Beantwoord

poortmapping b box 3 catan


hallo, vroeger kon ik spel hosten, nu met nieuwe aansluiting , mislukt telkens de port forwardng test. en kan ik niet meer hosten. Het gaat over het spel Catan, de poort daarvan is 20931, ik heb al moedeloos geprobeerd, altijd iets met ofwel interne ofwel externe poort,

icon

Beste antwoord door Martin 30 May 2020, 17:58

Bekijk origineel

32 reacties

hallo Martin, ik heb die stappen ondernomen, ik vrees wel dat als er nu iets fout gaat het definitief erg fout gaat. maar volgende stappen heb ik gedaan, maar op die laatste, heb ik toch maar die herstel gedaan? maar ben ik in de goede richting?

 

je netwerkkaart staat terug in automatische instellingen maar ik zou dit zo laten.

Je kunt beter om met een vast ip adres te werken voor je host het ip reserveren in de bbox interface en die daar instellen op 192.168.1.60 dan ben je zeker dat je pc altijd dit fix ip adres toegewezen krijgt.

surf naar > http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/gateway/dhcp.html

inloggen als User met User wachtwoord op sticker van je bbox te vinden.

1) klik op deze deze banner met pijl naar beneden gericht
2) klik nu hier om een fix Ip adres (192.168.1.60) in te voeren voor je KARMA-PC  (host)

 

 

 

 

ik heb die static ingevuld, en het lijkt dat die is opgelsagen, verder heb ik nogaals eens geprobeerd o een poort te maken, maar kreeg dezelfde fouten als in het begin, zoals , al toegewezen. Ik vind het wat raar want een jaar of 4 geleden ging dat wel. btw, de firewall staat op low. hierbij de laatste bewerkingen

 

Ik vermoed dat je op de duur zal moeten terug beginnen van nul, door de bbox eerst eens te →  resetten en dan je host (KARMA-PC) een static adres toekennen en dan de portforwarding regel invoeren. 

Reputatie 6
Badge +3

Logisch dat je terug een automatisch IP adres eerst gekregen had, want de oplosmodule heeft terug de DHCP geactiveerd waar je automatisch een dynamisch IP adres krijgt of je moet geluk hebben dat je hetzelde IP adres krijgt. Je had al internetverbinding want er stond bij ipv4-connectie internet. Ik raad ook een reset aan, want volgens mij is er een probleem met de weergave van de aangemaakte regels, anders zou je die foutmelding van dubbele regels niet mogen krijgen.

Ik vermoed ook dat het na een reset in orde zal komen gezien er nog zo’n problemen voorvallen en het na een reset in orde komt, maar we mogen niet te vlug victorie roepen :slight_smile:

nog maar eens geprobeerd, en lukt nog steeds niet. is er een kantoor waar ik naartoe kan gaan, of iemand die dat kan komen doen op mijn pc?
 

 

Reageer