Skip to main content
Beantwoord

Probleem met skynetmailadres in outlook voor windows

• July 20, 2026
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

Sinds 2 dagen komen de mails met de extensie .skynet niet meer in mijn outlook in box. Mails verzenden lukt ook niet meer.

Wat bizar is is dat mijn mails met de extensie .compaqnet wel in mijn outlook in box komen.

Reeds 4 uur met Proximus chatbox bezig geweest maar de ene na de andere operator neemt over. en er is geen oplossing gekomen voor het initieel probleem.

Beste antwoord door CarinaS1960

Vandaag loopt alles weer normaal. Het inlogscherm verschijnt ook niet meer. Ik had nog niks gewijzigd of aangepast. Iedereen bedankt om een oplossing te zoeken.

7 reacties

Martin
  • July 20, 2026

En ontvangen en verzenden gaat dit wel nog via https://webmail.proximus.be 

PS: Prox moderatoren komen pas woensdag terug langs hier op het forum.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • July 21, 2026

@CarinaS1960 Wat is de outlook versie die je gebruikt?

Is je Outlook geconfigureerd met POP of met IMAP?

• Auteur
  • Rising star
  • July 21, 2026

Plots komen vandaag de mails binnen. Ik heb MS Outlook 16.014334.20756 - 64-bits.

Ik krijg wel bij het opstarten telkens dit scherm om login en wachtwoord in te geven en moet 3 tot 4 keer het wachtwoord ingeven. 

Via webmail kan ik ook mijn mails bekijken maar dat is niet de bedoeling. Ze hebben wel mijn wachtwoord moeten resetten.

Martin
  • July 21, 2026

@CarinaS1960 Nee dit is niet bedoeling van Webmail te gebruiken, maar die vraag wordt gesteld om kunnen uit te maken of het probleem al dan niet in je mailprogramma kan zitten.
Instellingen van je mailbox eens controleren

PS: Best je screenshot verwijderen, aangezien je mailadres bovenaan je screenshot te lezen is door iedereen, want mensen met slechte bedoelingen kunnen dergelijke gegevens misbruiken.
U kunt uw bericht nog tot één uur na het plaatsen aanpassen door rechtsonder op te klikken en “Bewerk” te kiezen.
Daarna kan een bericht enkel nog door een Proximus-medewerker (moderator) worden aangepast.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • July 21, 2026

@CarinaS1960 

In je toegevoegde foto heb je wel je gebruikersnaam onleesbaar gemaakt, maar bovenaan staat wel je volledige naam.

Kijk de instellingen van je mailaccount in Outlook na:

• Controleer de inkomende server (IMAP):
    • Serveradres: imap.proximus.be
    • Poort: 993
    • Beveiliging: SSL of SSL/TLS [1]
  • Controleer de uitgaande server (SMTP):
    • Serveradres: relay.proximus.be
    • Poort: 587
    • Beveiliging: STARTTLS
    • Vink aan dat de uitgaande server authenticatie vereist. [1]

Vul ook je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

Meer uitleg op volgende link:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_auth/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/bescherm-je-mailbox-om-e-mails-te-versturen.html

Als dat niet zou lukken, kan je ook het e-mail profiel in Outlook verwijderen. Vermits je IMAP gebruikt worden alle mails bewaard en gesynchroniseerd met je lokale mailbox op je pc. 

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • July 21, 2026

@CarinaS1960 

Na het verwijderen van je profiel, opnieuw aanmaken van je mailaccount in Outlook.

• Auteur
  • Rising star
  • Antwoord
  • July 22, 2026

Vandaag loopt alles weer normaal. Het inlogscherm verschijnt ook niet meer. Ik had nog niks gewijzigd of aangepast. Iedereen bedankt om een oplossing te zoeken.