Skip to main content
Vraag

Deco XE75 Pro opzetten als router en AP met Internet Box als modem

Ik heb onlangs 3 TP-link Deco XE75 Pro’s aangeschaft nadat ik dacht dat ik genoeg onderzoek had gedaan. Ik heb echter problemen met het neerzetten van een internetconnectie bij het configureren van de deco’s.

Eerst wat info voordat we bij de details komen. Wij zijn een business klant, dit zou in mijn ogen geen verschil mogen maken. Ik ben er van op de hoogte dat er meerdere posts over deco’s zijn geplaatst op dit forum, echter ziet her er naar uit dat zij geen setup problemen hebben, maar alleen snelheidsproblemen. Ik weet ook dat dit bestaat: Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus . Ik ben van plan om de main deco node te gebruiken als router en acces point en dan gewoon de internet box voor tv-boxen op aan te sluiten. Ik heb een fiber connectie, maar die blijft gewoon verbonden aan de internet box . Hierbij kun je twee kanten uit afhankelijk van wat het nieuwe systeem ondersteunt en daar heb ik de volgende vragen over:

• Deze deco’s ondersteunen VLAN tagging maar ik heb geen idee over VLAN WAN tagging en IPoE sessies. Daarom heb ik aan de customer support van tp-link meer informatie gevraagd en daarop kreeg ik het volgende antwoord op:
    I think the VLAN tagging and IPOE settings have been configured on the ISP all-in-one gateway already. You only disable its WiFi features, and the ISP gateway would still keep the DHCP/NAT functions.

Ik weet dus niet of dit een correct antwoord is en zou graag meer weten over de correcte informatie voor deze oplossing.

Dus als ik dan “ja, mijn router ondersteunt het” klik, dan worden er instructies gegeven om naar het myproximus webportaal te gaan en daar naar je internet product te gaan. Dan moet je klikken op “Je eigen apparatuur instellen” en daarna kom je op een “installeer je eigen apparatuur pagina terecht. Hierop kan je je eigen fiber modem registreren, dat heb ik niet nodig. Je hebt wel VLAN modus en daaronder staat deze op single VLAN. Echter is dit ook de enige modus die ondersteunt wordt. Als laatste is er nog een VOIP sectie. Dus toen bij de volgende stap “Stel een IPoE-verbinding in op de WAN-interface met VLAN-tag 20, volgens de instructies van de fabrikant van de router of modem/router.

Dat heb ik gedaan alhoewel de deco’s automatische poort detectie hebben en geen dedicated WAN poort. Helaas zonder resultaat.

• De tweede optie indien de routers geen VLAN tagging en IPoE ondersteunen is om het via de LAN-bridge te doen. Alleen is dit een minder nette oplossing en ik vroeg me af of dat het dan nog mogelijk is om andere apparaten zoals tv-boxes aan de internet box te hangen en dat deze dan nog steeds zullen werken.

Mijn huidige setup ziet er als volgt uit:

• Internet Box (beneden in de living)
    • Ethernet → TV Box in de living
    • Ethernet → Switch die naar een slaapkamer op het eerste verdiep gaat
  • Switch (slaapkamer aan de voorkant van het huis)
    • Ethernet → de Zolder (ongebruikt)
    • Ethernet → een kantoorruimte (ongebruikt)
    • Ethernet → slaapkamer → naar Wifi Booster V2
    • Ethernet → slaapkamer 2 (ongebruikt)
    • Ethernet → TV decoder in de keuken (verbinding naar gelijkvloers)
  • Wifi Booster V2
    • Ethernet → ethernetverbinding naar een client

De setup met de Deco’s die gepland staat:

• Internet Box (beneden in de living)
    • Ethernet → TV Box in de living
    • Ethernet → Deco XE75 Pro (1Gbps poort)
  • TP-Link Deco XE75 Pro
    • Ethernet → Switch in slaapkamer op het eerste verdiep (2.5 Gbps poort)
  • Switch (slaapkamer aan de voorkant van het huis)
    • Ethernet → de Zolder (ongebruikt)
    • Ethernet → een kantoorruimte (ongebruikt)
    • Ethernet → slaapkamer → TP-link Deco XE75 Pro (AP mode)
    • Ethernet → slaapkamer 2 (ongebruikt)
    • Ethernet → TV decoder in de keuken (gelijkvloers), idd problematisch als het achter de internet box staat
    • Wireless (in de toekomst bedraad) → veranda  → Deco XE75 Pro 
  • TP-link deco XE75 Pro (AP mode)
    • Ethernet → ethernetverbinding naar een client

Het proces dat ik doorloop ter voorbereiding van de installatie:

• Ik verbind de main node met de internet box via ethernet, maar zet hem nog niet aan.
  • Via het myproximus webportaal onder het tablad ‘Wifi’ schakel ik volgende opties uit:
    • Identieke configuratie op alle frequentiebanden
    • Hoofdnetwerk (2,4GHz, 5GHz)
    • Wifi en Easymesh controller
    • Hierna slaag ik de wijzigingen op en wacht totdat deze zijn doorgevoerd
  • Ik zet de Deco aan en wacht tot het indicator lampje blauw wordt
  • Ik ga vervolgens naar de deco app om de main node te configureren.
  • Eerst moet de Deco node gevonden worden en eenmaal dat gebeurt is moet ik de locatie instellen waar hij staat.
  • Daarna controleert hij zelf ofdat er een internetverbinding is en als dat niet automatisch lukt moet je zelf manueel de internetverbinding proberen in te stellen. In dit venster heb je 2 keuze mogelijkheden:
    • Type internet verbinding (met volgende keuzes):
      • Dynamisch IP (dit heb ik eerste geprobeerd en het werkte niet, de deco kon ik wel zien tussen verbonden apparaten op het webportaal, maar daar stond het NIET actief.
      • PPPoE
      • Statisch IP
      • L2TP
      • PPTP
      • DS-Lite
      • V6 Plus
      • MAP-E(OCN)
    • Geavanceerde instellingen (met volgende keuzes):
      • IPTV/VLAN (met daaronder de volgende keuzes)
        • IPTV/VLAN aan en uitzetten
        • Modus (hier aangepast, anders vooraf ingestelde presets voor een paar providers helaas niet proximus)
        •  Internet VLAN-ID → 20 (ik heb wat opgezocht en zag dat proximus dit gebruikt)
        • Internet VLAN prioriteit → 0 (proximus geeft geen gewenste prioriteit)
        • Dan nog wat IPTV settings maar dat gebruik ik niet. Alhoewel het misschien nuttig kan zijn om die tv-box achter de internet box toch te laten werken.
      • MAC-adres
  • Hierna wordt de setup voltooid, maar echter zonder een internetverbinding. 
  • Omdat ik geen oplossing kon vinden en we niet echt lang zonder wifi kunnen heb ik wifi op de internet box terug aangezet. Helaas doet het wifi netwerk sindsdien heel raar en kunnen sommige apparaten verbinden, maar dan komt er ‘verbonden zonder internet’ en dus geen internetverbinding bij sommige apparaten en soms wel soms niet.

Ik kijk graag uit naar helpvolle reacties. Laat maar weten als er meer info nodig is.

32 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Lucas_075 als je Vlan wil instellen om internet op je eigen toestel te hebben dan kan je de router niet gebruiken van proximus dat nu wordt gebruikt waar de tv box zit op aangesloten, 

je moet dus kiezen je eigen router of deze van proximus die nu in gebruik is.

beste dat je kan doen als je de router van proximus wilt gebruiken is bridge functie actieveren voor je eigen router en zo verder te werken naar de rest.

of de Vlan gebruiken op je eigen router en daarop een Vlan instellen voor video streaming zodat je uw tv box daarop kan gebruiken op die ene poort met Vlan 30 voor video streaming.

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 9 april 2025

Is het niet mogelijk om de proximus internet box dan gewoon nog zowel als modem als router te laten gebruiken en dan gewoon de Deco main node er aan hangen. Ik kan dan gewoon alles wifi instellingen uitzetten. Dan kan de router zogezegd alleen de deco zien. Dan zou de Deco toch internet moeten krijgen? Dan kan ik gewoon al mijn andere apparaten achter de Deco zetten buiten de tv-boxen.

Forum|alt.badge.img+2

@Lucas_075  ja dat kan via bridge mode.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 9 april 2025

cfr info Master-magic

met behoud van fibermodem en internetbox waarbij al uw apparaten in één netwerk achter uw TP-link router aangesloten worden met uitzondering van de decoders

Indien u daarentegn enkel de fibermodem en niet de internetbox zou behouden en alle toestellen op uw TP -Link router zou willen aansluiten (ook de decoders) dient WLAN VLAN tagging (20) te worden ingesteld op uw TP -Link router

• 289 reacties
  • 9 april 2025

@Lucas_075 ,

Je kan je  eerste deco gewoon op  internetpoort  van je box aansluiten . Je hebt dan  router na router. Op zich geen probleem. Je kan ook bridge aansluiting op internetbox gebruiken  en mac adres  van deco(onderaan toestel op klever) ingeven in internetbox. hiervoor moet je de Bridge poort van je internetbox actief zetten  via instellingen internetbox----netwerk----instelling Bridged Lan Host(en aanzetten) . Ik heb dit eenmaal werkende gekregen. Het is niet nodig om eerst wifi uit te zetten op de internetbox dat kan je achteraf nog doen. Even de deco resetten/eventueel verwijderen en terug beginnen vanaf nul. De wifi  van je internetbox kan je ook uitschakelen door ong 3 seconden op het knopje aan de zijkant te duwen.

Even proberen. Hopelijk lukt het.

Mvg

Artie

Martin
  • 33373 reacties
  • 9 april 2025

Router na router is geen probleem voor basale internettoegang (surfen, YouTube, Netflix, e-mail) maar kan nadelige gevolgen hebben voor bepaalde netwerktechnologieën en toepassingen, zoals portforwarding, online gaming enz…
Dus inderdaad beter bridged aansluiten.
Of nog beter zoals M_016 aangeeft TP-link gebruiken zonder Internet box.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 439 reacties
  • 9 april 2025
Lucas_075 schreef:

Is het niet mogelijk om de proximus internet box dan gewoon nog zowel als modem als router te laten gebruiken en dan gewoon de Deco main node er aan hangen. Ik kan dan gewoon alles wifi instellingen uitzetten. Dan kan de router zogezegd alleen de deco zien. Dan zou de Deco toch internet moeten krijgen? Dan kan ik gewoon al mijn andere apparaten achter de Deco zetten buiten de tv-boxen.

Ja dat is mogelijk.

In dit geval moet je in de instellingen van de Deco voor type internet verbinding kiezen voor:

• Dynamisch IP

Verder geen andere instellingen wijzigen (geen VLAN’s en/of andere gekke IPTV settings).

Ook op “My Proximus” geen wijzigingen aanbrengen (single VLAN zal actief zijn gezien je een InternetBox gebruikt).

• TV decoders liefst op de Internetbox aansluiten.
  • De Deco zal een intern IP krijgen van de Internet Box (192.168.129.x / gateway 192.168.128.1).
  • Netwerk achter Deco krijgt adressen van de Deco (192.168.68.x).

Je hebt dan wel dubbele NAT, maar dat is de beste manier om je systeem op te starten, no strings attached.

Internet Box in bridge mode

Een volgende stap is de Internet Box in bridge mode te zetten.

• Ga naar My Proximus, modem instellingen en zoek het WAN MAC adres van de Deco
  • Copy/Paste dit MAC adres naar “Bridged LAN Host”.
  • Sluit de Deco aan op de LAN1/brige poort.
  • Deco blijft ingesteld op dynamisch IP.
  • Herstart de Deco.

Verder geen andere instellingen wijzigen (geen VLAN’s en/of andere gekke IPTV settings).

• TV decoders liefst op de Internetbox aansluiten.
  • De Deco zal een publiek IPv4 adres krijgen (en een IPv6 /56 Prefix).
  • Netwerk achter Deco krijgt adressen van de Deco (192.168.68.x).

Zonder Internet Box

Als de vorige set-up goed werkt, kan je overwegen om de Internet Box uit te schakelen.

• Sluit de Deco rechtsreeks op de ONT (Proximus Fibermodem)
  • Op “My Proximus” geen wijzigingen aanbrengen (single VLAN zal actief zijn gezien je een InternetBox gebruikt).
  • Bij geavanceerde Internet instellingen Deco: VLAN = 20 / PbIt = 0

De TV decoders moet je aansluiten op je intern netwerk, maar de werking is niet gegarandeerd (en Proximus geeft hiervoor ook geen support), gezien de DECO de nodige instellingen voor Proximus TV niet ondersteunt.

Indien problemen met Proximus TV zal je terug moeten naar de vorige set-up (Internet Box in bridge mode)

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 10 april 2025

Beste

Ik heb de bridge methode geprobeerd, maar tevergeefs werkt dit nog altijd niet. Ik ga naar het MyProximus webportaal en daar onder het tablad ‘Netwerk’. Daar schakel ik ‘Bridged LAN Host’ aan en geef het MAC-adres van de deco in. Als volgt stel ik de deco in via de deco app, ik stel hier als type internetverbinding ‘dynamisch ip’ in. Dan wacht ik totdat het setup proces klaar is, maar dan krijg ik het volgende te zien in de deco app: “Geen internettoegang en geen WAN IP opgehaald.”.
Het toegewezen IP van de Deco is ‘192.168.68.1’. Ik heb de deco ook proberen te herstarten, maar tevergeefs. Wifi staat uitgeschakeld op de internet box.

Mijn netwerk instellingen:

Ik heb ook rekening gehouden met de fysieke factoren, ethernet kables die misschien niet werken, deco node die defect is en ook gekeken naar de internet box zelf (indicator lampjes op de poorten tonen verkeer aan).

Omdat die deco’s momenteel niet opgesteld geraken, schakel ik wifi terug aan op de internet box. Echter de grap is dat het wifi netwerk totaal niet meer werkt, geen enkel mobiel apparaat kan verbinden met het wifi netwerk. Ze krijgen allemaal ‘verbonden zonder internet’. Plus als ik een PC verbind via WiFi dan lukt dit, maar met snelheden (61Mbps) ver beneden onze internet toevoer (500Mbps).

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 11 april 2025

Echter de grap is dat het wifi netwerk totaal niet meer werkt, geen enkel mobiel apparaat kan verbinden met het wifi netwerk. Ze krijgen allemaal ‘verbonden zonder internet’

Kan een (hard) reset van uw internetbox eventueel soelaas brengen ?

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Ik heb de bridge methode geprobeerd, maar tevergeefs werkt dit nog altijd niet.

Zou dit eventueel te kunnen te maken hebben met een probleem met de betrokken Proximus applicatie zelf?

Martin
  • 33373 reacties
  • 11 april 2025

DNS server staat op 192.168.129.5 , normaal is dit toch 192.168.128.1 .

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 11 april 2025

@M_016 
3 hard resets hebben soelaas gebracht. Jezus Christus, de oorzaak was dus de internet box neem ik aan. Dankjullie wel voor alle hulp.

Mvg.

Lucas

Martin
  • 33373 reacties
  • 11 april 2025

@Lucas_075 staat je DNS server nu nog op  192.168.129.25 ?

NB: Na een reset van de IB moet je soms wel een ruime tijd wachten voor alles volledig doorgestroomd is

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 11 april 2025

@M_016  ​@Master-magic 

Ik denk dat ik zo stillaan gek begin te worden want uit het niks vallen de deco’s weer zonder internetverbinding terwijl er niks veranderd is. Ik kan er echt niet meer bij. Na een full reset zou alles gewoon moeten werken.

Martin
  • 33373 reacties
  • 11 april 2025

@Lucas_075 heb je mijn vorige vraag gelezen namelijk: staat je DNS server nu nog op  192.168.129.25 ?

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 439 reacties
  • 11 april 2025
Lucas_075 schreef:

Ik heb de bridge methode geprobeerd, maar tevergeefs werkt dit nog altijd niet. Ik ga naar het MyProximus webportaal en daar onder het tablad ‘Netwerk’. Daar schakel ik ‘Bridged LAN Host’ aan en geef het MAC-adres van de deco in.

Welk MAC adres heb je gebruikt? De Deco heeft verschillende MAC adressen (WAN Mac adres, LAN Mac adres, WLAN Mac adres, etc ...)

Als je het verkeerde MAC adres hebt ingegeven, dan heb je geen Internet op LAN1/BRIDGE poort, ook geen lokaal netwerk 😮.

Om het correcte WAN Mac adres te vinden, kan je het volgende doen:

• sluit de Deco aan op de LAN2 poort (niet de bridge poort).
  • herhaal het instellen van de Deco. Je zal nu internet hebben op de Deco, maar de WAN poort van de Deco zal een intern IP adres krijgen van de Internet box (192.168.129.x)
  • Ga nu naar de modem instellingen op My Proximus. Daar zal je de Deco zien  met zijn IP adres (192.168.129.x) en het corresponderende WAN Mac adres.
  • Kopieer dit adres nu en Plak het bij Bridged LAN Host (exact zoals het staat bij verbonden toestellen).
  • Last but not least, sluit nu de Deco terug aan op LAN1/BRIDGE. Nu zal de Deco een publiek IPv4 adres krijgen. Onnodig om de Internet Box te herstarten.

Lucas_075 schreef:

Het toegewezen IP van de Deco is ‘192.168.68.1’.

Dit is het LAN adres van de Deco: jouw interne netwerk zal een adres krijgen in de range 192.168.68.xx

Martin schreef:

DNS server staat op 192.168.129.5 , normaal is dit toch 192.168.128.1 .

Ik zie 192.168.129.25 😉

Maar dat zou geen enkele invloed mogen hebben van zodra bridge mode actief is. Dan verloopt de verbinding naar internet niet meer via de router van de Internet Box, maar via de router van de Deco.

Martin
  • 33373 reacties
  • 11 april 2025

@philippe_d weet je soms de reden waarom de DNS dan 192.168.129.25 krijgt?

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 12 april 2025

@Martin 

Dit was oorspronkelijk een pi-hole dns server, maar na de resets is dat terug de internet box zelf geworden.

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 12 april 2025

@philippe_d 

Ik heb nu dit mac adres via de manier die jij voorstelde:

Echter als ik dit ingeef bij de LAN-bridge en de LAN-bridge aanzet, dan komt de deco zonder internet te vallen.

Ik heb dit eerst geprobeerd met de deco toen hij al ingesteld was en ook met een deco die nog ingesteld moest worden? Is er dan iets fout met de manier waarop ik het type internetverbinding selecteer op de deco? Ik selecteer gewoon dynamisch IP in het setup proces van de deco.

Ik heb nu momenteel router achter router, maar dit is niet ideaal inderdaad omdat ik wel snelheid drops heb (soms tot wel Kbps snelheden). Ook nog een probleem dat ik nu heb is dat de deco beneden verbonden is met een switch die ethernet verbinding op de hele eerste verdieping en zolder regelt. Zoals eerder aangegeven is er een 2de deco via die switch met de main node verbonden. Het vreemde is dat de 2de node werkt en in de app toont hij aan dat er een ethernet verbinding is, maar al de rest van mijn apparaten die op die switch hangen hebben geen internet.

Ik weet ook niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb geen proximus fibermodem, maar een fiberklaar fiber modem omdat zij de installatie van fiber hebben gedaan.

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 12 april 2025

Update: wired LAN werkt nu wel. Mijn client had nog een verouderd IP dus ik heb een dhcp renewal aangevraagd en nu werkt het.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 439 reacties
  • 12 april 2025
Lucas_075 schreef:

Ik heb dit eerst geprobeerd met de deco toen hij al ingesteld was en ook met een deco die nog ingesteld moest worden? Is er dan iets fout met de manier waarop ik het type internetverbinding selecteer op de deco? Ik selecteer gewoon dynamisch IP in het setup proces van de deco.

Dat is correct

Lucas_075 schreef:

Ik heb nu momenteel router achter router, maar dit is niet ideaal inderdaad omdat ik wel snelheid drops heb (soms tot wel Kbps snelheden).

Wat snelheid betreft zou dit geen noemenswaardig verschil mogen geven, de Internet Box is krachtig genoeg om als router de volle snelheid door te geven

Lucas_075 schreef:

Ook nog een probleem dat ik nu heb is dat de deco beneden verbonden is met een switch die ethernet verbinding op de hele eerste verdieping en zolder regelt. Zoals eerder aangegeven is er een 2de deco via die switch met de main node verbonden. Het vreemde is dat de 2de node werkt en in de app toont hij aan dat er een ethernet verbinding is, maar al de rest van mijn apparaten die op die switch hangen hebben geen internet.

Probeer éérst ALLE problemen op te lossen in de “router achter router” opstelling (Deco op LAN2). Zet wel de WLAN uit van de Proximus Internet Box

Pas nadat ALLE problemen opgelost zijn (dat wil zeggen: je hebt internet op al jouw apparaten, zowel LAN als WiFi), schakel dan pas over op de bridge mode (Deco op LAN1/BRIDGE).Hiervoor zijn géén wijzigingen meer nodig op de Deco instellingen

Lucas_075 schreef:

​Ik weet ook niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb geen proximus fibermodem, maar een fiberklaar fiber modem omdat zij de installatie van fiber hebben gedaan.

Dat begrijp ik niet. Fiberklaar is geen Internet provider, en installeert dus geen modems.

Je hebt wel een Fiberklaar aansluitpunt (ONTP), daarachter een Proximus modem (ONT) en een Proximus router (Internet Box).

Als alles perfect werkt, dan kan je eventueel overgaan naar “optie 3”: de Deco direct aansluiten op de Fiber modem (ONT), met de VLAN20 instelling.

Maar in jou geval zou ik dat niet aanraden, de BRIDGE mode heeft als voordeel dat je wel nog support krijgt van Proximus op de Internet Box 😀

Lucas_075 schreef:

Update: wired LAN werkt nu wel. Mijn client had nog een verouderd IP dus ik heb een dhcp renewal aangevraagd en nu werkt het.

Bedoel je dat ALLES nu werkt? Well done 🤗

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 12 april 2025

@philippe_d 

Ja alles werkt nu in de router na router setup (WLAN staat uit), maar als ik het terug via LAN-bridge ga proberen vrees ik ervoor.

Over die fibermodem van fiberklaar, ik vergiste de splitter van fiberklaar voor de fibermodem van proximus. 

Martin
  • 33373 reacties
  • 12 april 2025

@philippe_d Ik probeer wat te volgen, maar wat ik niet begrijp in je uitleg ivm router achter router mode, is dat je zegt schakel WAN uit op de PX IB! Maar krijg je dan internet verbinding, is de WAN van de IB dan niet verbonden met de ONT?

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 439 reacties
  • 13 april 2025

Ik schreef:

philippe_d schreef:

Probeer éérst ALLE problemen op te lossen in de “router achter router” opstelling (Deco op LAN2). Zet wel de WLAN uit van de Proximus Internet Box

Met WLAN bedoel ik WiFi 😀

• Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 13 april 2025

@philippe_d  ​@M_016  ​@Master-magic ​@Martin 

Ik ben ook is via het webportaal van de deco routers gaan kijken en vond daar (wel gelimiteerde) instellingen, één van deze instellingen (WAN unicast):

Zou dit de reden kunnen zijn waarom de LAN-bridge niet werkt? Naast de 2 MAC addressen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 439 reacties
  • 13 april 2025

Lucas_075 schreef:

Ja alles werkt nu in de router na router setup (WLAN staat uit), maar als ik het terug via LAN-bridge ga proberen vrees ik ervoor.

Als alles nu werkt, en je hebt het correcte MAC adres ingegeven bij bridged LAN Host, dan zou je gewoon de Deco (die nu op LAN2-4 poort zit?) moeten kunnen omswitchen naar LAN1/BRIDGE (zonder iets te wijzigen).

Door het uittrekken van de LAN kabel, en terug insteken op LAN1, zou de Deco een nieuwe IP adres moeten krijgen, in dit geval een publiek IPv4. Indien niet, gewoon de Deco eens herstarten?