Beantwoord

Prijs Internet Start via glasvezel

  • 19 September 2020
  • 13 reacties
  • 646 Bekeken

In mijn nieuwbouw-appartement is alles standaard aangesloten met glasvezelkabel. Ik zou graag weten of het ook mogelijk is een internet start abonnement te nemen (27,50 EUR) met dergelijke glasvezelkabel. Ik vind nergens info op de website.

icon

Beste antwoord door Martin 19 September 2020, 13:08

Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb internet start op een adres in Brussel maar zou graag ook in een tweede verblijf internet start hebben.

Hoe kan ik een adres bijmaken of moet ik een nieuwe login aanmaken ?

Reputatie 6
Badge +2

En heb je internet in uw tweede verblijf. Dat is toch het eerste wat je moet weten. Als er niks is gaat er niet veel hè. Zonder internet kun je nog 100 logins maken dat zal niet veel helpen.
Als ik op bezoek ga ergens en ze hebben daar Proximus dan kan ik gewoon mailen en surfen op een hotspot. Als er daar bvb Telenet is moet ik de inloggegevens vragen. Wat ze me wel geven, maar ik mag dat niet voort vertellen. Mijn kleindochters durven al wel eens naar een sticker kijken op de bbox. Wat zouden ze daar zien? 

@Steve_054 in afwachting van een tussenkomst van een proximus forummedewerker  zie ook als voorbeeld → 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_second_residence/particulieren/packs/packs/internet-tv/tweede-verblijf.html

Maar condoleer eerst op het adres van je tweede verblijf je lijnsnelheid of die niet tegenvalt 

www.proximus.be/internetsnelheid 

Reputatie 7
Badge +4

Een installatieadres kunt u niet aanmaken (enkel Proximus)

Beide abonnementen kunnen evenwel onder eenzelfde klantnr (en MyPx-account onderbracht worden)

 

De vraag stelt zich bv. ook in hoeverre u eventueel op uw 2e adres eventueel niet (tijdelijk) verder kunt met Proximus public WiFi

Een tijdelijke verhoging van een Mobilus X abo naar Y of een tijdelijk nieuw abo Mobilus Z kan ook eventueel een mogelijke oplossing bieden 

 

Misschien best de reactie van een Proximus-medewerker op dit publieke forum afwachten

Mogelijkerwijze kunt u een abo online afsluiten = inloggen via uw bestaand Proximus-account en een abo start internet onderschrijven met in één of ander veld het betrokken 2e installatieadres vermelden (zelf heb ik dit evenwel nog niet gedaan)

 

Zoals door @Cvanloon / @Martin  reeds vermeld eerst de beschikbaarheid op het betrokken adres controleren

 

@Steve_054 ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen zodat de proximus forummedewerkers hier direct mee aan de slag kunnen al kan het mss wel maar pas maandag zijn dat er gereageerd zal worden, aangezien zij in het weekend niet langskomen.

PS: Maandag komen de proximus forummedewerkers hier terug langs om je verder meer info te geven

Dus ik kan geen goedkoop abonnement verkrijgen in mijn appartement  ? 42,95 EUR/maand is het goedkoopste ? Fiber wordt nochtans de norm overal. Worden alle abonnementen dan duurder ?

 

Reputatie 7
Badge +4

Indien er enkel fiber voorhanden is, is inderdaad internet start fiber het goedkoopste internet abo op het Proximus-netwerk

https://www.proximus.be/dam/jcr:c2e4664f-dcb1-41e9-94da-ebab77355996/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_start_nl~2020-04-01-10-26-48~cache.pdf

&

inderdaad fiber is duurder dan “koperdraad” (ook bv. bij EDPnet dat gebruik maakt van het Proximius-netwerk

&

eventueel kunt u indien u slechts een beperkt gebruik hebt (internet start) gebruik maken van bv. Orange Flybox 4G internet@home indien de 4G-dekking op uw locatie ok is

@Steve_054 Ik zie het persoonlijk zo, In het geval je bv zowel koper als fiber op een bepaald adres hebt, en je ook via koper meer dan 60Mbps kunt halen als lijnsnelheid dan heb je eigenlijk geen fiber nodig om een hun goedkoopste abo van 60/4 Mbps te kunnen gebruiken, maar bvb voor iemand die op koper maar snelheden haalt die lager zijn dan die 60Mbps van hun goedkoopste koper abonnement dan zou ik eerder het maar normaal vinden dat proximus zou zeggen  OK aangezien je toch geen 60 Mbps kunt halen over koper dan kun je dit goedkoop abo ook nemen via fiber, maar ik denk dat Proximus hun filosofie anders is, aangezien nu iemand met het zelfde goedkoop internet start koper abo even veel moet betalen als als zijn lijnsnelheid bvb maar 15 Mbps is, tov van iemand die dan bvb wel 60Mbps kan halen op zijn koperlijn.

Reputatie 6
Badge +2

@Martin 

Internet Solo Light, nog nooit van gehoord.

Interessant, is dat Proximus via de kabel?

@philippe_d Nee dat is eigenlijk een vergelijking met internet start tussen proximus en VOO dat ze willen maken zie → https://www.voo.be/nl/aanbod/solo-net?modifier=light

Reputatie 7
Badge +3

@Steve_054  Een installatieadres bijmaken op jouw bestaande klantennummer ga je zelf niet kunnen doen. Een nieuwe login aanmaken is niet nodig.

Je kan zelf de beschikbaarheid en snelheid van de lijn nakijken via de link dat @Martin reeds doorgaf (waarvoor dank).

Internetabonnementen vind je via: https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/internetabonnementen.html

Hou wel rekening met een eenmalige activatie- en installatiekost van €59 voor enkel internet.

De bestelling kan je online plaatsen, via de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 of in een Proximus shop.

Mocht je nog verdere vragen hebben, vul dan ook even jouw profielgegevens in.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Steve_054  De prijzen dat @Martin doorgaf zijn alvast correct. 

Mocht je nog verdere vragen hebben, vul dan ook even jouw profielgegevens in.

Groetjes,
Antonella

PS: Ik heb jouw 2 topics samengevoegd.

Reageer