We hebben onlangs 2 nieuwe gsm’s aangeschaft en beide hebben blijkbaar problemen om op ons thuisnetwerk te connecteren via Wifi. Alle andere bestaande toestellen ( oude gsm, laptop, tv, home control) hebben dit probleem niet.
We hebben een bbox3 modem met 2.4 en 5.0 geactiveerd. Beide worden regelmatig gebruikt en werken, behalve metde nieuwe gsm (Samsung S25 FE en Xiaomi 15T Pro). Connecteren via de hotspot Proximus Public Wifi op hetzelfde netwerk lukt dan weer wel.
Wanneer ik inlog op de router, kan ik geen instellingen bewaren. Bij elke poging iets aan te passen, blijft hij vast hangen op “Save changes”. De security mode staat op “none”, maar kan dit ook niet veranderen naar WPA2 omdat de Save niet lukt.
Ik heb vroeger nog met MAC adressering de toegang beperkt tot onze gekende toestellen, maar die lijst van MAC adressen toont nu leeg. Aangezien ik niks kan bewaren, kan ik ook niet proberen om deze MAC addressering op disabled te zetten of bijvoorbeeld opnieuw in te geven. Het lijkt alsof de MAC addressing nog steeds ergens geactiveerd is en dat de reden is dat de nieuwe gsm’s er niet op toegelaten worden.
Wat kan ik doen om dit op te lossen ?