Skip to main content
Beantwoord

PPP wachtwoord reset werkt niet

• Apprentice
  • 8 reacties

Ik wil een eigen router (TP link deco XE75) aansluiten en hier de main router van maken ipv de BBox3. Ik heb begrepen dat het invoeren van de PPPoE credentials in de router het dichtste is dat ik kan geraken bij bridge mode. Momenteel staat de router op dynamic IP mode en heb ik dus beide netwerken actief.

Nu lukt het me niet om een nieuw PPP wachtwoord in te stellen via MyProximus.
“Sorry, there is a temporary problem with MyProximus. Try changing your password again later.”

Hoe kan ik nu best verder gaan?

Zijn er nog andere zaken die ik moet weten bij deze instellingen?
Ik heb gelezen dat ik de PPPoE sessie moet uitschakelen in de BBox maar ik ben niet helemaal zeker of dat echt nodig zal zijn. Ik ben sowieso van plan de BBox niet meer te gebruiken als router, niet wireless of bekabeld.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door LineD

Probleem opgelost.
Je kan je wachtwoord PPPoE wachtwoord resetten in MyProximus.
De voorbije dagen gaf dat formulier enkel errors.
Dan heb ik de support gecontacteerd om mijn PPP wachtwoord te verkrijgen.
Dat wachtwoord werkte uiteraard niet.
Uit frustratie zonet nog eens proberen te resetten en het blijkt dat ze het formulier gefixt hebben want nu werkt de login wel gewoon.

Komt dus neer op slechte support.
Niets wat we nog niet gewend zijn van proximus.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 397 reacties
  • 26 april 2025

@LineD wat heb je van verbinding??? fiber of nog (x)DSL??

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 27 april 2025

@Master-magic  DSL.
Ze gaan binnenkort fiber leggen in onze straat, maar voorlopig is dat er nog niet.

Martin
  • 33949 reacties
  • 27 april 2025

@LineD zou een herstart (10 sec volledig stroomloos zetten) of zelfs een → reset van de bbox3 mss kunnen soelaas brengen?

Tip: omdat de PX moderatoren ook aan hun kant eens zouden kunnen kijken of er eventueel een probleem is, noteer je hiervoor best in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

PS: Moest het u evt. interesseren er staat hier ook een topic over de → deco-xe75.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 449 reacties
  • 27 april 2025
LineD schreef:

Nu lukt het me niet om een nieuw PPP wachtwoord in te stellen via MyProximus.
“Sorry, there is a temporary problem with MyProximus. Try changing your password again later.”

Waarom wil je een nieuw PPP wachtwoord?

Je kan toch het bestaande paswoord gebruiken (tenzij je het vergeten bent)?

LineD schreef:

Ik wil een eigen router (TP link deco XE75) aansluiten en hier de main router van maken ipv de BBox3.

Dat is inderdaad de enige manier in jouw geval om je router een publiek IP te geven.

De Bbox 3 wordt dan alleen als modem gebruikt, jouw  deco XE75 als router.

LineD schreef:

Zijn er nog andere zaken die ik moet weten bij deze instellingen?
Ik heb gelezen dat ik de PPPoE sessie moet uitschakelen in de BBox maar ik ben niet helemaal zeker of dat echt nodig zal zijn.

PPPoE sessie op de Bbox moet je niet uitschakelen, kan geen kwaad.

Een 2de internet verbinding kan altijd eens van pas komen als je problemen hebt met de Deco 😉.

Ik zou wel de WiFi volledig uitzetten.

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 28 april 2025

@philippe_d Dat zou mooi zijn inderdaad. Alleen weet ik niet waar dat is. Blijkbaar zou dat op de welkomstbrief gestaan hebben maar die hebben we al lang niet meer.

Bedankt voor de aanvullende informatie!

Martin
  • 33949 reacties
  • 28 april 2025

@LineD kan dit je wat verder helpen → PPPoE gebruikersnaam en wachtwoord | Proximus Forum

Edit: sorry ik ben te rap geweest om te antwoorden en had over het hoofd gezien dat het je niet lukt om het wachtwoord te veranderen.
Zal niet veel anders opzitten dan afwachten tot de PX moderatoren je hierbij dan kunnen verder helpen.

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 28 april 2025

@Martin ​@philippe_d Ik heb zonet het PPP wachtwoord ontvangen van de Proximus support. Een beetje vreemd eerlijk gezegd. Bewaren ze dat in platte tekst? Anyway…

Ik heb mijn Deco router ingesteld met een PPPoE connectie met de juist credentials.
Het lukte wel enkel met @SKYNET/PROXIMUS in de username. Misschien is dat toch nog deel van het probleem? Op de BBox staat er gewoon @PROXIMUS maar dat werkte in de TP link niet.

Ik krijg een Ip adres en Default Gateway terug, maar geen internet connectie.
Is er toch nog iets wat ik moet doen?
Het lijkt me vreemd dat ik wel een IP krijg maar geen internet connectie.

Edit: Even VLAN aangezet op de Deco aangezien ik zag dat dat op de BBox op ID 10 staat. Maar in dat geval krijg ik zelf geen IP meer toegewezen met PPPoE. Nu terug uitgezet en we zijn terug bij af :)
Het valt me wel op dat het toegewezen IP adres heel vaak verandert. Elke 5 minuten ofzo.

In vergelijking met Dynamic IP ipv PPPoE merk ik wel op dat ik bij PPPoE enkel IP adres en Default Gateway krijg. Bij Dynamic IP krijg ik ook nog een Subnet Mask en een DNS server (Ip van de bbox) te zien. Is dat normaal of is dat misschien toch een indicatie van een probleem met de PPPoE connectie?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 29 april 2025

@LineD Ik zie dat je verbonden met Skynet/Proximus.

Met de instellingen van je eigen router kunnen we je niet helpen. Andere gebruikers van het forum mogen dit natuurlijk wel als ze meer info hebben.

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 29 april 2025
HadewychT schreef:

@LineD Ik zie dat je verbonden met Skynet/Proximus.

Is dat goed of niet goed?

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 29 april 2025

Gewoon met @PROXIMUS werkt het ook niet.
Moet ik DHCP eerst uitschakelen op de BBOX?

Martin
  • 33949 reacties
  • 30 april 2025

Heb je de methode gevolgd om eigen router te gebruiken achter de internetbox zoals beschreven → hier 

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 30 april 2025
Martin schreef:

Heb je de methode gevolgd om eigen router te gebruiken achter de internetbox zoals beschreven → hier 

Dat is het eerste wat ik gedaan heb.
Router en wifi-access point → priverouter → DSL → b-box 3

1. Verbind je privé-router via de LAN-uitgang (1 van de 4 poorten) van de b-box 3 / 3V+ met de WAN-ingang van de privé-router.
    • In orde
  2. Verander de LAN IP instellingen van je privé-router zodat het broadcast domein anders is dan dat van de b-box 3 / 3V+ : 192.168.1.1/24 (192.168.1.1-192.168.1.254)
    • By default in orde. De Deco werkt tussen 192.168.68.1 en 192.168.68.255
  3. Maak een WAN verbinding op je router via een PPPoE sessie door de   gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetlijn te gebruikenNieuw venster .
    • Dit werkt niet. Het zou kunnen dat de support me een fout wachtwoord gegeven heeft natuurlijk.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4415 reacties
  • 30 april 2025

Cfr info philippe_d & Martin

en bv.

PPPoE sessie starten op Deco XE75 met Proximus BBox3 - Netwerken - GoT

je hoeft aan de bbox3 niks te veranderen aan instellingen om je eigen router te gebruiken achter de bbox3 gewoon router aansluiten met zijn wan aan de lan uitgang van bbox3 en daar een tweede pppoe sessie opstarten net zoals de bbox3 er ene opstart.

dan kun je nog de decoders aansluiten op de bbox3 want niet alle decoders werken achter een eigen router bvb v6 en v7 werkt niet achter eigen router, wel achter een eigen switch.

zie ook → Je privérouter achter bbox | Proximus

Waarom het niet met info @Proximus (zoals vermeld in de Bbox)  voor uw router niet werkt maar wel met @Proximus/Skynet is mij evenwel niet direct duidelijk

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 30 april 2025

@M_016 Het is niet zo zeer dat het wel werkt met @Proximus/Skynet maar dan krijg ik er tenminste wat meer info uit zoals je kan zien in de eerdere screenshot.
Dan krijg ik tenminste een IP adres. Bij elke andere combinatie komt er niets door.

• Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 30 april 2025

Probleem opgelost.
Je kan je wachtwoord PPPoE wachtwoord resetten in MyProximus.
De voorbije dagen gaf dat formulier enkel errors.
Dan heb ik de support gecontacteerd om mijn PPP wachtwoord te verkrijgen.
Dat wachtwoord werkte uiteraard niet.
Uit frustratie zonet nog eens proberen te resetten en het blijkt dat ze het formulier gefixt hebben want nu werkt de login wel gewoon.

Komt dus neer op slechte support.
Niets wat we nog niet gewend zijn van proximus.