Beantwoord

Probleem 4G router remote acces - CGNAT shared IP

  • 21 mei 2019
  • 8 reacties
  • 321 Bekeken

Hallo,
Ik gebruik een 4G router Teltonik RUT955 met een SIM-kaart met data-abo van Proximus
Verbinding met internet, naar buiten toe, is geen enkel probleem.
Echter de router benaderen van buitenaf lukt dus niet, ook niet na instellen van portforwarding.
En na veel opzoekwerk moet ik besluiten dat het ligt aan het feit dat de 4G SIM kaarten van Proximus een "Shared IP adres" krijgen en dus geen vast of dynamic IP adres.
Ook wel de term CGNAT wordt hiervoor gebruikt denk ik.
Dus een DYNDNS of dergelijke werkt dus ook gewoon niet.

Hoe kan dit worden opgelost?
Moet er een aanpassing gebeuren aan het abonnement?
Moet er een andere SIM-kaart worden aangekocht?
Ik ben zakelijke klant en heb deze toepassing nodig voor professionele toepassingen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 mei 2019, 08:56

Renzo
Het zou in orde moeten zijn vnadaag. :)
Ik heb het public IP geactiveerd.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Ter info: CGNAT kunnen ze oplossen heb ik hier nog ergens gelezen...
Dag Martin, bedankt voor uw reactie.
Het probleem is dat ze mij via de telefonische helpdesk steeds niet kunnen helpen en me doorverwijzen naar dit forum. Een andere keer werd zelfs gezegd dat ze hierover geen ondersteuning bieden.
Hoe geraak ik hier nu tot een oplossing???
Reputatie 7
Badge +3
Best vraag je dan ook voor een publiek IP adres op jouw mobile 😉 Ik geef dit even door aan mijn administratieve collegas om deze optie voor jou te laten activeren.
Dag WenzelR,
Dus dit betreft enkel een administratieve aanpassing?
Hoelang zou dit duren vooraleer deze optie actief is denk je?
want ik ben nu momenteel bezig met mijn testopstelling.
dank.
Louter ter bijkomende info: Ter info: CGNAT kunnen ze oplossen heb ik hier nog ergens gelezen...
hier werd namelijk vroeger het volgende gepost:
Proximus kan gewoon in het profiel van deze sim kaart een vinkje uitzetten,
waardoor deze sim géén CGNAT meer krijgt, maar een publiek IPv4 adres (46.x.x.x) ......
Ok, ik heb er dus alle hoop bij 🙂
nu nog de juiste man/vrouw vinden die dit voor mij "wil" doen, want dat lijkt mij niet zo evident blijkbaar.
Hey Renzo
Wenzel heeft dit naar mij doorgestuurd.
Ik kijk hoe we dit asap kunnen in order brengen.
Ik houd je op de hoogte. 🙂
Renzo
Het zou in orde moeten zijn vnadaag. :)
Ik heb het public IP geactiveerd.