Ik heb deze mails doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be maar ik zou deze mails ook graag doorsturen naar Proximus zelf. Maar ik vind nergens een e-mailadres van Proximus. Volgens de pagina's van Proximus zou het moeten lukken, maar als je de procedure volgt.. Amai, zulle! Ik moet eerst nog naar mijn gebruikersnummer gaan zoeken dan ook nog een scan van mijn identiteitskaart opsturen. Kan het niet wat gemakkelijker, daar? En is dat nu echt nodig: al die keuzevragen die er gesteld worden?
Ik vind het niet aan te nemen dat een bedrijf, dat Internetdiensten aanbiedt, zelf geen direct e-mailadres heeft.
Norbert
Dit mag gestuurd worden naar abuse@proximus.com
Grtjs, Charlotte
Ik heb de beide e-mails wel verstuurd gekregen en ook naar safeonweb gezonden.
Norbert
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html
Ik heb zo’n sterk vermoeden dat onderstaande e-mail van 07/03/2021 met als onderwerp “Mise à jour requise” een poging tot phishing betreft. Graag bevestiging.
De ervaring leert mij dat ik zulke franstalige mails zeker moet wantrouwen.
(vos moyen is trouwens géén tikfout van mij)
“
Cher(ère) client(e),
Nous vous informons que votre mode de paiement a été refusé.
Merci de mettre à jour vos paramètres de facturation pour le 15 / 03 / 2021 au plus tard.
Consultez et réglez vos moyen de paiement très facilement dans MyProximus.
Ouvrez-le dans MyProximus
Cordialement,
Votre équipe Proximus
“
De afzender ervan is support@proximus.com
Daar moet je gewoon weg niet aan twijfelen, je bent trouwens niet de enige die dit al gemeld heeft op het forum, zie bv gisteren nog → https://nl.forum.proximus.be/tips-tricks-50/anti-phishing-11-goede-online-tips-52800?postid=678108#post678108
nog verder info omtrent phishing → Phishing | Proximus
Martin, bedankt voor de reactie. De opmerkingen van de anderen waren mij ontgaan, vermits ze onder een “topic” met een andere naam werden geplaatst.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.