Sedert enkele weken hebben wij last met de downloadsnelheid waardoor het soms zeer lang duurt om afbeeldingen te downloaden in Facebook en Instagram alsook bij het downloaden van bijlagen in een e-mail. Bij regelmatige speedtesten (Ookla Speedtest) stellen wij een zeer onstabiele snelheid vast tussen 8 Mbps en 65 Mbps. ik heb deze test uitgevoerd bij 3 tablets, 2 smartphones en 1 laptop met telkens diezelfde variatie op de downloadsnelheid. De uploadsnelheid is wel zeer stabiel op 30 Mbps.
Hoofd TV reeds aangesloten via UTP en is OK. Tweede TV via wifi heeft veel onderbrekingen.
Kan hier iets aan veranderen want op deze manier Facebook gebruiken is zeer frustrerend tot onmogelijk.
mvg, Luc
Bladzijde 2 / 2
Dan vermoed ik dat @LucM zich mss verward met de maximale snelheid die zijn abonnement toelaat en de werkelijke snelheid die de VDSL Lijn aankan. Deze werkelijke snelheid die je kan halen kun je ook onder myproximus terugvinden onder je internet product
Volgens mij is er toch een probleem met mijn modem. De wifi 2.4 en 5.0 is zeer onstabiel en heeft weinig vermogen: op 1 meter van de modem heb ik -30 dBm, op 5 meter in dezelfde ruimte heb ik nog -65 dBm.
Ik stel ook vast dat ik met mijn vorige modem voldoende wifi signaal had en met mijn huidige modem zo goed als geen ontvangst. Afstand van de modem naar het terras is ongeveer 10 meter.
Zou het toch niet goed zijn om de modem te vervangen?
Ter info: bv op wifi5.0 haal ik op -70 nog met speetest.net 89Mbps.
Ter info: zelfs op -70dbm haal ik nog hoge snelheden op wifi-5.0 met mijn bbox3V+
Dit kan wel zijn, maar op mijn terras zie ik zelfs de SSID’s van de modem niet meer; Dus connectie onmogelijk. Vroeger werkte dit perfect.
Ik krijg ook regelmatig (minstens 1 x maal per uur) volgend bericht:
“Er is geen verbinding met het WiFi netwerk”
of
“Vermoeden van een zeer onstabiel WiFi netwerk”
Wat dan telkens de voorbode is van een zeer trage WiFi snelheid.
Bij mijn dochter, die dezelfde modem heeft, heb ik nog nooit deze problemen voor gehad. Ik ben gisteren nog speciaal gaan testen.
Ik ben stilaan ten einde raad. De TV is al aangesloten via UTP kabel, straks moet ik gans mijn huis bekabelen om een beetje stabiel internet te krijgen.
Heb je eigenlijk al een reset uitgevoerd van de bbox3, wat dit is mij hier niet 100% duidelijk?
Al verschillende power-off power-on resets gegeven evenals via de resetknop (20sec ingedrukt houden).
Ondertussen een eenvoudige wifi router (tp-link ax3000) aangesloten op de modem. Met deze router terug een snelle (75 Mbps) en stabiele verbinding zowel op 2.4 als op 5.0.
Ik blijf er bij mijn modem (bbox 3v+) is klote …..
Ondertussen een eenvoudige wifi router (tp-link ax3000) aangesloten op de modem. Met deze router terug een snelle (75 Mbps) en stabiele verbinding zowel op 2.4 als op 5.0.
Ik blijf er bij mijn modem (bbox 3v+) is klote …..
Heb je die TP-Link router dan op een gele ethernet poort van de bbox3V+ aangesloten?
Je staat dan waarschijnlijk heel dicht bij je TPlink als je op “wifi-2.4” 75Mbps haalt?
Op mijn modem komt 100Mbps binnen en dat haal ik niet op 2.4 maar wel 90 Mbps op 5.0.
TP-Link router aangesloten op een gele poort. Modem en router in de hoek van de garage, ik sta diagonaal aan de andere kant van de garage (6 meter). 5.0 = 77 Mbps en 2.4 = 44 Mbps.
Ok, dit is inderdaad meer een te verwachten waarden voor wifi-2.4.
Vraag is nu, hoe geraak ik aan een nieuwr modem?
Vraag is nu, hoe geraak ik aan een nieuwr modem?
De Proximus moderatorenmoeten hiervoor eerst op je bericht reageren.
NB: Je kan het ook altijd proberen via de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800
Juist, hier begint een nieuw avontuur. De helpdesk overtuigen van het modem probleem. Als je al binnen een redelijke tijd verbinding krijgt met de helpdesk. Heb hier geen goede ervaring mee.
Maar ok, we proberen.
Contact gehad met de helpdesk. Het was haar tweede werkdag. Probleem ging ze doorsturen naar hogerop en men zou mij later opnieuw opbellen.
Ik wacht nog steeds ……….
Wat is het probleem met Proximus, we zijn een week verder en nog steeds niemand gehoord. Renske, de operator van de helpdesk die mij vorige week te woord stond, laat mij blijkbaar in de steek.
Als gepensioneerd werknemer van Proximus kan ik misschien eens gaan horen bij de concurrentie ....
@LucM Ik heb je wifi uitgemeten en zie wel wat storing op je 2.4GHz-signaal. Je modem hangt in de garage. Hangt deze in de buurt van andere toestellen die een storing kunnen geven, zoals vb een omvormer van zonnepanelen ?
Er zitten veel andere signalen op kanaal 1. Het is best om smart wifi aan te laten staan zodat je modem dit kan detecteren en zelf kan schakelen naar het beste kanaal met de minste storingen.
Er zijn verschillende toestellen, waaronder je booster, maar ook Bose, WiCASTamp, Honeywell,… die te ver van je modem of booster staan en daardoor veel van je wifi vragen.
Hier alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Als dat niet helpt, kan een technieker ter plaatse alles komen nakijken.
De omvormer van de zonnepanelen hangt er al vele jaren. Het is pas sedert enkele maanden nu dat we wifi problemen hebben.
SSID one (smart wifi) heb ik uitgeschakeld omdat dit zeker niet werkte.
Ik heb ook als test bijna alles uitgeschakeld die wifi gebruikt en het probleem bijft.
Waarom werkte 8 maand geleden alles perfect en nu niet meer. Er is aan installatie en gebruikers niets veranderd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.