogelijke oorzaak kunnen duiden.   

Martin
  • June 29, 2026

@Pierre_026 

cfr: Mutlie

&

Er moet zeker langs de kant van Proximus eens gekeken worden aangezien het bij webmail ook al niet lukt. bv. aan de server,  mailbox zelf of een blokkering wegens verdacht activiteit....

Mutlie
  • June 29, 2026

@Martin 
Zou verdachte activiteit niet door de klantendienst zijn geweten en dus telefonisch gemeld als oorzaak? Daarbij nieuw paswoord verstrekt? 
Wat de server betreft zouden er toch al meer meldingen zijn geweest aangezien dit al enkele dagen duurt  (denk ik nu aan). 

Martin
  • June 29, 2026

Wordt spijtig genoeg niet altijd gemeld (of komt niet toe!), kan ook gewoon de mailbox zelf zijn die ze eens moeten natrekken, is wel nog de reden geweest.
bv: er is iets mis met de koppeling van jouw mailbox aan je account, de mailbox is administratief geblokkeerd of beschadigd, ook al kun je wel nog inloggen enz...