Skip to main content
Vraag

PLC adapters

• February 19, 2026
  • 15 reacties
  • 62 Bekeken

Gisteren wou ik een nieuwe PLC adapter toevoegen aan mijn netwerk. Maar ik krijg deze niet gesyncroniseerd en en heb toen deze aan de modem ook gereset. Nu werkt er geen enkele meer, de rode lampjes blijven branden. Iemand iets soortgelijks voor gehad en hoe op te lossen ? Heb reeds modem en adapters gereset en andere adapter bij mijn modem geplaatst, maar blijven steeds allen rood. Ongeveer een jaar geleden ook een plc adapter toegevoegd en dat lukte toen wel.

15 reacties

Martin
  • February 19, 2026

Zijn het plc’s van Proximus?

PLC-adapter - Installatiegids

en heb je ze gereset als volgt → Je PLC-adapters resetten | Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Het zijn inderdaad plc’s van proximus en al terug opnieuw proberen te installeren en te resetten maar steeds zonder succes...

Martin
  • February 19, 2026

ms moet je toch eerst eens opnieuw proberen nadat je eerst de bbox/internetbox gereset hebt 

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Dat heb ik ondertussen ook al 2 keer geprobeerd zonder succes…

Systeem heeft altijd perfect gewerkt

Martin
  • February 19, 2026

je bedoelt dat als je enkel werkt met de plc adapter aan de internetbox kant en enkel één bijkomende PLC adapter (zonder dat de tweede die je wilt erbij plaatsen in het stopcontact zit) dat het ook niet lukt.

Als dit zo is kan het natuurlijk altijd zijn dat er ene defect is, maar bij PX werken ze niet meer met PLC’s en of zij er nog liggen hebben om te ruilen dat weet ik ook niet, daar zal een PX moderator in dit geval u moeten uitleggen hoe het dan moet gebeuren of kan opgelost worden!

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Dat klopt maar dat ze defect zijn dat kan niet, heb al verschillende aan de internetbox geprobeerd, maar geen enkele werkt.

Martin
  • February 19, 2026

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al uitgeprobeerd hebt, maar heb je ook

• een ander utp kabel gebruikt tussen je bbox en de PLC
  • andere (gele) ethernetpoort gebruikt van de bbox

De PLC ook niet via een verlengkabel met stekkerdoos voeden, maar dat zal je waarschijnlijk al weten gelezen hebben de installatiegids.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

klopt allemaal, inderdaad al ander ethernet poort en kabel geprobeerd, ander stopcontact maar allemaal zonder succes. Ook met de opstelling die altijd gebruikt is geweest, lukt het niet meer

Martin
  • February 19, 2026

Op den duur zou ik dan aan de bbox beginnen twijfelen, heb je die al lang, want rond 8 jaar treden er blijkbaar wel meer problemen op en worden die door PX dan ook vervangen als ze zo oud zijn.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Geen idee hoe lang ik die precies heb, maar volgens mij nog geen 8 jaar.

Maandag komt de technieker langs maar wou graag zelf kijken of ik nog iets kon doen.

Hebben momenteel enkel wifi dus zeer vervelend

Martin
  • February 19, 2026

Maar als je zegt we hebben momenteel alleen wifi , heb je dan geen ethernet signaal meer die uit de gele poorten komt van de bbox? want dan zou dit logisch zijn dat je PLC niet meer werkt.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Ben momenteel niet thuis maar volgens mij lichten die gele poorten wel op als er een kabel inzit. Verder branden ook de nodige blauwe lampjes op de bbox. Ik kan eens proberen om via de ethernet kabel vanaf de bbox naar mijn laptop te gaan, zien of ik dan verbonden geraak via ethernet.

Martin
  • February 19, 2026

En ondertussen mss eens een http://speedtest.net doen terwij de laptop er op hangt.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Martin
  • February 19, 2026

Dan is er inderdaad ethernet signaal aanwezig, we zullen moeten afwachten tot de technieker komt.

Laat het in ieder geval hier verder weten hoe het opgelost is geraakt.