Probleem is op te lossen ! Geen IMAP en geen complex gedoe meer ….
1/ gebruik pop.proximus.be als popserver
2/ stel SSL in : de verbinding gebeurt dan via poort 995 ( eventueel manueel in te stellen )
3/ vul uw compleet email adres in als “account name” ( inlog gegeven ) dus : naam gevolgd
door bijvoorbeeld @compaqnet.be ….
Dit is het essentiele verschil met wat men gewoonlijk als “account naam” invult
Het paswoord blijft hetzelfde.
Succes ….
( p.s. de IP adressen van imap.proximus.be en pop.proximus.be zijn identiek. Dat zijn aliassen van eenzelfde server met een zeer lange naam “pmail-int-…..-tc2..proximus.be”, )
Emails afhalen zonder SSL via port 110 werkt ook , met het verschil dat , zoals reeds hierboven gemeld , het volledige email adres ( mijn.naam@compaqnet.be ) als account naam gebruikt moet worden. Dit is niet het geval met pop.belgacom.net en pop.skynet.be . De servers pop.belgacom.net , pop.skynet.be en pop/imap.proximus.be hebben elk een eigen IP adres , en dat terwijl het IP adres van pop.compaqnet.be identiek is aan dat van pop/imap.proximus.be. Blijkbaar speelt men met verschillende “machines” met elk hun eigen gedrag.
Maar alle problemen zijn allesbehalve opgelost.
Verbindings pogingen naar pop/imap.proximus.be mislukken gemiddeld één op de vijf keer met foutmelding
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'CompaqNet (.....)', Server: pop.proximus.be , Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F
Dat heb ik voordien nooit voorgehad , en dat gebeurt ook niet met pop.belgacom.net en pop.skynet.be
Dat ziet er niet goed uit als men de pop.belgacom.net en pop.skynet.be ook naar pop/imap.proximus.be gaat "aliassen" . Ik merk ook dat emails naar pop.compaqnet.be soms zelfs helemaal niet toekomen , en zelfs niet in de spam map via Webmail te zien zijn. Alternatieven zoals Google mail en Yahoo mail dringen zich bij mij op , en al zeker als het over conversaties met officiële instanties betreft.
Ter info: mijn pa heeft belgcom.net mailadres en heeft ook deze problemen en foutmeldingen al enkele weken , met dat verschil dat ze na een minuut of iets langer dan toch uiteindelijk binnenkomen.
Ter info: mijn pa heeft belgcom.net mailadres en heeft ook deze problemen en foutmeldingen al enkele weken , met dat verschil dat ze na een minuut of iets langer dan toch uiteindelijk binnenkomen.
Dat kan als het email client programma dikwijls genoeg zich bij de POP server gaat aanmelden. Bij mijn Outlook Express 6.0 ( niet lachen , hé ) is dit om de 5 minuten. Ik gebruik pop.belgacom.net niet veel , en daardoor valt het mij minder op.
( Outlook Express 6.0 op Windows 10 komt van hier https://winramtech.orgfree.com/OE/OutlookExpress6onWindows10.htm )
Ik heb de indruk dat het Error Number: 0x800CCC0F probleem of iets gelijkaardigs zich ook stelt voor externe email servers die emails naar de Proximus email servers doorsturen. Sommige emails naar de Proximus servers komen nooit aan. Google mail “flagged” pop.compaqnet.be als “rood” …