Vraag

probleem met postvak in bij outlook

  • 2 August 2020
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Beste, 

het volgende mailprobleem doet zich voor : 

ik heb nog een oude pc staan op mijn bureau die ik zo af en toe nog eens aanzet en wanneer ik daarmee Outlook open, komen niet alleen de mails binnen die op dat moment beschikbaar zijn, maar het rare is dat dan ook de vele mails op mijn recente pc en laptop verdwijnen uit de inbox en allemaal in het postvak in terechtkomen van die oude pc. Het positieve is dat ik ze dus niet kwijt ben, maar het spijtige is dat op mijn recente pc en laptop het postvak in leeg is.

Mijn vraag : kan ik die met een of andere ingreep terug kopiëren van de oude pc naar het postvak in van de recente pc en laptop.

Alvast bedankt voor wie een nuttige tip heeft.

Mvg,

Patrick Van Wesemael.


3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Je moet de nodige bestanden van de oude naar de nieuwe pc kopiëren. Welke? Dat hangt af van het mailprogramma en het OS. Bij Outlook van MSoffice is het een pst bestand.  Maar er bestaat blijkbaar ook een andere Outlook, daarvoor weet ik het niet. Googelen hé!  Hopelijk kan de transfers van Outlook bestanden.


 

Als je op je oude PC werk je met POP3 in plaats van met IMAP dan trek je de mails binnen van de mailserver maar worden dan ook van de mailserver verwijderd (waardoor je ze op je ander toestellen uiteraard niet meer ziet ) tenzij je in de instellingen van Outlook aangeeft dat er een kopie op de server moet blijven staan.

Dus het beste is om ook je oude pc met outlook in IMAP te werken.

wat is het verschil tussen imap & pop3 → https://www.scarlet.be/help/faq/592/59/Wat-is-het-verschil-tussen-POP3-en-IMAP

Bedankt voor de reacties. Ik ga er eerstdaags mee aan de slag.

Reageer