Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn ethernet poorten op mijn bbox3.

Ik kan geen verbinding maken over ethernet met mijn pc’s, noch tv, hetzij mij NAS wel werkt. Wifi werkt ook.

De leds op de bbox3 modem branden oranje voor pc en tv.

Ik heb de modem al meermaals gereset, alsmede mijn tv decoder (v5c). Meestal werkt het dan tijdelijk weer voor enkele dagen.

Is hiervoor een blijvende oplossing aub ?

Ik heb al de ganse week problemen met mijn internetverbinding (ethernet).

Heb maandag al contact gehad met de Proximus helpdesk en die hebben de lijn gecontroleerd en die zou perfect werken (WiFi, TV en telefoon werken trouwens wel). Mogelijk was het de kabel zelf tussen de bbox en mijn, ook vervangen, maar geen verschil. Ongeveer 15 minuten valt de verbinding weer weg. Kabel ook ingeplugd op de vier beschikbare poorten, hetzelfde resultaat.

Ondertussen is de pc al twee keer bij een hersteller geweest, waar hij wel zonder problemen online blijft. Maar thuisgekomen opnieuw hetzelfde resultaat, internet valt opnieuw weg na 15-20 minuten.

Wie weet raad? Zou het dan toch aan de b box zelf kunnen liggen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groeten 

Laurent

 

 


ik veronderstel dat je de bbox al gereset hebt → Reset b-box/Internet box


ik veronderstel dat je de bbox al gereset hebt → Reset b-box/Internet box

Dat had ik nog niet geprobeerd, maar heb het deze avond eens gedaan.  Tot nu blijft de verbinding toch al een uurtje live.  Ga morgen de ganse dag de pc eens opzetten om een langdurige test te doen….

Alvast bedankt voor de tip Martin !


@LaurentH Is het nog steeds in orde?


Reageer