Vraag

Probleem met afspelen opname

  • 11 May 2023
  • 9 reacties
  • 104 Bekeken

 Ik heb al sinds begin April problemen met de opname van match of the day op BBC1. Wanneer ik de opname vanaf het begin gewoon laat lopen is er geen probleem maar wanneer ik doorspoel naar het begin van de sportuitzending wordt het beeld en geluid plots minstens 20x versneld, het stopt even en gaat weer zeer snel vooruit. Het doet zich enkel voor op BBC1. Ik heb al vele telefoontjes gedaan met Proximus, heb het probleem gefilmd en getoond in de Proximus winkel. Uiteindelijk stuurden ze me een nieuwe V7 maar die werkte niet. Vandaag het toestel teruggebracht naar de Proximus winkle. Ze hebben mijn downloadsnelheid nagezien en dat is 25 Mb/s. Wij hebben 2 decoders en internet. Men heeft geen oplossing om deze snelheid te verhogen waardoor het probleem misschien opgelost geraakt. Wat kunnen we nog doen? Glasvezel is niet voorzien voor 2025.


9 reacties

Volgens mij mening, zal dit probleem niet zozeer met je lijnsnelheid te maken hebben (al wordt een snelheid van groter dan 30Mbps aangeraden met een V7 decoder), aangezien er nog anderen de laatste tijd dit probleem op het forum gemeld hebben.
En zelf als maar één decoder aan staat zal je wel het zelfde probleem hebben veronderstel ik.

Maar morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs om je hieromtrent meer uitleg te geven.

Reputatie 5
Badge +2

@Albert_028 Dit is een gekend probleem en is bij een heel deel van onze klanten zo. Onze diensten zijn bezig dit zo snel mogelijk in orde te brengen.

Dit is al van begin April. Naar tientallen zenders wordt nooit gekeken en dat kost ook bandbreedte. Mijn downloadsnelheid is maar 25 Mb. Dit is te triestig voor woorden. 

Louter ter info:
of er 10, 100 of duizend zenders zijn speelt geen rol voor je bandbreedte = lijnsnelheid.

Het is de zender die je op een bepaald ogenblik aan het belijken bent die bandbreedte opslorpt en ook wanneer je streamt bv Netflix enz.
Voor beelden in (HD) wordt al 5 Mbps aangeraden en om video in 4K te kijken kijken zoals →  Netflix, wordt een een internetverbinding van 15 Mbps aangeraden.

Dus, met 25 Mbps moet ik toch de opname van BBC kunnen bekijken. Ik wacht nog even af want er is wel degelijk iets fout als het zich enkel voordoet bij een opname van BBC.

 

Inderdaad de opname van BBC zou je moeten kunnen bekijken in normale omstandigheden, maar er zullen wel problemen zijn met de opnames van BBC, aangezien er verschillenden zijn die dit hier op het forum al ook gemeld  hebben.

Raar maar waar, de opname van gisterenavond, Zaterdag 13 Mei, kan probleemloos afgespeeld worden. Ben benieuwd of die van vandaag ook rimpelloos verloopt. Telkens het hier ter sprake komt werkt het plots weer. Afwachten maar weer.

De opname van Zondagavond was weer een ramp.

Vrijdag 26 Mei 2023werd ik eindelijk geholpen voor het afspeelprobleem van match of the day. De vriendelijke dame stelde vast dat ik over 3 decoders beschikte wat niet waar is. Begin Januari stond er plots een 3de decoder op mijn factuur die na tf-contact verwijderd werd. Na de problemen van begin April werd mij in de Proximus winkel medegedeeld dat ik 3 decoders had, weeral. De medewerker verwijderde de decoder. Het verdere verhaal staat hierboven. Dus heeft de dame van Proximus de

3de decoder weeral uit de lijst gehaald, de software van de modem aangepast, alles gereset en wonder boven wonder: ik kon naar de oudere opnames van Match of the day kijken. Tijdens het WE naar de nieuwe opnames gekeken en alles werkt perfect. Vandaag belde de dame, zoals afgesproken, terug en ik kon haar melden dat alles nog werkte. Ze gaat nogmaals bellen volgende week. Ik hoop dan positief nieuws te hebben. Belangrijk is vooral om de V7 te resetten via de instellingen in het menu. Bedankt mevrouw van Proximus.

Reageer