Beantwoord

Probleem DSL connectie/ internet en digitale vallen regelmatig weg

  • 10 August 2020
  • 13 reacties
  • 877 Bekeken

Sinds het begin van het warme weer ondervinden wij problemen met internet en digitale televisie.

Het internet en digitale televisie vallen regelmatig weg om na 5 minuten terug te werken.

Zelf heb ik de modem (SagemCom Bbox3) geobserveerd en het probleem kunnen terugleiden tot de DSL connectie die wegvalt (het lampje gaat uit, begint erna terug te pinken om erna terug continu te branden). De modem heb ik al 2 maal terug opgestart, zonder soelaas. Maar momenteel werkt alles terug, het is echter onzeker of dit zo zal blijven. Is dit een lokale tijdelijke storing? Is er een probleem op onze lijn? Of kan iets anders de oorzaak zijn? Dit probleem heeft zich tot voor kort nog nooit voorgedaan.

 

Groeten

 

Wout

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 10 August 2020, 14:37

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html

Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.

  • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij je wordt aangesloten? Of heb je nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn )? Het lampje van de DSL-synchronisatie blijft knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
  • Is het ook de eerste keer dat je je b-box 3 aansluit? Het lampje van de DSL-synchronisatie  blijft gedurende max. 30 minuten branden tijdens de configuratie en de update van de modem.
  • Zo niet, controleer de kabel tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de modem en wacht 30 minuten.

Indien uw kabel tussen NTP2007 van Proximus en uw Bbox ok is, vermoed ik dat er een Proximus tussenkomst in de straatkast (KVD/ROP) nodig zou kunnen zijn (warmte?/vervanging kaart?)

@Kwvl  aangezien het weer iets te maken heeft met de warmte kan het inderdaad ofwel je modem zijn zeker als die op een warme plaats staat maar eveneens de ROP (glasvezelstraatkast) waarop je aangesloten bent zal met deze warme temperaturen de apparatuur het ook hard te verduren krijgen.

Het zal aan Proximus zijn om dit uit te vissen of het al dan niet in de ROP gebeurd.

Dus afwachten wat ze als oplossing voorstellen als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

hi @Kwvl ik zie geen fout of alarm op onze centrale, aangezien je momenteel terug verbinding hebt houden we dit best in de gaten
indien het problem zou opnieuw zou voordoen kunnen we eventueel de modem vervangen

@jonathandr dat klopt, alles werkt voorlopig terug naar behoren. Ik hou het ook in de gaten en hou je op de hoogte mocht het probleem zich terug voordoen!

@jonathandr onze digitale televisie ondervindt terug problemen. Beeld blijft hangen om later terug te starten. DSL verbinding is echter okee. Kan het dat de digibox last kan hebben van de hoge temperaturen? Momenteel is het toch 30 graden binnen

kijk eens wat de “up time” geeft  voor respectievelijk xDSL en Internet en Video.

als je surft naar de webinterface van je bbox → http://192.168.1.1  

inloggen als User met User wachtwoord dat op de sticker van je bbox zelf staat.

Reputatie 7
Badge +4

Geeft de decoder nu nog problemen?

@Martin deze hebben allemaal de status verbonden. ‘Up time’ is momenteel 24u voor alles. Dus dat komt overeen met de laatste keer dat ik gisteren problemen had met de DSL verbinding.

 

@Charlotte.D de decoder geeft vandaag geen problemen meer. Ik heb een sterk vermoeden dat het een combinatie was dat voor problemen zorgde. a) De DSL verbinding die regelmatig wegviel (probleem in ROP?) en b) de warmte in huis wat er ook voor zorgde dat de decoder het lastig begon te krijgen.

deze hebben allemaal de status verbonden. ‘Up time’ is momenteel 24u voor alles. Dus dat komt overeen met de laatste keer dat ik gisteren problemen had met de DSL verbinding.

@Kwvl dan is het ook normaal dat de decoder er uit lag.

Maar is het inderdaad nu de vraag ligt het aan het feit dat de bbox te warm wordt (of kortweg aan de bbox)
of verderop in de ROP !!!

 

Reputatie 7
Badge +4

Maar is het inderdaad nu de vraag ligt het aan het feit dat de bbox te warm wordt (of kortweg aan de bbox)
of verderop in de ROP !!!

 

Ik heb een controle gedaan op de ROP en daar zijn geen problemen te zien. 

Zeker bij deze warme temperaturen is het ook belangrijk dat je toestellen voldoende kunnen verluchten en dus vb niet op elkaar staan, of in een gesloten kast waar ze weinig ruimte hebben

@HadewychT wij ondervinden nu wel nog problemen met onze vaste telefoonlijn. Digitale TV en internet werken naar behoren. Maar bij onze vaste telefoonlijn krijgen we enkel maar een soort ‘boorgeluid’ en geen normale toon. Zou iemand hier ons mee kunnen helpen?

Wij ondervinden eenzelfde probleem van wegvallende tv en internet waarbij de modem reeds vervangen werd (nu internetbox), maar het probleem blijft. Ik heb mesh systeem ASUS Xt8 aangesloten, maar tv rechtstreeks op de modem dus dit lijkt me niet de instabiliteit te veroorzaken. Zowel tv als internet vallen weg en rode led op de modem. Ik denk eerder een probleem met de kabel zelf /kastje. Hoe kan Proximus dit checken? De ASUS beschuldigen lijkt me niet correct want ook zonder problemen. 

@Dieterb

Ter info: maandag als de PX forummedewerkers terug langskomen kunnen ze uw lijn testen op fouten en ook verder beslissen indien er eventueel eens een technieker zou moeten langskomen.

heb je dit ook voor als je enkel en alleen de decoder aansluit op je bbox4 ?

Reageer