Beantwoord

pop.skynet.be server error


Reputatie 1

Goedemiddag,

Mijn @skynet emailadres kan versturen, maar ontvangen geeft een server probleem aan. En via webmail enkel de melding dat er mogelijk iets met de server. Ik kan dus geen nieuwe emails meer ophalen! 

icon

Beste antwoord door marcusk50 21 June 2021, 10:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

staan je instellingen juist → e-mail-instellingen 

PS: Morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs op het forum.

Reputatie 1

Ik heb niets in de instellingen veranderd. Het werkte opeens niet. En webmail werkt ook niet meer.

Een andere mailbox @proximus.be werkt wel. Lijkt enkel om de pop.skynet.be te gaan. 

hier → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

spreken ze van geen pop meer, namelijk:
 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

zouden ze dan geen pop meer ondersteunen ????

best de reactie morgen afwachten van iemand van het Prox forumteam

Reputatie 7
Badge +1

hier → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

spreken ze van geen pop meer, namelijk:
 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

zouden ze dan geen pop meer ondersteunen ????

best de reactie morgen afwachten van iemand van het Prox forumteam

@Martin. Mijn inkomende staat nog steeds op pop.Proximus.be Krijg mijn mails nog gewoon binnen 😷🤗

ja ik dacht dat gewoon maar omdat er vroeger het volgende bij vermeld stond.

Verkiest u POP3 boven IMAP 
 Adres: pop.proximus.be
 Poort: 995
 Beveiliging: SSL 

Reputatie 2
Badge

Hier net hetzelfde probleem kan verzenden, maar er komt niets binnen.

Ook een @skynet.be e-mail.

Op de app van proximus mail krijg ik zelfde bericht: de server is niet bereikbaar, probeer later opnieuw. 

Is wel vervelend aangezien ik dit e-mail adres gebruik in mijn artsen praktijk.

Toch eens een test gedaan bij mij en de mails komen binnen op mijn skynet.be mailadres.

maar ik werk niet met de proximus app

komen die ook niet binnen als je kijkt op http://webmail.proximus.be 

Reputatie 7
Badge +1

Krijg mijn skynet.be mails gewoon binnen. Dit op de laptop, iPad en iPhone. Gebruik de Proximus app niet. Gewoon de mail app. Deze staat op pop.Proximus.be 😷😉

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:Op het fr-forum zijn er ook een (beperkt) aantal mailserver (POP) problemen gemeld

 

Sinds vr 19/06/2021 zelfde probleem: geen inkomende @skynet-mail, enkel uitgaande. Foutbericht:

“Het is niet mogelijk een verbinding te maken met de mailserver.  Mogelijke redenen hiervoor zijn: De mailserver is (tijdelijk) niet beschikbaar of er zijn verbindingsproblemen. Probeer het aub over een paar minuten opnieuw.

Internet-verbinding lijkt normaal (reset modem uitgevoerd) Wachten op hulp Proximus?

Dat zal zeker geen algemeen probleem zijn want anders zou het bij Antoon en mij ook niet gewerkt hebben!

Reputatie 7
Badge +5

@Berendrecht Heb je dit probleem vandaag nog steeds? Kan je je gegevens aan je forumprofiel toevoegen? Dan bekijken we het eens. 

@Dr. Beirnaert Jozef Heb je dit probleem ook nog? 
@JosH17 Voor jou exact dezelfde vraag. Kan ook jij je forumprofiel vervolledigen? 

Reputatie 3

Ik heb eveneens dit probleem. Verzenden lukt, ontvangen niet. Ik gebruik in mijn mailprogramma’s “IMAP”, maar ook online via proximus mail komt de reeds door anderen vermelde foutmelding

Het is niet mogelijk een verbinding te maken met de mailserver.  Mogelijke redenen hiervoor zijn: De mailserver is (tijdelijk) niet beschikbaar of er zijn verbindingsproblemen. Probeer het aub over een paar minuten opnieuw.

Ik gebruik verschillende “skynet” mailboxen en enkel bij één mailbox heb ik dit probleem.
De anderen werken normaal

Reputatie 1

@Berendrecht Heb je dit probleem vandaag nog steeds? Kan je je gegevens aan je forumprofiel toevoegen? Dan bekijken we het eens. 

@Dr. Beirnaert Jozef Heb je dit probleem ook nog? 
@JosH17 Voor jou exact dezelfde vraag. Kan ook jij je forumprofiel vervolledigen? 

Nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb mijn profiel geupdate en je eveneens een prive bericht gestuurd met het klantennummer.

Louter ter bijkomende info:
iets anders specifiek melden in je forumprofiel, buiten de voorziene andere (privé) tekstvelden kan je ook in het privé vak “ticket” plaatsen.

Reputatie 3

Bij mij is het blijkbaar opgelost. De mails komen nu binnen.
Weet niet waar het aan lag, maar het werkt alleszins weer  :relaxed:

Bedankt!! 

Reputatie 1

Hier ook 👍

Reputatie 2
Badge

Nu net alles opgelost 👍

Reputatie 7
Badge +5

@Berendrecht @marcusk50 @Dr. Beirnaert Jozef Fijn om te lezen dat alles terug in orde is. Ik vermoed dat het toch een klein algemeen probleem zal zijn geweest.