Vraag

Probleem met mailen naar skynet.be mailadressen

  • 19 January 2024
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Via het mailadres van een nieuw domein heb ik een nieuwsletter verzonden naar de leden van onze club. 
 
 
Voor alle @skynet.be adressen kreeg ik onderstaande bounce bericht terug.
 
ik heb ook gecontroleerd of we toevallig op één of andere blacklist zijn beland per toeval maar dat lijkt niet geval te zijn.
 
Foutbericht zag er als volgt uit.
This is the mail system at host mailout4.
 
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
 
failed: host mx.glb.proximus.be (195.238.22.25) said: 554
Your access to this mail system has been rejected due to poor reputation of a
domain used in message transfer

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Cliff Depreytere  Heeft dat domein de nodige beveiligingen zodat providers het aanvaarden en mag ontvangen worden ???

@Master-magic  ,

 

Dit is een domein die standaard via one.com is opgezet. Ik heb 50 mails verzonden, enkel de @skynet.be geadresseerden hebben de mails niet ontvangen.


Normaliter zou dus de beveiliging in orde moeten zijn.

Zelf heb ik ook al nagegaan of het domein eventueel blacklisted zou geraakt zijn maar dat is niet het geval. 

@Cliff Depreytere 

Ter info: je kan hiervoor ook contact opnemen bij dnsmaster@proximus.com
Je kan deze dienst ook telefonisch bereiken op het nummer: 080023452

@Martin  ,

 

Dat heb ik ook effectief gedaan maar die heeft mijn vraag forwarded naar het standaard Proximus helpdesk adres en kon dus geen soelaas brengen.

Toch bedankt voor de suggestie, ik had dit ook gezien via een andere gelijkaardige post op dit forum.

@Cliff Depreytere 

Noteer in ieder geval al in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden indien je dit wenst. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 4
Badge +1

@Cliff Depreytere  werk je via een Microsoft e-mail programma ???

daar zijn een paar problemen mee sinds een aantal weken, bij Telenet komt dit probleem ook voor met skynet e-mail adressen.

 

Reputatie 2

Mijn advies is om voor je nieuwe domein formule1clubdeinze.be de nodige zaken bij one.com in te stellen voor SPF en DMARC. Dit zal de reputatie van je domein gevoelig verhogen, waardoor e-mailontvangers je nieuwsbrief als legitiem zullen gaan beschouwen. Maar, het instellen van die zaken kunnen wel een flinke uitdaging zijn, dus misschien moet je daar voor hulp (professionele) inroepen?

Reputatie 4
Badge +1

@Olivier Debonne als je aan je dns gegevens kan en kan aanpassen is dat heel goed idee om te doen, als de site waar je uw hosting pakket hebt gekocht dit doet dan kan dit even duren als ze dit moeten doen, maar het is al een eerste stap naar meer aanvaardbaarheid in mailboxen.

Reageer