Skip to main content
Vraag

phishing mails

• February 27, 2026
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Ik heb sinds lange tijd 2 mailadressen:een skynet-mailadres en een gmail-mailadres.Op het skynet-adres komt er de laatste tijd gemiddeld 1 phishingmail per dag binnen.Op gmail komt er nooit een phishingmail.Hoe komt dit.Ik ben van plan skynetmail af te bouwen en op termijn alleen nog gmail te gebruiken.Jullie mening ?

3 reacties

Martin
  • February 27, 2026

FYI: Dit is niet gemakkelijk om daar zomaar conclusies uit te trekken.

We zitten hier in huis met verschillende mailadressen zowel skynet, gmail , hotmail, outlookl enz..

Wat opvalt dat er bij sommige gmail adressen er tot nu toe nog geen spam binnengekomen is en bij één gmail adres af en toe. Wat de hotmail adressen betreft daar komen er hier het meest binnen.

Het Skynet adres was het nog niet zolang geleden ook bijna iedere dag één, maar nu is het al een week dat er geen meer binnenkomt! 
Dus wat ik voor ons hier persoonlijk vaststel is dat de hotmail adressen aan de kop staan.
Wat nu weer niet wil zeggen dat het bij iemand anders ook zo zal zijn.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • February 27, 2026

@lukgo Je zal phishing nooit volledig kunnen uitsluiten. We doen ons best, net zoals andere mailhosts, om dit zoveel mogelijk tegen te houden, maar dit lukt inderdaad nooit volledig. 

We kunnen je geen garanties geven welk mailadres daar het minste last van zou hebben. 

• Rising star
  • February 27, 2026

Dag Lukgo,

Ik gebruik McAfee als virusscanner. Ik krijg regelmatig het bericht dat mijn email adressen, skynet en gmail, gelekt zijn op de “dark web”. Dit betekent dat mijn adressen verkocht worden op het net. Hierdoor krijg ik dagelijks meerdere phishing berichten op mijn skynet adres en in iets mindere mate op mijn gmail adres. Ik stuur ze telkens door naar “safe on web” en vervolgens vernietig ik ze, in de hoop hiermee het aantal phishing mails te verminderen, het is echter dweilen met de kraan open.