Beantwoord

problemen email

  • 24 January 2022
  • 52 reacties
  • 4137 Bekeken

Sinds enkele dagen grote synchronisatieproblemen met e-mail server: E-mails worden gedownload en verdwijnen vanzelf na enkele seconden.  Onmogelijk te weten wat al dan niet verdwenen is. 

icon

Beste antwoord door Martin 27 January 2022, 18:29

Bekijk origineel

52 reacties

Je bent niet de enige , nog duizenden ander hetzelfde probleem :drooling_face:

Reputatie 1

Heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem, ik merk hier op het forum dat ik lang niet de enige ben die met dit probleem te kampen heeft. Proximus zou zich toch dienen te realiseren dat de communicatie heden ten dage praktisch enkel nog gebeurt langs elektronische weg, fracturen, communicatie met de overheid en zo meer, dan mag men als klant toch verwachten dat wanneer er zich dergelijke problemen voordoen dat die binnen de kortste keren worden opgelost, helaas schijnt dat voor Proximus geen prioriteit te zijn.

Zou mij toch sterk verwonderen dat Proximus er niet alles aan doet om het probleem (via hun leverancier) op te lossen, waar het allemaal verkeer gelopen is, is voor mij uiteraard ook een raadsel?

In ieder geval is het begonnen vanaf ze met de nieuwe interface begonnen zijn.

Hier hetzelfde probleem duurt nu al dagen aan een stuk wanneer geraakt dit opgelost ik heb belangrijke mails die ik niet kan openen of gewoon verdwijnen 😱

Reputatie 1

zelfde probleem hier.  Waarom communiceert Proximus hier niet over met zijn klanten, bijvoorbeeld door gewoon een melding op de homepage te zetten, bij voorkeur met een inschatting tegen wanneer het probleem zou opgelost geraken.  Dan weet je als klant toch al iets en begin je niet zelf je instellingen onnodig na te kijken of opnieuw te configureren.

Reputatie 7
Badge +5

@RTO @gertencynthia @gertencynthia @Nanteken @Broeckie 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Uiteraard stellen wij alles in het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak!

Reputatie 4
Badge +2

Inloggen op Webmail onmogelijk. Na lange wachttijd “paswoord ongeldig’ terwijl het correct is.

Na herhaaldelijke nieuwe pogingen: 

 

Het probleem sleept nu al maanden aan, sinds Proximus de Webmail in een nieuw kleedje stak. Proximus Webmail is totaal onbetrouwbaar geworden met niet werkende, ontbrekende en/of mails die niet bij de bestemmeling terecht komen. Dit terwijl we door de Overheid en bedrijven verplicht worden digitaal te  communiceren.  Ook enorm tijdverlies bij de klanten. Maar Proximus zwijgt en klungelt in alle stilte verder!

Reputatie 7
Badge +5

@Argenteus In het vorige bericht dat ik heb gepost heb je al iets meer uitleg waarom. 

We kunnen het afzonderlijk doorsturen naar onze engineers maar dan hebben we meer informatie nodig.

Deze kan je toevoegen aan je forumprofiel.

Geachte,

reeds langere tijd ondervind ik problemen met mails van contacten die ik reeds jarenlang heb en die in mijn adreslijst staan en die NIET toekomen. Mails verschijnen soms met meer dan zes uur vertraging.  Sommige mails van contacten komen wel toe en verdwijnen dan weer...

Daarnaast verschijnen er sinds een aantal dagen ineens tientallen mails zonder afzender en zonder inhoud die vervolgens na enige minuten verdwijnen. 

Al mijn mails zijn ineens op ongelezen gezet sinds dit weekend. 

Ik krijg nu voortdurend error berichten, met wisselende inhoud. 

Ik heb jullie diensten al een tijd geleden verwittigd ivm de verdwenen of veel te laat aankomende mails, maar dat probleem is niet opgelost terwijl het reeds vorig jaar werd gemeld.

Voor de nieuwe problemen heb ik Proximus via chat in het weekend verwittigd en dan kreeg ik als uitleg dat er volop aan wordt gewerkt maar dat er niet geweten is wanneer dit opgelost zou zijn….

Waarom zetten jullie geen bericht op jullie website met een melding van de problemen en statusupdates over de oplossingen die jullie aan het uitwerken zijn ?

 

Jullie service is compleet onbetrouwbaar. Qua customer journey is dit een complete ramp.

Hopelijk is dit eerstdaags opgelost, want dit is onwerkbaar.

Met vriendelijke groet, Annik

 

 

Reputatie 1

@ DaisyS  & Martin, deze morgen even gehoopt dat het euvel bij mij opgelost was, nu enkele uren later bleek het een ijdele hoop te zijn, de binnengekomen mails (gelezen & ongelezen) verdwijnen als sneeuw voor de zon telkens er nieuwe mail(s) binnenkomen en zijn nergens terug. te vinden. Als ik reacties op het forum lees is dit reeds geruime tijd aan de gang ( bij mij een week) ik kan zeer goed begrijpen dat wanneer er iets nieuw wordt geïmplementeerd dit soms onvoorziene problemen kan veroorzaken, het is tenslotte techniek. Wat ik echter niet kan begrijpen is dat Proximus ook maar niet eens de moeite doet om haar klanten op de hoogte te brengen van de storing die blijkbaar een groot deel van haar klanten treft. Ik en velen met mij heb dagenlang gesukkeld omdat ik in eerste instantie het gevoel had dat de fout bij mij lag. Tot ik op het forum las (hoeveel klanten weten echter dat zoiets bestaat en sukkelen verder?) dat de oorzaak bij een leverancier ligt en dat dit reeds wekenlang aan de gang is. Zou Proximus  er niet goed aan doen om beter te communiceren met hun klanten, en wanneer er een storing is dat te vermelden op de homepage zodat men als klant tenminste weet waar men aan toe is, dat gebeurde voeger wel!! Groeten.

Ook hier al maanden problemen. Vorige week raakte ik er uren niet meer op. Opeens was het opgelost, blijkbaar een algemeen probleem. 

Vandaag opnieuw hetzelfde probleem, inloggen gaat niet meer en er blijven steeds maar foutmeldingen komen. 

Zelfs een digitale handtekening met afbeelding toevoegen gaat niet meer. Mag max 1kb zijn, lijkt me wel heel klein. 

Communicatie proximus is nihil. Dacht nochtans dat wij betalen voor een goed werkend systeem…

Misschien eens allemaal overwegen van onze factuur niet te betalen zolang het niet opgelost is? 

Reputatie 2
Badge +1

Hier idem. Soms niet inloggen. Dan weer wel maar geen berichten in inbox; Versturen gaat niet komt niet toe. Spijtig dat ik moet zeggen maar als ik een email mis van het ziekenhuis , waar een operatie gepland is voor mij, dan zal ik verdere stappen moeten nemen? Dit is onverantwoord in 2022 dat een nieuw systeem zolang foutenbevat. Sorry, als ex it’er begrijp ik niet dat  men ee toepassing in dienst zet zonder uit te testen

Dit probleem duurt nu al 6 dagen mails komen binnen maar als je er op klikt geeft ie afzender onbekend onderwerp onbekend je kan niks lezen ik heb mails die ik moet kunnen lezen gebeld met klantendienst al verschillende keren ook op chat geduld vragen ze dit kan toch niet ??? Begint echt vervelend te worden 

Reputatie 1

Ik heb ondertussen melding van deze problemen gemaakt bij Test Aankoop en gevraagd om druk te zetten op Proximus om enerzijds dit probleem op te lossen en anderzijds de klanten financieel te vergoeden.  Het kan niet dat dergelijke problemen maandenlang blijven aanslepen.  Als je betaalt voor een product of dienstverlening moet dit gewoon werken, en als dat niet het geval is moet er een vergoeding komen, zo simpel is het.  TA heeft mijn bericht doorgestuurd naar hun verantwoordelijke van de afdeling Telecom.  TA reageerden na enkele minuten op mijn bericht.  Ik ben al bijna 5 uur aan het wachten op een reactie van Proximus in de FB chat…  Indien Test Aankoop geen bevredigende oplossing kan afdwingen zal ik een klacht indienen bij de FOD Economie.

Hier idem. Soms niet inloggen. Dan weer wel maar geen berichten in inbox; Versturen gaat niet komt niet toe. Spijtig dat ik moet zeggen maar als ik een email mis van het ziekenhuis , waar een operatie gepland is voor mij, dan zal ik verdere stappen moeten nemen? Dit is onverantwoord in 2022 dat een nieuw systeem zolang foutenbevat. Sorry, als ex it’er begrijp ik niet dat  men ee toepassing in dienst zet zonder uit te testen

als ik je een goede raad mag geven dan neem je best een ander gratis mailaccount bij bvb google of microsoft enz… en speel dan je nieuw mailadres door aan het ziekenhuis, zodat ze je zeker kunnen verwittigen en best ook vragen dat ze via telefoon of gsm / sms je ook willen verwittigen, want ik heb al zelf voorgehad dat een belangrijke mail  in de spam/junk terecht kwam.

Ik stel voor dat Proximus terug overschakelt naar het oude mailprogramma. Toen hadden we geen problemen. Die zijn er pas gekomen na de overschakeling. Problemen en trager. De fancy look is het enige dat je een vooruitgang zou kunnen noemen.

Maar dit is waarschijnlijk weer te simpel als oplossing.

 

 

Reputatie 2
Badge +1

oei, forum begint ook raar te doen

dus oplossing om mail te lezen ZONDER proxi , maak een gmail , ga naar instellingen en voeg uw proximus mail in gmail bij. Alle mail komt dan via google binnen

Versturen gaat evenwel nie, wel met googel dan

Historiek is ook niet beschikbaar ;

Op lijnen klikken en alle instellingen kiezen

Dan uw account bijvoegen in tabblad accounts en import

Dan email berichten importeren, 1x aanmelden met passwoord en emailaccount

afsluiten en uw prox mails komen nu in gmail (en gedaan)

Kunt wel niet antwoorden maar ge ziet toch wat er binnenkomt, en beantwoord via gmail 

@reynkust Ik dacht hier nochtans al gelezen te hebben van iemand dat dit ook problemen gaf, enfin het is in ieder geval het proberen waard, al zie ik niet direct het verschil als je mailclient de mail binnen wilt halen en het niet lukt/loopt verkeerd, dan zal het even moeilijk zijn voor gmail (die dan de mailclent speelt ) om die correct binnen te halen. Misschien werkt dit voor een tijdje goed en loopt het dan ook later in de prak?

Laat het ons in ieder geval weten of dit goed blijft werken als je wilt.

TBI: E-mails van andere providers ontvangen en versturen via Gmail | Webvantage

mss kun je de skynet/proximus mails op die manier versturen 

E-mails sturen vanaf een ander adres
E-mails sturen vanaf een ander adres of een alias - Gmail Help (google.com)

 

Reputatie 2
Badge +1

@martin ,  inkomende mail is geen probleem (denk ik toch niet,kan wel geen garantie geven dat het 100 procent is); Versturen gaat niet komt nergens terecht .

Is natuurlijk maar een hulpmiddel om te zien wat er binnenkomt.

Heb gezien vandaag dat het nog niks is vandaag, onbegrijpelijk in 2022 waar we bijna in virtuele wereld leven en men geen mail kan ontvangen.

Begrijp niet dat er nog geen verdere stappen zijn ondernomen door firma ed , die moeten toch wel degelijk problemen krijgen op allerlei gebied.

Ik lees hier toch op andere berichten dat sommigen toch melden dat het in orde gekomen is, maar ik heb de indruk dat ze het alleen geval per geval kunnen oplossen en niet voor iedereen tegelijk bvb...

Reputatie 2
Badge +1

Dat is toch geen doen. Als ge het vraagt lossen ze het voor u op.

Heb juist geprobeerd webmail werkt niet

mijn outlook gaf juist mijn testmail (aan mijn eigen) als in , en toen viel verbinding weer uit

toch raar

Reputatie 2
Badge +1

Na contact : oplossing verwacht voor tijdens weekend 

En ben niet alleen (maar wist ik al)

 

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak

 

Geert

@GeertC   ik zie dat je iedere keer het tekstveld “opmerkingen” citeert maar dat veld zien wij niet in ons forumprofiel dus ipv tekstveld “opmerkingen” is dit voor ons het (privé) tekstveld “ticket” in ons → ForumProfiel.

1oo derden lege mails binnen met als datum 1/1/1970.

kan ze niet permanent verwijderen

op android toestel, en op iphone.

is dit een probleem bij proximus?

echter op pc (outlook) geen mails te zien met dit probleem.

Reageer