Vraag

PLC probleem?

  • 3 April 2022
  • 9 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

PC is verbonden via PLC met modem.

Sinds paar weken valt pc niet meer in schermbeveiliging of stand-by. Als ik de verbinding tussen pc en PLC uittrek en enkele seconden wacht dan werkte  het weer. Maar nu al enkele dagen werkt dit ook niet meer. Raar.


This topic has been closed for comments

9 reacties

en als je de pc met een lange netwerkkabel verbindt met bbox dan wel ?

Reputatie 4
Badge +1

@Martin 

dat is nu net het probleem, kabel gaat niet, is te ver.

Voor de verhuis had ik kabel, en toen had ik soms het probleem door de externe harde schijf. Trok ik die uit, was het probleem weg.

de bedoeling was om met een tijdelijke lange netwerkkabel, die je over de grond legt, te testen direct verbonden aan de bbox, want dan zou je zeker zijn of dat iets met die plc’s te maken zou hebben, want het zou inderdaad een andere oorzaak kunnen hebben.

Reputatie 4
Badge +1

@Martin 

Als ik verbinding tussen pc en PLC verbreek, werkt het wel.

dan komt er ook geen ethernetsignaal binnen wel als je de pc aansluit op PLC of rechtstreeks op de bbox.

mss moet je in de instellingen op je pc kijken op er bvb voor je netwerkkaart één of ander wake-up actief staat. 

Daarom dat ik benieuwd was of het ook zo is als je aangesloten bent op de bbox ipv de plc.

Want als het bij beide voorvalt moet je het inderdaad in de pc gaan zoeken en is het niet een PLC probleem zoals je in je titel aangeeft.

Reputatie 4
Badge +1

@Martin 

idd als ik verbinding verbreek heb ik geen internet, maar wel schermbeveiliging, 

dus is er iets door de PLC dat dit verhindert. 

maar als je de pc zou aansluiten aan je bbox zou je dit fenomeen volgens mij ook hebben (maar zonder testen ben je natuurlijk niet 100%zeker) en is het niet de plc (of in het ander geval de bbox) die dit verhindert maar waarschijnlijk ergens een instelling op de pc.
mss komt hier nog wel iemand langs die het fenomeen kent of iemand die de tijd heeft om je probleem eens te googelen via google search.

Reputatie 4
Badge +1

@Martin 

Ik heb nu pc verbonden via WIFI, benieuwd wat het resultaat is.

Reputatie 4
Badge +1

Met WIFI ook geen resultaat.

Op internet gezocht en daar stond systeemconfiguratie, moest ik alles uitzetten, maar had dan geen internet.

Opnieuw alles terug aangezet en PLC verbonden, en het werkte weer

Bedankt Martin.