De titel geeft al mee waar het over gaat.
Ik heb intussen al een jaar achter mijn bbox een server draaien met ESXI Vsphere op en daarop pfsense met een hoop andere services achter.
In totaal gaat het over 7 PPPOE sessies die vanuit de pfsense direct naar buiten gaan. recent heeft de vm waar pfsense op draaide een crash gedaan, waardoor de volledige configuratie de vuilbak is ingegaan, na 2 uur herinstalleren en herconfigureren van de pfsense heb ik 5 sessies terug “online” gekregen. 2 andere willen niet online komen. zelfs na een reboot niet.
De gateway status zegt nochtans iets anders over de 5 sessies die “online” zouden zijn.

Voor de herinstallatie stond alles online, wat dus nu niet meer het geval is. ook weigeren de 2 andere sessies (die momenteel uit staan) van daarvoor nog online te komen.
Proximus support weet niet hoe het komt, zij doen elke keer wel een meting vanop afstand en herstarten de bbox vanop afstand, maar daar heb ik dus niets aan. De netwerken fluctueren zodanig hard in online/offline dat heel mijn netwerk niet meer weet waar deze naartoe moet gaan met requests vanuit de services waardoor de installatie niet functioneert zoals het hoort. En ik zou toch stilaan een deftige oplossing willen voor een service waar ik meer dan voldoende voor betaal.
Heeft iemand anders dit ook al ondervonden of ben ik de enigste?