Skip to main content
Vraag

poort forwarding videofoon bticino classe 100x16e

• September 6, 2025
  • 21 reacties
  • 196 Bekeken

De wifi van mijn videofoon valt regelmatig weg, wat maakt dat ik telkens opnieuw verbinding moet maken met het internet.  Dit bijna dagelijks.

Volgens support van bticino zouden volgende poorten moeten openstaan voor een goede werking.

Proximus heeft een link doorgestuurd met uitleg over poort forwarding, maar ik kan er niet aan uit.

Ik heb een internet box+.

Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

21 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • September 6, 2025

Martin
  • September 6, 2025

heb je deze uitleg gevolgd → Poort forwarding op je b-box of Internet Box | Proximus

hierop klikken 

waar je dan de tabel kunt invullen voor iedere poort die open moet staan

Of ondervind je mss het zelfde probleem als hier → Internet Box+ Port forwarding | Proximus Forum

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

Ik heb toegang tot deze tabel, maar wat moet ik invullen in welk vakje om een poort open te zetten?

Ik heb hier geen weet van.

Martin
  • September 7, 2025

Het interne Ip adres  192.168.X.Y daarvoor reserveer je best een IP adres via “NETWERK”
“Een gereserveerd IP adres toevoegen “
Gereserveerde IPV4-adressen =
Kies hier dus een IP adres binnen de privé DHCP pool range (192.168.129.xxx)
maar je kunt eerst testen met IP adres die je bbox+ zelf toegekend heeft en die je vindt via “INFORMATIE”

Naam (vrij te kiezen) Prot ocol Extern poortnummer
Begin
Intern poortnummer Doel (intern IP BTicino)
Videofonie  TCP 80 80 192.168.X.Y
Videofonie  TCP 443 443 192.168.X.Y
Videofonie  TCP 5228 5228 192.168.X.Y
Videofonie  TCP 8883 8883 192.168.X.Y
Videofonie TCP 5061 5061 192.168.X.Y
Videofonie  UDP 5046 5046 192.168.X.Y
Videofonie  UDP
Externe 
poortnummer
Einde

65000
0–65000 192.169.X.Y

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

Ok, bedankt voor de feedback.

IP adres heb ik nu gereserveerd.

Deze is wel 192.168.X.Y  ipv 192.169.X.Y

Ik heb ook alles ingegeven zoals op het tabel staat om een poort te openen, enkel het laatste lukt niet. Die van 0 to 65000

Ik kan enkel cijfers invullen.  Geen letters of tekens.

Martin
  • September 7, 2025

maar van waar haal je de info dat de poorten   van 0 tot 65000 moeten open staan

begin eens van 1 dan of probeer eens door daar niets in te vullen! 

NB: Gereserveerde IPV4-adressen =
Kies hier dus een IP adres binnen de privé DHCP pool range (192.168.129.xxx)

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

OK.

Wat moet ik dan invullen bij “externe poort begin” en “interne poort”?

Dat zijn verplichte velden.

Martin
  • September 7, 2025

Voor interne poort zet je het zelfde maar als ik u was zou ik eerst proberen zonder deze regel in te voeren, of het zo werkt, want het is niet normaal dat je al die poort nummers moet open zetten!

Heb je dan geen documentatie gekregen bij dit toestel welke poorten er exact moet open gezet worden?

Videofonie  UDP
Externe 
poortnummer
Einde

65000
1–65000 192.169.X.Y

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 7, 2025

Fyi

Ouverture des ports Portier Bticino | Proximus Forum

Ik vermoed dat  titi70 gelijk heeft en u (zelf) geen forwards dient in te stellen

Je ne vois pas pourquoi il faudrait ouvrir des ports *entrants* pour utiliser un videophone. Il s’agit probablement de ports sortants (les fabricants ne se donnent en général pas la peine de le mentionner) auquel cas ils sont ouverts d’office

Vertaling:

Ik zie niet in waarom je inkomende poorten zou moeten openen om een videotelefoon te gebruiken. Het zijn waarschijnlijk uitgaande poorten (de fabrikanten nemen meestal niet de moeite om dit te vermelden) in dat geval zijn ze standaard open.

Immers uw videofoon neemt met u contact op (uitgaand verkeer) wanneer aangesproken

Martin
  • September 7, 2025

dan hebben ze ook heel goeie informatie gegeven van Bticino support aan Esat!!!

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

Ok

Dan ga ik verder zonder de laatste regel in te geven en zal nog eens met support van Bticino contact opnemen.

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

Kan een proximus medewerker ergens zien waarom wifi verbinding telkens wordt verbroken?

Dit is enkel bij videofoon Bticino.

Bticino had ik ook verbonden met 2.4Ghz ipv 5Ghz wegens niet compatibel.

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

Ik heb ondertussen een volledige reset uitgevoerd van mijn videofoon.

Nu afwachten of het iets zal uitmaken.

Iedereen alvast bedankt voor jullie antwoord.

Martin
  • September 7, 2025

Ok

Dan ga ik verder zonder de laatste regel in te geven en zal nog eens met support van Bticino contact opnemen.

In feite volgens dat ik de uitleg van titi70 op het Frans forum begrijp moet je zelf totaal niets forwarden! 

Martin
  • September 7, 2025

Kan een proximus medewerker ergens zien waarom wifi verbinding telkens wordt verbroken?

Dit is enkel bij videofoon Bticino.

Bticino had ik ook verbonden met 2.4Ghz ipv 5Ghz wegens niet compatibel.

hoe heb je dan kunnen verbinden met 2.4Ghz, heb je dan een apart SSID voor de 2.4 en een apart SSID voor de 5.0Ghz band van de bbox+ ?

Martin
  • September 7, 2025

of bedoel je dat “beperkt netwerk” (2.4 netwerk) geactiveerd hebt, dat je kan activeren via: >  www.proximus.be/myinternet > Wifi beheren > Activeer "Beperkt netwerk" klikken op  selecteur-on-off~2024-04-17-16-41-52~cache.2024-04-17-16-41-52.png

Want dit kan soms nodig zijn met toestellen die op 2.4 werken en moeite hebben om met “slimme wifi” (One SSID) te verbinden.

• Auteur
  • Rising star
  • September 7, 2025

Klopt.

Ik heb het beperkt netwerk geactiveerd

• Auteur
  • Rising star
  • September 8, 2025

Ok

In feite volgens dat ik de uitleg van titi70 op het Frans forum begrijp moet je zelf totaal niets forwarden! 

Ik heb alles terug verwijderd.  Ik ga het aan support van bticino vragen om het op te lossen.

Martin
  • September 8, 2025

@Esat Houd ons zeker verder op de hoogte.

• Auteur
  • Rising star
  • September 8, 2025

@Esat Houd ons zeker verder op de hoogte.

De oorzaak kan misschien ook liggen aan mijn wifi netwerk, die soms wegvalt.

Sinds ik fiber heb laten aansluiten, kamp ik geregeld met onderbrekingen.

Martin
  • September 8, 2025

Als je tijdens de periode dat je wifi niet wegevallen is, dan zou je videofoon toch moeten werken.

heb je uw IBox+ al eens herstart door 10 sec volledig stroomloos te zetten of als dit niet helpt je IBox+ eens te → resetten.

NB: als dit allemaal niet helpt zou je best een nieuw topic opstarten omtrent het wegvallen van je wifi verbinding, want hier handelt dit topic omtrent :
        “port forwarding videofoon-bticino-classe-100x16e”