Ik heb hier thuis bbox3 modem ( technicolor ) met daar op 3 routers van netgear ( r7000 ) die ingesteld zijn als accesspoint. Alles heeft zelfde ssid en verschillend kanaal. Nu dit heeft altijd perfect gewerkt zonder problemen . Maar nu recent als ik een speedtest uitvoer op de r7000 routers dan haal ik maar een max snelheid draadloos op het 5Ghz netwerk van 60Mbps max. Op de bbox3 draadloos haal ik 85Mbps. Via lan op de bbox3 haal ik 91Mbps en die 91Mbps geldt trouwens ook voor al mijn r7000 routers via lan. ( zijn allemaal via lan bekabeld )
Voor de problemen had ik op zowel de bbox3 als de r7000 altijd rond de 85Mbps draadloos. Nu dus ineens niet meer. Je zou dan denken het ligt aan mijn r7000 routers? Nee toch niet want ik ben vandaag met 1 van die routers bij mijn buren gaan testen op hun telenet lijn en daar had ik draadloos direct een snelheid van 288Mbps. Ik vraag mij echt af wat er hier juist mis gaat . Volgens mij is het ofwel een bug in de software van de bbox ofwel heeft het te maken met die nieuwe wifi software dat in de bbox is ingeladen. Mijn netwerk is geen mesh netwerk maar het werkte echt wel gelijkaardig . Ik had nooit onderbrekingen ( nu nog niet trouwens ) en dit allemaal aan dezelfde max snelheid. Heb dit trouwens ook al met andere toestellen getest. Hopelijk weet er hier iemand een oplossing.
Vraag
plots trage wifi
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.