Beantwoord

Probleem met camera

  • 6 June 2020
  • 4 reacties
  • 313 Bekeken

Ik kan sinds de overstap van telenet naar proximus niet meer van buitenaf op mijn camera met de foscam app.  Kan iemand mij hiermee helpen? Op de foto zie je mijn IP adres intern alsook de gebruikte poort

icon

Beste antwoord door Martin 6 June 2020, 15:13

Bekijk origineel

4 reacties

heb je ook al je poort 443 via http://myproximus.be open gezet 

zie hoe het kan → klik hier

 

Login op de webinterface van je bbox3: http://192.168.1.1 als User met wachtwoord dat op een sticker van de bbox3 staat


- Access control
- Port mapping
- Create new portmap
 
Als vb neem ik hier een NAS en poort 2500
- protocol kiezen
- external start: 25000
- external end: 25000
- lan port: 25000
- internal host: het ip adres van NAS (die je vast IP adres gegeven hebt)
 

zie ook op Prox site=> internetpoorten-openen-op-uw-modem
e
n ook=> geblokkeerde-internetpoorten-openen

Belgacom b-box 3 Port Forwarding Instructions

 

Herstart dan ook eens je bbox door zijn netspanning 10 sec te onderbreken

opgepast: met wan adres via je lokaal netwerk de camera bereiken werkt niet maar je kunt het wel vanop een ander netwerk proberen of bv via mobiel netwerk.

Ik heb alles gedaan wat er beschreven staat, alleen bij het open zetten van de poort via remote access krijg ik een fout bij opslaan melding.  Via myproximus staat de poort wel open.

Doe ik iets verkeerd?

 
 

remote access heb je alleen maar nodig als je van op afstand in de bbox zelf wilt benaderen. Het belangrijkste is dat de poorten openstaan om je camera te bereiken 

via myproximus moet voor Remote access ook 443 open staan → klik hier» internet poorten openen

zie ook hier → internetpoorten-openen-op-je-modem-bbox3

Reageer