Probleem poort instellen

  • 17 August 2020
  • 12 reacties
  • 341 Bekeken

Ik probeer al uren een poort in te stellen voor een vpn maar dit lukt niet. Als ik de poort 500 of 1721 wil instellen krijg ik steeds de foutmelding :

Probeert u het opnieuw...! Conflict met bestaande UPnP port map3. Enter different port values.

Geen enkel idee waar dit op slaat. Pc en router herhaald opgestart maar niets werkt. Ook in MyProximus ingesteld dat ik meer poorten kan instellen maar niets lukt. 

 


12 reacties

zijn  er mss al (of vroeger)  apparaten op je lokaal netwerk die via UPnP (universeel  plug an play) al deze poorten geforward  hebben.

Anders moet je eens opnieuw beginnen door de bbox te resetten 20 sec reset knopje ingedrukt houden tot alle leds (behalve power led) vooraan doven en dan lossen.

ik heb meer dan een minuut de resetknop ingedrukt maar er gebeurd niets behalve dat mijn internet niet meer werkte. Stroom even uitgetrokken en nu werkt dit wel.

Enige verschil nu dat het niet UPnP port map3 maar map 1 is. Kan iemand me laten weten hoe ik die verschillende mappen kan bereiken. Logica zegt me dat als ik dat kan ik daar ook die poorten kan wissen. Geen idee waar die voor dienen.

Dan zal de reset toch doorgegaan veronderstel ik aangezien je internet weg was, heb je er niet op gelet of je DSL led een tijd geknipperd heeft na de 20 sec ingedrukt houden, trouwens langer dan 20 seconden ingedrukt houden heeft geen verder effect.

via de firewall op de hoogste beveiliging te zetten zie je daar niet welke poorten reeds bezet zijn.

En wat staat er onder de UPnP regels staat daar iets ingevoerd want bij mij is dit leeg

welke bbox heb je juist .

je kunt ook via de bbox web interface de bbox resetten als je wilt zeker zijn of dit gebeurd is 

zie ook → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html#/bbox3

Ik heb een bbox 3 en nu las ik net hier op het forum dat Upnp hier niet kan op uitgeschakeld worden wat volgens die topic ZEER uitnodigend is voor hackers. Zelf ben ik niet zo’n pc/router kenner maar ik heb inderdaad eens alle instelmogelijkheden op de router nagekeken en Upnp in of uitschakelen is niet mogelijk. Op mijn vorige router (nooit problemen mee gehad) herinner ik me daar wel een mogelijk van gezien te hebben. Volgens het artikel wil/kan men bij proximus deze ook niet uitschakelen. Enige oplossing blijkbaar een extra router bij plaatsen.

Inderdaad ik heb een bbox3v+ en kan daar ook niet UPnP niet afzetten .

 

Met andere woorden doordat je dit niet kan afzetten ben je zeer gevoelig voor hackers. Juist kwartier aan de telefoon gehangen maar de verbinding was zo slecht dat net op het ogenblik dat ik een antwoord ging krijgen deze uitviel. Nu weet ik nog niet of Upnp uitgeschakeld kan worden door proximus.

Mss moeten ze hiervoor andere software pushen op de bbox, enfin ik weet het ook niet!

Beste Martin,

1 vraagje nog : ik krijg dus nog steeds dezelfde foutmelding als in mijn eerste mail. Nu zag ik een topic waar  instond dat de vraagsteller een camera aansloot en dat deze te zien was als Upnp poort 88. Daaruit leidt ik af dat de poorten die via Upnp worden geopend ook zichtbaar zijn in de  bbox3 instellingen. Als ik daar geen enkele zie staan hoe kan dit dan een conflict veroorzaken ?

Overigens heel erg bedankt voor de moeite die u gedaan hebt om dit mee proberen op te lossen. 

 

daarom dat ik dacht dat het mss zou helpen met een harde reset uit te voeren maar ik weet niet 100% zeker dat die reset dan juist gebeurd is omdat je gezegd hebt er gebeurt niks alleen internet was weg!

Reageer